Jump to content
Los

Το λάθος των λογιστικών προγραμμάτων με τις ΜΥΦ

Recommended Posts

Από την εμπειρία μου στις ΜΥΦ σε τρία λογιστικά προγράμματα, συνειδητοποίησα πως όλα κάνουν το εξής λάθος:

Για το αν ένα έξοδο θα σταλεί ανά ΑΦΜ, συγκεντρωτικά ή καθόλου καθορίζεται από τον προμηθευτή. Αυτό δεν είναι λάθος αλλά θα έπρεπε να καθορίζεται σε δεύτερο επίπεδο.

Το πρώτο επίπεδο ελέγχου θα έπρεπε να είναι το είδος του παραστατικού!

Ενδεικτικά αναφέρω δύο παραδείγματα:

1) Μου κόβει τουριστικό γραφείο Απόδειξη Πώλησης Εισιτηρίων (ΑΠΕ) και ΤΠΥ. Το ΑΠΕ δεν πηγαίνει καθόλου, το ΤΠΥ πρέπει να πάει ανά ΑΦΜ. Κατηγοριοποιώντας το Τουριστικό Γραφείο σε προμηθευτή με απαλλαγή δε θα σταλεί κανένα,  αν τον βάλεις προμηθευτή ανά ΑΦΜ θα πάει και η ΑΠΕ που δεν πρέπει να πάει.

2) Η Wind μου εκδίδει λογαριασμούς για το κινητό της επιχείρησης. Αλλά κάνω και μία αγορά με τιμολόγιο από εκεί που την καταχωρώ ως δαπάνη. Κατηγοριοποιώντας την Wind ως προμηθευτή συγκεντρωτικά, δεν λαμβάνω υπόψη το τιμολόγιο και θα έχω απόκλιση.

Μία πρόταση, λοιπόν, για όλες τις εταιρίες κάνουν ΜΥΦ είναι σε αρχικό επίπεδο να κάνουν διαχωρίζουν τα παραστατικά. Π.χ.

Απόδειξη λιανικής > συγκεντρωτικά,
ΑΠΕ > απαλλαγή,
Πιστωτική ΑΠΕ > απαλλαγή,
Πιστωτικό τιμολόγιο > ανά ΑΦΜ
Απόδειξη δαπάνης (Τιμολόγιο λήψης υπηρεσιών) Ανά ΑΦΜ αλλά ο προμηθευτής μη υπόχρεος κτλ.

Σε δεύτερο επίπεδο κι αφού λυθεί το θέμα του παραστατικού θα πρέπει να εξεταστεί αν ο προμηθευτής (απαλλάσσεται συνολικά, είναι μη υπόχρεος κτλ.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και γιατί δεν πας (στη union τουλάχιστον που χρησιμοποιείς) κάτω κάτω κατά την εγγραφή να μηδενίσεις επι τόπου την αξία ΜΥΦ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί καταχωρώ πάρα πολλά παραστατικά συνάδελφε. Δεν ξημεροβραδιάζομαι στο forum του taxheaven.

Επίσης, δεν έχω μόνο την union. Καταχωρώ σε άλλα δύο λογιστικά προγράμματα. Ευχαριστώ, πάντως.

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 λεπτά πριν , Los said:

Από την εμπειρία μου στις ΜΥΦ σε τρία λογιστικά προγράμματα, συνειδητοποίησα πως όλα κάνουν το εξής λάθος:

Για το αν ένα έξοδο θα σταλεί ανά ΑΦΜ, συγκεντρωτικά ή καθόλου καθορίζεται από τον προμηθευτή. Αυτό δεν είναι λάθος αλλά θα έπρεπε να καθορίζεται σε δεύτερο επίπεδο.

Το πρώτο επίπεδο ελέγχου θα έπρεπε να είναι το είδος του παραστατικού!

Ενδεικτικά αναφέρω δύο παραδείγματα:

1) Μου κόβει τουριστικό γραφείο Απόδειξη Πώλησης Εισιτηρίων (ΑΠΕ) και ΤΠΥ. Το ΑΠΕ δεν πηγαίνει καθόλου, το ΤΠΥ πρέπει να πάει ανά ΑΦΜ. Κατηγοριοποιώντας το Τουριστικό Γραφείο σε προμηθευτή με απαλλαγή δε θα σταλεί κανένα,  αν τον βάλεις προμηθευτή ανά ΑΦΜ θα πάει και η ΑΠΕ που δεν πρέπει να πάει.

2) Η Wind μου εκδίδει λογαριασμούς για το κινητό της επιχείρησης. Αλλά κάνω και μία αγορά με τιμολόγιο από εκεί που την καταχωρώ ως δαπάνη. Κατηγοριοποιώντας την Wind ως προμηθευτή συγκεντρωτικά, δεν λαμβάνω υπόψη το τιμολόγιο και θα έχω απόκλιση.

Μία πρόταση, λοιπόν, για όλες τις εταιρίες κάνουν ΜΥΦ είναι σε αρχικό επίπεδο να κάνουν διαχωρίζουν τα παραστατικά. Π.χ.

Απόδειξη λιανικής > συγκεντρωτικά,
ΑΠΕ > απαλλαγή,
Πιστωτική ΑΠΕ > απαλλαγή,
Πιστωτικό τιμολόγιο > ανά ΑΦΜ
Απόδειξη δαπάνης (Τιμολόγιο λήψης υπηρεσιών) Ανά ΑΦΜ αλλά ο προμηθευτής μη υπόχρεος κτλ.

Σε δεύτερο επίπεδο κι αφού λυθεί το θέμα του παραστατικού θα πρέπει να εξεταστεί αν ο προμηθευτής (απαλλάσσεται συνολικά, είναι μη υπόχρεος κτλ.)

ο προμηθευτής είναι το πρώτο.   πχ. εξωτερικού μη υπόχρεος.

προμηθευτής  υπόχρεος πχ. vodafone.

αιτία κίνησης (παραστατικό).  γενικές δαπάνες/αρχείο εξόδων /όχι μυφ.

τα ίδια λες και συ ,αλλά με ανάποδη σειρά. 

κάπου πρέπει να ορίζεις την αιτία κίνησης αν θα πάει κουβά ή ανάλυση με αφμ (παραστατικό όπως το λες).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαφωνώ. Ο διαχωρισμός υπόχρεου/μη υπόχρεου μπορεί να γίνει αυτόματα από το πρόγραμμα σε επίπεδο δευτεροβάθμιου λογιστικού σχεδίου 50.00.ΧΧ Υπόχρεος, 50.01.ΧΧ Μη Υπόχρεος .

Το παραστατικό/αιτία κίνησης είναι σημαντικότερα γιατί σε εξασφαλίζουν καλύτερα.

Είδος παραστατικού/ Αιτία κίνησης:
Invoice > Εξαίρεση παντού, δεν χρειάζεται να ορίζω σε κάθε προμηθευτή εξωτερικού μη υπόχρεο ή απαλλαγή. 

Επίσης, για το ίδιο για τη Vodafone:
Είδος παραστατικού/ Αιτία κίνησης: Λογαριασμός > Συγκεντρωτικά  
Είδος παραστατικού/ Αιτία κίνησης: Τιμολόγιο > Ανά ΑΦΜ υπόχρεος

Είναι πιο εύκολο στην καταχώριση και αποφεύγονται τα λάθη.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 λεπτά πριν , Los said:

Διαφωνώ. Ο διαχωρισμός υπόχρεου/μη υπόχρεου μπορεί να γίνει αυτόματα από το πρόγραμμα σε επίπεδο δευτεροβάθμιου λογιστικού σχεδίου 50.00.ΧΧ Υπόχρεος, 50.01.ΧΧ Μη Υπόχρεος .

Το παραστατικό/αιτία κίνησης είναι σημαντικότερα γιατί σε εξασφαλίζουν καλύτερα.

Είδος παραστατικού/ Αιτία κίνησης:
Invoice > Εξαίρεση παντού, δεν χρειάζεται να ορίζω σε κάθε προμηθευτή εξωτερικού μη υπόχρεο ή απαλλαγή. 

Επίσης, για το ίδιο για τη Vodafone:
Είδος παραστατικού/ Αιτία κίνησης: Λογαριασμός > Συγκεντρωτικά  
Είδος παραστατικού/ Αιτία κίνησης: Τιμολόγιο > Ανά ΑΦΜ υπόχρεος

Είναι πιο εύκολο στην καταχώριση και αποφεύγονται τα λάθη.

το πως θα ορίσεις τον προμηθευτή μαζικά ή κατά το άνοιγμα είναι δικό σου θέμα.

υπάρχουν εταιρείες που παρακολουθούν τα πάντα στο εμπορικό ,από ενοίκια-ασφαλιστικές-τράπεζες κλπ. ως προμηθευτές δαπανών.

τα πιο ευέλικτα προγράμματα αγνοούν αυτόν τον χαρακτηρισμό και στο πάνε ανάλογα με την αιτία κίνησης (παραστατικό) γενικές δαπάνες ή αρχείο εξόδων.  αυτό που λες εσύ. ότι χρήμα ήταν να πάρουν από την ΜΥΦ το πήρανε ,δύσκολα εμπορικά πακέτα να το αλλάξουν.

άλλα σου λένε αφού μου τον όρισες "γενική δαπάνη" στα βασικά στοιχεία ,εάν θέλεις να πάει ανά αφμ κάνε διόρθωση κατά την εγγραφή και αντί για προτεινόμενο γενικές δαπάνες ,βάλε αρχείο εξόδων.

Το είχα γράψει από την αρχή των ΜΥΦ ,ο κουβάς δεν προσφέρει τίποτα και δημιουργεί το 90% των προβλημάτων. άρα κατάργηση.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν μία ώρα, Los said:

Δεν ξημεροβραδιάζομαι στο forum του taxheaven.

Αυτό ακούστηκε σαν "κακία"....κακέ συνάδελφε!:P

Η πιο απλή λύση είναι ένα dropdown μέσα  στην εγγραφή όπου παραμετροποιείς τις αρχικές σου ρυθμίσεις.

Ας πούμε πχ ανοίγεις τον προμηθευτή vodafone και για ΜΥΦ τον αποθηκεύεις "ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΑ".Καταχωρείς λοιπόν τα παραστατικά ως συνήθως και ξαφνικά σου τυχαίνει ένα τιμολόγιο vodafone....έτσι πας στο dropdown,το αλλάζεις σε "ΚΑΝΟΝΙΚΟ" και τελειώνεις.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@noslave Προσπάθησε να καταχωρήσεις ένα τουριστικό γραφείο με 5 ΑΠΥ και ΤΠΥ ανά 2 μέρες και έλα να μου πεις τον τρόπο να αποφύγεις τα λάθη στις ΜΥΦ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 λεπτά πριν , Los said:

@noslave Προσπάθησε να καταχωρήσεις ένα τουριστικό γραφείο με 5 ΑΠΥ και ΤΠΥ ανά 2 μέρες και έλα να μου πεις τον τρόπο να αποφύγεις τα λάθη στις ΜΥΦ.

Πού είναι το δύσκολο μεσιέ?Όταν έχεις ΤΠΥ πατάς το drop down και το κουμπώνεις "KANONIKO".

Όταν λέω που είναι το δύσκολο εννοώ στην ιδέα που προτείνω..γιατί στην πράξη δεν υπάρχει το έρμο το drop down!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Los 

Να παραθέσω και εγώ την προσωπική μου εμπειρία. Όσον αφορά τον αντισυμβαλλόμενο, ορίζω αν αυτός συμμετέχει στην ΜΥΦ ή όχι, θεωρώ ότι δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, είτε ο ορισμός γίνεται μαζικά είτε μεμονωμένα. Όσον αφορά τις εγγραφές εσόδων & εξόδων, είτε πρόκειται για απλογραφικά βιβλία, είτε για διπλογραφικά [την συγκεκριμένη τεχνική την χρησιμοποιώ και στα δύο], έχω δημιουργήσει τέσσερις διαφορετικούς τύπους παραστατικών, δύο τύπους, που αφορούν έξοδα & έσοδα ανά ΑΦΜ [κανονικά & πιστωτικά], ένα παραστατικό, που αφορά έξοδο λιανικής και αντίστοιχα εσόδου, με το οποίο όμως κατά περίπτωση, μπορώ να κινήσω αντισυμβαλλόμενο, άρα να φανεί η κίνηση στην καρτέλα του, χωρίς ωστόσο να χαθεί η ιδιότητα της κίνησης [λιανική-κουβάς] και τέλος ένα τύπο παραστατικού "εκτός υποβολής", που όπως και στο προηγούμενο, αν θέλεις μπορείς να κινήσεις αντισυμβαλλόμενο. Με τον τρόπο αυτό έχω όλες τις δυνατές περιπτώσεις και ελάχιστα λάθη. Σε εταιρεία με περισσότερα από 1.000 παραστατικά τον μήνα, ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργεί άψογα. Βέβαια να επισημάνω ότι έχει σημασία πιο λογισμικό που χρησιμοποιεί κανείς και πως αυτό είναι παραμετροποιημένο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στα προγράμματα που χρησιμοποιώ εγώ (Singular Accountant, Galaxy, Soft1) υπάρχουν 3 σημεία που καθορίζουν τη συμπεριφορά στη ΜΥΦ: Τύπος εγγραφής, Προμηθευτής, και κάθε λογαριασμός ξεχωριστά.

Οι συνδιασμοί είναι άπειροι και δεν μου έχει τύχει κάτι να μην μπορεί να ρυθμιστεί.

Νομίζω οτι η λύση στο πρόβλημα σου είναι ο τύπος εγγραφής. Δηλαδή φτιάχνεις τύπους εγγραφής

-να πηγαίνει ΜΥΦ ανα ΑΦΜ

-να πηγαίνει συγκεντρωτικά

-να μην πηγαίνει

Ετσι πχ στο Τουριστικό γραφείο βάζεις υπόχρεος ΜΥΦ και όταν έχεις ΑΠΕ διαλέγεις τον τύπο που δεν πηγαίνει, όταν έχεις ΤΠΥ τον τύπο που πάει ανα ΑΦΜ κτλ

Στη wind (προμηθευτής υπόχρεος) η αγορά με ΤΠΥ πάει με τύπο ΜΥΦ ανά ΑΦΜ, και οι λογαριασμοί με τύπο ΜΥΦ συγκεντρωτικά κτλ.

 

ΥΓ: παρόμοια δηλαδή με του dgou που δεν είχα δεί την απάντηση!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×