Jump to content

iolap

simple Members
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

About iolap

  • Rank
    *

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lapidakis.gr

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
  1. Αντιμετώπισε κάποιος συνάδελφος πρόβλημα με την μισθοδοσία της Epsilon ως προς τον υπολογισμό (μείωση) των ενσήμων και των καταβλητέων εισφορών με την ΑΠΔ 4 τρμ 2011 (με επιδότηση ΟΑΕΔ);
  2. http://www.efgbs.gr/ Τώρα θα ανταγωνιζόμαστε (άνισα) και τράπεζα για υπηρεσίες μισθοδοσίας.
  3. Έχουμε περίπτωση περιοδεύοντα πωλητή όπου ο συμφωνηθείς μισθός είναι πολύ παραπάνω από τα τεκμαρτά. Στην περίπτωση αυτή εμείς πώς υπολογίζουμε τις εισφορές στο ΙΚΑ, βάσει τεκμαρτών ή βάσει αυτών που πραγματικά παίρνει;
  4. Αν είναι για θεώρηση και το πρόστιμο από την εκπρόθεσμη υποβολή δεν υπερβαίνει το ποσό των € 5869,41 τότε μπορείς να πάρεις ενημερότητα.
  5. Έχει κανείς συνάδελφος υπόψη του την περίπτωση που η υπεραξία από την πώληση παγίου δεν φορολογείτε στην περίπτωση που η επιχείρηση προχωρήσει στην διάθεση του πόσου αυτού σε άλλες παραγωγικές επενδύσεις; Δεν αναφέρομαι στα αφορολόγητα αποθεματικά, αλλά για μια ειδική περίπτωση που εφαρμόζετε μονό επί της υπεράξιας από πώληση πάγιου.
  6. Τι έγινε βρε παιδία; Πάνω που είχα αποφασίσει να το πάρω το πακέτο μισθοδοδσίας της epsilon διαβάζω απογοητέυσεις. Υπάρχει τελικά πρόγραμμα που να κάνει τόυλάχιστον όσα λέει ή ελπιδες φρούδες.
  7. Αυτό που ξέρω είναι ότι άμα έχεις κάνει έναρξη σαν καθηγητής και πληρώνεις τεβε, άμα δουλέψεις και ως ωρομίσθια το ικα θέλει ένσημα. Υποθέτω πως κάτι ανάλογο θα συμβαίνει και στην περίπτωση σου. Θα πρέπει ο εργοδότης σου να σε ασφαλίσει και στο ικα.
  8. Μου αρέσει ρε φαφουτη η εμπεριστατωμένη άποψη σου. (πλάκα κάνω)
  9. Υπάρχει λογική στον διαχωρισμό αποφοίτων ΑΕΙ-ΑΤΕΙ με ΙΕΚ. Πιστεύω πως ναι. Η εξίσωση των δύο θα ήταν καταστροφική. Με την ίδια λογική νοσηλευτές από ΙΕΚ θα απαιτούσαν τα ίδια δικαιώματα με τους γιατρούς. Και το ίδιο θα γινόταν με πολλές άλλες δραστηριότητες. Το θέμα έχει λάθος τοποθετηθεί στο ποιος γνωρίζει περισσότερα πράγματα όταν παίρνει το πτυχίο του. Το θέμα είναι ότι οι μεν πρώτοι έχουν απόδειξη έστω και στο ελάχιστο ότι είναι ικανοί για κάτι (το γιατί δεν είναι του παρόντος) σε αντίθεση με τους δεύτερους. Γιατί ένας φοιτητής ΑΕΙ-ΑΤΕΙ οποιασδήποτε σχολής αναγκάστηκε κατά πάσα πιθανότητα να αφήσει το σπίτι του για να πάει σε μία άλλη πόλη να σπουδάσει ενώ ένας σπουδαστής ΙΕΚ μπορούσε κάλλιστα να δουλεύει δίπλα στο σπίτι του και να σπουδάζει και στο ΙΕΚ της επιλογής του. Αν όλα ήταν ίδια γιατί κάποιος να προτιμήσει το Πανεπιστήμιο από το ΙΕΚ. Όλοι θα τελείωναν ένα ΙΕΚ και θα ήταν όλα μέλι γάλα με πολλές όμως άσχημες συνέπειες γιατί ουσιαστικά θα εξαλειφόταν η πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Θα μου πείτε ότι εσύ για να γράφεις έτσι μάλλον θα είσαι απόφοιτος ΑΕΙ_ΑΤΕΙ βολεμένος πίσω από το πτυχίο σου. Δεν θα το αρνηθώ ότι άμα μου έλεγαν ότι θα έχω τα ίδια δικαιώματα με έναν απόφοιτο ΙΕΚ ή ότι απόφοιτοι από τα ΙΕΚ θέλουν πχ 2 χρόνια περισσότερα από εμένα προϋπηρεσία για να έχουν τα ίδια δικαιώματα θα θεωρούσα τον εαυτό μου κορόιδο που διάλεξα να σπουδάσω σε ΑΕΙ έστω και της αλλοδαπής. Από την άλλη ή απόφαση μου να σπουδάσω σε ΑΕΙ ήταν ακριβός αυτή, ότι είχαν περισσότερα δικαιώματα από τα ΙΕΚ. Συμπονώ μόνο όσους είχαν την δυνατότητα να σπουδάσουν σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ και δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να το πράξουν και όχι όσους που ενώ γνώριζαν τα δικαιώματα ενός απόφοιτου ΙΕΚ το επέλεξαν και μετά που πήραν το πτυχίο τους φωνάζουν γιατί δεν έχουν δικαιώματα και παραθέτουν άστοχα παραδείγματα για το ποιος γνωρίζει τι και πώς. Και εγώ ξέρω να οδηγώ (ελπίζω) καλύτερα από πολλούς ταξιτζήδες αλλά δεν φωνάζω που δεν είμαι ταξιτζής. Αν θέλω ξέρω πώς να γίνω (αγοράζοντας μία πανάκριβη άδεια). Το ίδιο ισχύει και με τους λογιστές, Σπούδασε σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ. ΥΓ. Αν ήμουν απόφοιτος από ΙΕΚ κατά πάσα πιθανότητα θα φώναζα και εγώ για περισσότερα δικαιώματα. ΥΓ2. ότι γράφω δεν το γράφω με κακία και σας παρακαλώ να μην το δείτε έτσι. Είναι καθαρά προσωπικές απόψεις (μπορεί και λαθεμένες). ΥΓ3. Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν
  10. Αν υπάρχει συμφωνητικό με διάρκεια 7 χρόνια το ποσό του ΦΠΑ το περνάμε στις δαπάνες ΧΔΕΦ ή το χάνουμε(λίγο απίθανο); Μπορόυμε εκ τών υστέρων να κάνουμε συμπληρωματικό συμφωνητικό με άλλα τρία χρόνια ήτη σύνολο 10 και να εκπίπτουμε το ΦΠΑ;
  11. Τα καλύτερα πράγματα έρχονται δωρεάν. Αυτό το site είναι ‘οξυγόνο’ στη δουλειά μας. Ευχαριστώ για την πολύτιμη βοήθεια σε όλους όσους ασχολήθηκαν με αυτό το site. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ, ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
  12. ΑΡΧΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ Νόμος 2238/1994 - Αρθρο 55 - Παράγραφος 1 1. Στο εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις η πα­ρακράτηση του φόρου ενεργείται ως εξής: α) Στα εισοδήματα της περίπτωσης στ΄ της παρ. 3 του άρθρου 28, με συντελεστή τριάντα πέντε τοις εκατό (35%), που εφαρμόζεται στο ποσό που προκύπτει μετά την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών και των αναλογούντων τελών χαρτοσήμου. Ο φόρος παρακρα­τείται από την ανώνυμη εταιρία κατά την καταβολή των μισθών και για την απόδοση του εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 59. Με την παρα­κράτηση του πιο πάνω φόρου εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση των δικαιούχων για τους μισθούς που λαμ­βάνουν. β) Στα εισοδήματα εργοληπτών κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημόσιων, δη­μοτικών, κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων με συντε­λεστή τρία τοις εκατό (3%) που υπολογίζεται στην αξία του κατασκευαζόμενου έργου ή του μισθώματος. Υπό­χρεος σε παρακράτηση ορίζεται το Δημόσιο γενικά και κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ενεργεί εκκαθάριση ή καταβολή για τις περιπτώσεις αυτές. Αν για οποιον­δήποτε λόγο δεν παρακρατήθηκε ο φόρος, τότε αυτός αποδίδεται με δήλωση του δικαιούχου της αμοιβής κατά τα οριζόμενα στο άρθρ. 60. γ) Στα εισοδήματα αντιπροσώπων, πρακτόρων, με­σιτών κ.λπ. από αμοιβές ή προμήθειες για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας από αλλοδαπά εργοστάσια ή αλλοδαπούς οίκους οποιασδήποτε φύσης υλικού, με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) που υπολο­γίζεται στο ποσό της αμοιβής ή της προμήθειας τους. Το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και οι τράπεζες υποχρεούνται να παρακρατούν το φόρο κατά την εκκαθάριση ή καταβολή των αμοιβών ή προ­μηθειών. δ) Στην επιχειρηματική αμοιβή, που θεωρείται ότι καταβάλλεται στους διαχειριστές εταίρους των εταιριών περιορισμένης ευθύνης κατά τις διατάξεις της παρ. 2 . του άρθρου 109, με συντελεστή 15% (δεκαπέντε τοις εκατό) πλέον τελών χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ Ο.Γ.Α. (1,20%). Η παρακράτηση των πιο πάνω ποσών από την εταιρία περιορισμένης ευθύνης ενεργείται κατά το χρόνο έγκρισης του ισολογισμού της και σε περί­πτωση μη έγκρισης του, εντός τριών (3) μηνών από τη λήξη της διαχειριστικής χρήσης, κατά το χρόνο που λήγει το τρίμηνο αυτό. ε) Δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμοί τοπικής αυτο­διοίκησης και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κοινωφελή ιδρύματα, οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, δημόσιες επιχειρήσεις, τράπεζες και πιστω­τικά ιδρύματα ή πιστωτικοί οργανισμοί, συνεταιρισμοί και ενώσεις τους, σύλλογοι γενικά και ενώσεις προ­σώπων ανεξάρτητα από το σκοπό τους, καθώς και επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες, που τηρούν βιβλία δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, όταν για την επαγγελματική τους εξυ­πηρέτηση ή για την εκτέλεση του σκοπού τους καταβάλλουν σε τρίτους, εκτός από τα πρόσωπα που ανα­φέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 2 του Π.Δ.186/1992 , προμήθειες, μεσιτείες, αμοιβές ή άλλες κάθε είδους παροχές μη έμμισθης υπηρεσίας, ενοίκια αυτοκινήτων, μηχανημάτων ή άλλων κινητών πραγμάτων, εφόσον σε αυτές τις περιπτώσεις δεν ορίζεται από το Π.Δ. 186/1992 η έκδοση θεωρημένου αποδεικτικού στοιχείου από το δικαιούχο των αμοιβών αυτών, οφείλουν να παρακρατούν κατά την καταβολή της αμοιβής φόρο, ο οποίος υπο­λογίζεται με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) στο ακαθάριστο ποσό αυτής. Εξαιρούνται από την πα­ρακράτηση οι προμήθειες που καταβάλλονται από α­σφαλιστικές εταιρίες στους νόμιμους αντιπροσώπους ή εξουσιοδοτημένους απλούς ή γενικούς πράκτορες τους. στ) Δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμοί τοπικής αυτο­διοίκησης, κοινωφελή ιδρύματα, οργανισμοί και επιχει­ρήσεις κοινής ωφελείας, δημόσιες επιχειρήσεις ή εκ­μεταλλεύσεις και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου γενικά, κατά την προμήθεια κάθε είδους αγαθών ή παροχής υπηρεσιών από επιχειρήσεις, υποχρεούνται όπως, κατά την καταβολή ή την έκδοση της σχετικής εντολής πληρωμής της αξίας αυτών, παρακρατούν φόρο εισοδήματος, ο οποίος υπολογίζεται στο καθαρό ποσό της αξίας των αγαθών ή υπηρεσιών με συντελεστή ως ακολούθως: αα) ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) για τα υγρά καύ­σιμα. ββ) ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) για τα λοιπά αγαθά και γγ) ποσοστό οκτώ τοις εκατό (8%) για την παροχή υπηρεσιών. Εξαιρούνται από την παρακράτηση φόρου οι υπόχρεοι του πρώτου εδαφίου: αα) όταν προμηθεύονται αγαθά ή τους παρέχονται υπηρεσίες και δεν απαιτείται σύμβαση, εφόσον η καθαρή αξία αυτών, κατά συναλλαγή, δεν υπερβαίνει το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000) δραχμών, ββ) όταν λαμβάνουν υπηρεσίες ή προμηθεύονται η­λεκτρικό ρεύμα, τηλεφωνικές συνδιαλέξεις, τηλεγρα­φήματα, γραμματόσημα, φωταέριο, νερό και εισιτήρια γενικά, γγ) όπου προβλέπεται παρακράτηση ή προκαταβολή φόρου από άλλη διάταξη για το ίδιο έσοδο και δδ) όταν προμηθεύονται αγαθά ή τους παρέχοντα υπηρεσίες από τις πολεμικές βιομηχανίες Ε.Β.Ο, Ε.Α.Β. και ΠΥΡΚΑΛ. Επίσης, εξαιρείται από την υποχρέωσι παρακράτησης φόρου η δημόσια επιχείρηση ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ για τις υπηρεσίες που παρέχονται σ αυτή. Οι διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 εφαρμόζονται αναλόγως. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται ο τρόπος παρακράτησης του φόρου και γενικά κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης αυτής. ζ) Στα εισοδήματα που προέρχονται από αμοιβές προμήθειες λόγω διαμεσολάβησης για πώληση μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων, με συντελεστή δεκαπέντε τις εκατό (15%), που υπολογίζεται στο ποσό της αμοιβής ή προμήθειας του δικαιούχου. Οι Α.Ε. Διαχειρίσεως αμοιβαίων κεφαλαίων υποχρεούνται να παρακρατούν το φόρο κατά την καταβολή των προμηθειών ή αμοιβών. η) Οι μισθοί και λοιπές αμοιβές που καταβάλλει η εταιρία περιορισμένης ευθύνης σε διαχειριστές εταίρους αυτής, λόγω παρεχόμενων σε αυτήν υπηρεσιών, δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου. Για τα πιο πάνω ποσά, το νομικό πρόσωπο υποχρεούται, έναντι του οφειλόμενου φόρου επί της επιχειρηματικής αμοιβής, να καταβάλλει στο Δημόσιο φόρο που υπολογίζεται με συντελεστή 15% (δεκαπέντε τοις εκατό), πλέον τελών χαρτοσήμου ένα τοις εκατό (1%). Για την απόδοση του φόρου αυτού εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 59. Ο φόρος της περίπτωσης αυτής εκπίπτει από τον παρακρατούμενο, σύμφωνα με την περίπτωση δ΄, φόρο και το προκύπτον χρεωστικό υπόλοιπο καταβάλλεται εφάπαξ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 60. Τυχόν πιστωτικό υπόλοιπο επιστρέφεται.
  13. Κάπου το έχω διαβάσει, όταν υπήρχε ακόμη η δραχμούλα, ότι για συναλλαγές μέχρι 50.000Δρχ. δεν γίνεται παρακράτηση. Το ψάχνω, μόλις το βρω θα το αναφέρω.
×
×
  • Create New...