Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
PROAKIS

Τέλος επιτηδεύματος ,από τον Βενιζέλο έως τον αριστερό Τρύφωνα και από το taxheaven έως τους θεωρητικούς του ΣΛΟΤ.

Question

γιατί επιμένει το ΣΛΟΤ να βαφτίζει έναν έκτακτο φόρο ,ως τέλος ? γιατί προτείνει την καταχώρηση ως έξοδο  ( τέλος το είπαν  σου λέει) (συμβάλλει στην δημιουργία εσόδων-είναι ανταποδοτικός,υπολογίζεται βάσει τζίρου,βάσει κερδών,βάσει κυβισμού?) και όχι στην προτελευταία γραμμή της Β6 μαζί με τον κύριο φόρο?

 

γιατί τότε θα φαίνονταν η διακομματική απάτη της υπερφορολόγησης των μικρών εταιρειών.

για σκεφτείτε κατάσταση Β6 , κέρδη 10.000 ,μείον φόροι 3.900 συντελεστής φορολογίας 39%!!!!!! πάνω από όλα και από όλους.

 

απορία. 

πως γίνεται ο gus να γράφει το παρακάτω άρθρο και να συμφωνεί και με τον ΣΛΟΤ?  "το είπε το ΣΛΟΤ,το είπε ο Θεός?" δεν λέω ότι το κάνεις από σκοπιμότητα .

 

από άρθρο του κόμβου έτος 2014.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ένα σχεδόν χρόνο μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης η κυβέρνηση της περιόδου εκείνης με υπ. Οικονομικών τον Ευάγγελο Βενιζέλο καταθέτει στη βουλή με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος, το νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 - 2015». Εκτός από την σύσταση του ΤΑΙΠΕΔ στο εν λόγο φορολογικό νομοσχέδιο είχαν εισαχθεί και αρκετές φορολογικές και τελωνειακές διατάξεις.

Οι σημαντικότερες εξ αυτών ήταν η επιβολή της εισφοράς αλληλεγγύης και του τέλους επιτηδεύματος.

Σας παραθέτουμε την Αιτιολογική έκθεση του άρθρου 31 που αφορά την διάταξη για την θέσπιση του τέλους επιτηδεύματος:

«Διαπιστώνεται ότι, περίπου 700.000 επιτηδευματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες δηλώνουν καθαρά κέρδη κάτω του αφορολογήτου ορίου των 12.000 ευρώ. Δεδομένων των δημοσιονομικών συνθηκών τις οποίες διέρχεται η χώρα μας προτείνεται η θέσπιση ελάχιστου φόρου εισοδήματος από τη δραστηριότητα των εμπορικών επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών ούτως ώστε να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Σημειώνεται ότι δεν καταργείται ο λογιστικός προσδιορισμός και το ποσό του ελάχιστου φόρου επιβάλλεται μόνο στις περιπτώσεις εκείνες που προκύπτει μικρότερος φόρος με βάση τα δηλούμενα καθαρά κέρδη. Με τον τρόπο αυτό δεν επιβαρύνονται οι ειλικρινείς φορολογούμενοι (επιτηδευματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες) που δηλώνουν μεγαλύτερα ποσά και όλοι πλέον θα συνεισφέρουν στη διαχείριση των κοινών της χώρας με τη θέσπιση του ελάχιστου φόρου.

Τα κριτήρια που τίθενται είναι ο πληθυσμός και η τιμή ζώνης, που ασκείται η δραστηριότητα. Εξαιρούνται από τις νέες αυτές διατάξεις οι επιτηδευματίες για τα πρώτα πέντε έτη της άσκησης της δραστηριότητας τους και όσοι επιτηδευματίες πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν κατά τα επόμενα τρία έτη.»

Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας, η βούληση του νομοθέτη ήταν να φορολογηθούν οι επιτηδευματίες που δήλωναν ελάχιστα κέρδη και να θεσπιστεί το τέλος επιτηδεύματος ως ένας ελάχιστος φόρος, ο οποίος όμως δε θα επιβάλλονταν στους επιτηδευματίες που ήταν συνεπείς και επιβαρύνονταν με υψηλότερο φόρο απ' ότι το τέλος αυτό.

Αντίθετα με την αιτιολογική έκθεση, η διάταξη νόμου που "βελτιώθηκε" νομοτεχνικά και συμπεριλήφθηκε στο τελικό κείμενο του νόμου (άρθρο 31 ν.3986/2011), δεν περιελάμβανε καθόλου την εξαίρεση των επιτηδευματιών που πλήρωναν φόρο μεγαλύτερο από το οριζόμενο τέλος επιτηδεύματος και επέβαλε αυτό συλλήβδην σε όλους τους επιτηδευματίες, με μόνη εξαίρεση τις περιπτώσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 3.

Στην συνέχεια και για να γίνει πιο σαφές ότι το τέλος επιτηδεύματος επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση ανεξαρτήτως του ύψους του φόρου που επιβαρύνει τον κάθε επιτηδευματία, με τον νόμο 4024/2011 προστέθηκε νέα παράγραφος 9 στο άρθρο 31 του ν.3986/2011 η οποία αναφέρει:

«Το τέλος επιτηδεύματος του παρόντος άρθρου δεν αφαιρείται από το συνολικό εισόδημα ή από το φόρο της κλίμακας του άρθρου 9 του ΚΦΕ των φυσικών προσώπων που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα και δεν εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των νομικών προσώπων του άρθρου 101 και της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ.»

Η εισηγητική έκθεση της ανωτέρω προσθήκης αναφέρει:

«Με την παρ.9 εισάγεται ρύθμιση με την οποία διευκρινίζεται ότι το τέλος επιτηδεύματος, ως έκτακτος φόρος, δεν εκπίπτει από το συνολικό εισόδημα ή από το φόρο της κλίμακας του άρθρου 9 του ΚΦΕ των φυσικών προσώπων που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα και επίσης δεν εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων του άρθρου 101 και της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ.»

Παρατηρώντας το χαρακτηρισμό που δίνει ο νομοθέτης στο τέλος επιτηδεύματος ως "έκτακτο φόρο" μας δημιουργούνται εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:

Πόσα χρόνια μπορεί να επιβάλλεται ένας έκτακτος φόρος;

Ποιο είναι το χρονικό όριο που ορίζει ο νομοθέτης και γιατί αυτό δεν έχει αποτυπωθεί στον νόμο όπως αντίστοιχα συνέβη με την ειδική εισφορά αλληλεγγύης;
 

Ολοκληρώνοντας αξίζει να αναφέρουμε ότι το "τέλος επιτηδεύματος" συμβάλει στα έσοδα του προϋπολογισμού, κατά περίπου 300 εκκ. ευρώ.


Share this post


Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Έκτακτος μέχρι να ξεκολλήσουμε από τον πάτο. Τα ίδια και με τον ΕΝΦΙΑ! Η χώρα είναι σε κατάσταση χρεοκοπίας μην το ξεχνάμε αυτό.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
45 λεπτά πριν , jordan85 said:

Έκτακτος μέχρι να ξεκολλήσουμε από τον πάτο. Τα ίδια και με τον ΕΝΦΙΑ! Η χώρα είναι σε κατάσταση χρεοκοπίας μην το ξεχνάμε αυτό.

διάβασες την ιστορία του από το άρθρο του taxheaven?

αφού είναι σε χρεοκοπία η χώρα ,το περίπτερο και η μόνιμα ζημιογόνα μεγάλη εταιρεία θα πληρώνει το ίδιο?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 λεπτά πριν , PROAKIS said:

διάβασες την ιστορία του από το άρθρο του taxheaven?

αφού είναι σε χρεοκοπία η χώρα ,το περίπτερο και η μόνιμα ζημιογόνα μεγάλη εταιρεία θα πληρώνει το ίδιο?

Δεν τους νοιάζει αν είσαι μεγάλος μικρός κτλπ τους νοιάζει να εισπράξουν για να συντηρήσουν το πελατειακό σύστημα και ταυτόχρονα να μην εκτεθούν στους δανειστές. Μην ξεχνάς πως τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες άλλοι λίγο άλλοι πολλοί έχουν χρέος στην ΔΟΥ. Είμαι βέβαιος πως σχεδόν όλοι οι λογαριασμοί ταξις έχουν οφειλές είτε ληξιπρόθεσμε είτε όχι. Από αυτές τις οφειλές γνωρίζουν πως κάποιες δεν θα τις εισπράξουν ποτέ .

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
22 λεπτά πριν , jordan85 said:

Δεν τους νοιάζει αν είσαι μεγάλος μικρός κτλπ τους νοιάζει να εισπράξουν για να συντηρήσουν το πελατειακό σύστημα και ταυτόχρονα να μην εκτεθούν στους δανειστές. Μην ξεχνάς πως τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες άλλοι λίγο άλλοι πολλοί έχουν χρέος στην ΔΟΥ. Είμαι βέβαιος πως σχεδόν όλοι οι λογαριασμοί ταξις έχουν οφειλές είτε ληξιπρόθεσμε είτε όχι. Από αυτές τις οφειλές γνωρίζουν πως κάποιες δεν θα τις εισπράξουν ποτέ .

από μερικά άλλα που είχες γράψει ,βλέπω ότι το ψάχνεις.  

άκου με ποια λογική πήγε να μπει  το τέλος ,άλλο πως κατάντησε στο ...τέλος!!!

επιχείρηση με τζίρο 100 εκ. σου λέει πρέπει να δίνεις έναν ελάχιστο φόρο πχ. 150 χιλ. ΕΑΝ δεν το δηλώσεις και επειδή κάνεις χρήση των κρατικών υποδομών και αφού είμαστε υπό χρεοκοπία θα πληρώσεις 150 χιλ. "τέλος"= ελάχιστος φόρος.

άλλη με τζίρο 30 χιλ. και κέρδη 10 χιλ. πλήρωσε φόρο 2.900 ,ενώ ο ελάχιστος ήταν 500 ευρώ.

ΑΥΤΗ ,επειδή δήλωσε μόνη της 2.900 πάνω  από τον ελάχιστο φόρο των 500 , ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΕΛΟΣ = ελάχιστος φόρος. τον κάλυψε.

αυτοί το βάλανε σταθερό ΕΚΤΑΚΤΟ ΦΟΡΟ ανεξάρτητα από τζίρο και δηλωθέντα κέρδη.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

με την ιδια λογικη PROAKIS θα επρεπε και τα προστιμα να ειναι αναλογα του τζιρου η' του κερδους των επιχειρησεων και οχι fix 100ρια, 300ρια και 500ρια...

Αλλα μην ξεχνας οτι απο το 2007 υπαρχει κεντρικη γραμμη και κατευθυνση σε ολα τα υπουργεια οικονομικων που ανελαβαν απο τοτε, η οποια ακολουθειται πιστα ειτε απο αριστερους, ειτε απο δεξιους, ειτε απο ασχετους..

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ!!

το ΚΡΑΤΟΣ αδυνατει να ελεγξει 150,000 ΑΦΜ (τυχαιο νουμερο)*  , και θα ηταν οικονομικοτερο και μικροτερη η φοροδιαφυγη εαν υπηρχαν μονο 15,000 ΑΦΜ (τυχαιο??? νουμερο)* 

οποτε φορολογω απο 0 ευρω τα τεκμηρια και την επιχειρηση του μικρου , κι αν ξεφυγει του ριχνω ενα ΤΕΛΟΣ , ωστε να κλεισει...   ενω αφηνω ως δελεαρ 9χιλιαρικα αφορολογητο στον μισθωτο και τον ανεργο , για να του δειξω του μικρου τον σωστο δρομο..

Τωρα οσων αφορα το τελος επιτηδευματος..  
Ειναι κεφαλικος φορος και δεν εχει σχεση με τα χρεη της χωρας , τις πτωχευσεις κλπ κλπ...

Εχει σχεση με την μορφη της οικονομικης αγορας.. και δεν θα παυσει να υπαρχει αν δεν αλλαξει ο τροπος λειτουργιας της αγορας.. δηλαδη αν δεν μειωθει ραγδαια ο αριθμος των μικροεπαγγελματιων  και των μικροεπιχειρησεων

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Θεωρητικοί του Σλοτ...... Αλήθεια μήπως εκφράσεις σαν αυτές εχουν οδηγησει στην ανυποληψία αυτό το επαγγελμα. Σε κάθε χώρα υπάρχουν συμβούλια λογιστικής τυποποιησης απλά εδώ στην Ελλάδα μερικούς δεν τους συμφέρει. Για αυτό υποβιβάζουμε τόσο το ρόλο τους.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 ώρες πριν, tolti8201 said:

Θεωρητικοί του Σλοτ...... Αλήθεια μήπως εκφράσεις σαν αυτές εχουν οδηγησει στην ανυποληψία αυτό το επαγγελμα. Σε κάθε χώρα υπάρχουν συμβούλια λογιστικής τυποποιησης απλά εδώ στην Ελλάδα μερικούς δεν τους συμφέρει. Για αυτό υποβιβάζουμε τόσο το ρόλο τους.

 

ας μας πουν τότε με ποια λογική κατέταξαν τον φόρο στα έξοδα.

αν και το κάθε επάγγελμα κρίνεται στην πράξη.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 ώρες πριν, ethos said:

με την ιδια λογικη PROAKIS θα επρεπε και τα προστιμα να ειναι αναλογα του τζιρου η' του κερδους των επιχειρησεων και οχι fix 100ρια, 300ρια και 500ρια...

Αλλα μην ξεχνας οτι απο το 2007 υπαρχει κεντρικη γραμμη και κατευθυνση σε ολα τα υπουργεια οικονομικων που ανελαβαν απο τοτε, η οποια ακολουθειται πιστα ειτε απο αριστερους, ειτε απο δεξιους, ειτε απο ασχετους..

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ!!

το ΚΡΑΤΟΣ αδυνατει να ελεγξει 150,000 ΑΦΜ (τυχαιο νουμερο)*  , και θα ηταν οικονομικοτερο και μικροτερη η φοροδιαφυγη εαν υπηρχαν μονο 15,000 ΑΦΜ (τυχαιο??? νουμερο)* 

οποτε φορολογω απο 0 ευρω τα τεκμηρια και την επιχειρηση του μικρου , κι αν ξεφυγει του ριχνω ενα ΤΕΛΟΣ , ωστε να κλεισει...   ενω αφηνω ως δελεαρ 9χιλιαρικα αφορολογητο στον μισθωτο και τον ανεργο , για να του δειξω του μικρου τον σωστο δρομο..

Τωρα οσων αφορα το τελος επιτηδευματος..  
Ειναι κεφαλικος φορος και δεν εχει σχεση με τα χρεη της χωρας , τις πτωχευσεις κλπ κλπ...

Εχει σχεση με την μορφη της οικονομικης αγορας.. και δεν θα παυσει να υπαρχει αν δεν αλλαξει ο τροπος λειτουργιας της αγορας.. δηλαδη αν δεν μειωθει ραγδαια ο αριθμος των μικροεπαγγελματιων  και των μικροεπιχειρησεων

δεν διαφωνούμε ως προς το στόχο  κλεισίματος ,αλλά με την  πρώτη πρόταση  τους δικαιολογείς.

και για αυτό έχω γράψει ,ως προ το ύψος των αυτοτελών προστίμων δεν μπορεί 500 ευρώ για φόρο 10 ευρώ και πάλι 500 για φόρο 100 χιλ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Παγκοσμίως ο φόρος είναι έξοδο.

On 11/7/2016 at 5:32 ΜΜ, PROAKIS said:

ας μας πουν τότε με ποια λογική κατέταξαν τον φόρο στα έξοδα.

αν και το κάθε επάγγελμα κρίνεται στην πράξη.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...