Jump to content

nspirop

simple Members
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

nspirop last won the day on September 19

nspirop had the most liked content!

4 Followers

About nspirop

  • Rank
    co Founder i-spirit Software
  • Birthday January 25

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Athens
  • Interests
    Software

Recent Profile Visitors

4,286 profile views
  1. Καλημέρα, Pacioli Δεν χρειάζεται τίποτα από όλα αυτά. 1. Στα απλογραφικά (δεν χρειάζεται ούτε η λογιστική πλατφόρμα πλέον) γίνονται τα παρακάτω: Οι εμπορικές εφαρμογές τα στέλνουν χαρακτηρισμένα όσον αφορά τις πωλήσεις στο myDATA Αγορές-Δαπάνες κοκ τις χαρακτηρίζει ο λογιστής στο myDATA χωρίς καν να κάνει εγγραφή στα βιβλία Οι χαρακτηρισμοί πριν το Ε3 Ο ΦΠΑ έχει υπολογιστεί χωρίς να κάνεις εγγραφή Φόροι τέλη θα τα στέλνει η εμπορική διαχείριση από τα είδη (διαμονής- περιβαλλοντικό- ανακύκλωσης - καπνού- καύσιμου - παρακρατούμενους) όπως το έκανε εξάλλου έως σήμερα. 2.Στα διπλογραφικά (χρειάζεται υπό συνθήκες το λογιστικό πρόγραμμα διπλογραφικών αν δεν έχει ο πελάτης): Οι εμπορικές εφαρμογές τα στέλνουν χαρακτηρισμένα όσον αφορά τις πωλήσεις στο myDATA και δημιουργούν αυτόματα το αρχείο πωλήσεων που το εισάγεις στην λογιστική πλατφόρμα διπλογραφικών Οι αγορές - Δαπάνες -κοκ καταχωρούνται από τον λογιστή στην πλατφόρμα διπλογραφικών και συμνφωνούντε με το myDATA με μια δεύετρη κλήση για τον χαρακτηρισμό Πάλι δεν σε επηρεάζει στον ΦΠΑ οι εγγραφές του ΦΠΑ γίνονται αυτόματα από το myDATA καταχωρείς μόνο ότι περισσεύει από εισαγωγές εξωτερικού (όχι παραστατικά εσωτερικού δεν ενδιαφέρουν οι φάκελλοι το myDATA) Οι χαρακτηρισμοί και εδώ γίνονται πριν το Ε3 ΠΡΟΣΟΧΗ Η δήλωση ΦΠΑ και Ε3 παίρνει ποσά μόνο από το myDATA. Αυτό σημαίνει πως το myDATA ενημερώνεις και όχι άλλες εφαρμογές που θα ενημερώσουν το myDATA, διπλή και περίπλοκη δουλειά να τα συμφωνήσεις. Δεν ενδιαφέρει τον λογιστή να διαβάσει όλο τοAPI (δεν θα καταλάβει τίποτα) που ζητάει είναι δική μας δουλειά δηλαδή των προγραμματισμών. Ο λογιστής θέλει να γνωρίζει ότι ο πελάτης του έχει έγκυρη και πιστοποιημένη εφαρμογή που καλύπτει τις προδιαγραφές. Η εισαγωγή νέας τεχνολογίας είναι προς το καλύτερο. Νικόλαος Σπυρόπουλος
  2. Το #myData ενισχύει το επάγγελμα του λογιστή και αλλάζει ριζικά την καθημερινότητά του. Η επιστημονική ομάδα του i-spirit σας δίνει 4 σημαντικές απαντήσεις για το ΤΙ - ΠΩΣ -ΠΟΤΕ - ΠΟΙΟΣ ώστε να κατανοήσετε την νέα κανονικότητα Τι ενημερώνει αυτόματα το myDATA ανά ΑΦΜ Όλες οι εκροές (πωλήσεις συμπεριλαμβανομένων και των αυτοπαραδόσεων) των επιχειρήσεων και των Ελ.επαγγελματιών ενημερώνουν αυτόματα τα έσοδα (αναλυτικά και συγκεντρωτικά) ως σύνοψη που σημάνει Καθαρή αξία, ΦΠΑ, φόροι, Α.Φ.Μ εκδότη και λήπτη . Επαγγέλματα με μηδενικό ΦΠΑ (Ιατροί), δεν εξαιρούνται από την αποστολή. Όλες οι εισροές (Αγορές - δαπάνες - πάγια ) που είναι από τιμολόγια εσωτερικού, ενημερώνουν αυτόματα το myDATA στο βιβλίο εξόδων (αναλυτικά και συγκεντρωτικά) ως σύνοψη που σημάνει Καθαρή αξία, ΦΠΑ, φόροι, Α.Φ.Μ εκδότη και λήπτη tips * Δεν ενημερώνονται στο myDATA εισπράξεις - πληρωμές και δεν έχει διπλογραφικά άρθρα. Τι Αλλάζει Με την παραπάνω ενημέρωση έχει συμπληρωθεί και η δήλωση Φ.Π.Α σε απλογραφικά και σε διπλογραφικά Τα λογιστικά προγράμματα για τα απλογραφικά βιβλία αντικαθίστανται από το myDATA Τα λογιστικά προγράμματα για τα διπλογραφικά θα ενημερώνουν την ενότητα των αγορών στο myDATA Oι εμπορικές εφαρμογές θα ενημερώνουν το myDATA και τα διπλογραφικά άρθρα πωλήσεων στο λογιστικό πρόγραμμα με API. Πως ενημερώνεται το #myDATA : Αυτόματα. Η Α.Α.Δ.Ε έχει δώσει στους προγραμματιστές τεκμηριωμένο A.P.I. (κάτι καλύτερο με απλά λόγια από την ενημέρωση της Μ.Υ.Φ), το οποίο μπορεί να ενημερώνει ακόμα και σε πραγματικό χρόνο χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες για τον χρήστη με 4 τρόπους: Από σύγχρονες εμπορικές εφαρμογές έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων που έχουν συνδεθεί με το API της Α.Α.Δ.Ε και έχουν συγχρονίσει τα παραστατικά πωλήσεων τους με τα παραστατικά πωλήσεων της Α.Α.Δ.Ε Από Ταμειακές Μηχανές που πληρούν τις νέες προδιαγραφές Από πλατφόρμες ηλεκτρονικής τιμολόγησης που κάνουν χρήση οι μεγάλες επιχειρήσεις Με καταχώρηση στην πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε από χρήστες που έχουν ολιγάριθμα παραστατικά πωλήσεων (μπλοκάκια). Απαιτεί προσεκτική συμπλήρωση γιατί αναφέρονται και οι φόροι και η εγγραφή θα παίρνει ΜΑΡΚ με την οριστικοποίηση. Πότε ενημερώνεται το #myDATA : Σε πρώτη φάση η ενημέρωση θα γίνεται έως τις 20 του μήνα που αποδίδουν οι επιχειρήσεις τον Φ.Π.Α Διπλογραφικά κάθε 20 του μήνα Απλογραφικά στις 20 προ του τριμήνου που υποβάλλει δήλωση ΦΠΑ Ιατροί με 0% ΦΠΑ στις 20 κάθε μήνα ανάλογα με τα βιβλία που τηρούν *Οι πωλήσεις μετά από εύλογο διάστημα θα ανεβαίνουν σε πραγματικό χρόνο όπως ήδη γίνεται με τα πρατήρια. Ποιος ενημερώνει το myDATA : Η επιχείρηση ενημερώνει για τις πωλήσεις της και την αποδοχή των τιμολογίων που ενημέρωσαν αυτόματα την μερίδα τους Ο λογιστής κάνει τον χαρακτηρισμό στο myDATA στις εξής κατηγορίες : Εκροές Πωλήσεις Εμπορεύματα Προϊόντα Υπηρεσίες Παρεπόμενα έσοδα Ενοίκια Τόκοι κ.α Εισροές Αγορές Αγορές Έξοδα Πάγια * Οι σύγχρονες εμπορικές εφαρμογές όπως το i-spirit, βοηθούν τον λογιστή στον χαρακτηρισμό πωλήσεων έως και το 100% Ο λογιστής καταχωρεί στο myDATA Αγορές εξωτερικού Δαπάνες από λιανικές μη αντικριζόμενες εγγραφές Ε.Φ.Κ.Α Αποσβέσεις (έως το τέλος της διαχειριστικής περιόδου) Τακτοποιητικές Αναμορφώσεις Λοιπές μη αντικριζόμενες εγγραφές Με το κλείσιμο των χαρακτηρισμών (πρέπει να γίνει έως το τέλος του έτους) συμπληρώνεται αυτόματα το Ε3 Τι κερδίζουμε από το #myDATA Χαμένο χρόνο και εξάλειψη λάθους από καταχώρηση Δεν χάνονται τα τιμολόγια αγοράς Δραστική μείωση του κόστους αποστολής και αρχειοθέτησης στις επιχειρήσεις Άμεση πρόβλεψη της οικονομικής κατάστασης Εξάλειψη γραφειοκρατίας Εξάλειψη διαφθοράς Άμεσο κλείσιμο βιβλίων και ελέγχου Δραστική μείωση της φοροδιαφυγής Κατάργηση της Μ.Υ.Φ Σημεία προσοχής Περισσότερα .....
  3. Ηλεκτρονικά Βιβλία Α.Α.Δ.Ε Οι εμπορικές και λογιστικές εφαρμογές, οι ταμειακές μηχανές και οι φορολογικοί μηχανισμοί θα ενημερώνουν αυτόματα την πλατφόρμα myDATA που σημαίνει: my Digital Accounting and Tax Application Το λογιστικό γραφείο, ξεχνάει πλέον μια για πάντα το κόστος: Για συνδρομές σε απλογραφικά βιβλία Για ακριβές υποδομές που απαιτούν αυτονομία σε καταχωρήσεις (Servers, Backup systems, SLA 24*7*365, UPS antivirus for servers κ.α) Το κόστος για μετακίνηση παραστατικών Το κόστος από την απώλεια παραστατικών Το κόστος καταχώρησης Το διαχειριστικό λάθος. Τι αλλάζει: Τα παραστατικά εκροών και εισροών εσωτερικού, θα ενημερώνουν αυτόματα την πλατφόρμα myData που φιλοξενεί το κράτος στο azure όπως φαίνεται από τις προδιαγραφές που έδωσε στην δημοσιότητα και όχι σε τοπικούς υπολογιστές πλέον. Το λογιστικό γραφείο θα καταχωρεί τις λοιπές εγγραφές στο myData. Τα αποτελέσματα του Φ.Π.Α θα είναι προσυμπληρωμένα. Το λογιστικό γραφείο θα χρειάζεται μόνο ένα laptop και internet ώστε να έχει αυτονομία και δεν θα είναι εξαρτημένο από μηχανογράφους και τεχνικούς. Η υβριδική εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης και e-βιβλίων i-spirit δίνει λύση σε λογιστές διότι παρέχει την πλατφόρμα αυτόματης λήψης των παραστατικών των πελατών τους, ώστε αν χρειαστεί να έχουν ψηφιακή πρόσβαση στα πρωτόγεννη παραστατικά χωρίς ΚΑΜΙΑ καταχώρηση στα απλογραφικά χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες. Επίσης η ηλεκτρονική τιμολόγηση i-spirit, παρέχει αυτόματη δυνατότητα δημιουργίας αρχείου διπλογραφικών άρθρων σε Ε.Λ.Π και Ε.Γ.Λ.Σ Η Υβριδική εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit είναι κατάλληλη για τον ελεύθερο επαγγελματία, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών, τις εμπορικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις, τον τουρισμό, τις κατασκευές τις επισκευές κ.α. Το απαραίτητο πληροφοριακό εργαλείο έχει συνδυάσει μόνο τις θετικές λειτουργίες μιας cloud και μιας desktop εφαρμογής. Η i-spirit Software, δεν διακόπτει ΠΟΤΕ την πρόσβαση στην εφαρμογή και στις αναβαθμίσεις, ακόμα και να μην ανανεώσει ο πελάτης σας την συνδρομή του. Πέρα από την συνδρομή δεν υπάρχει προς το παρόν κανένα κόστος εργασίας ή χρέωσης με την ώρα για την χρήση, την εκπαίδευση και υποστήριξη της εφαρμογής. Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλη την λειτουργία των ηλεκτρονικών βιβλίων
  4. Καλημέρα σε όλους, δεν θέλω να το παίξω έξυπνος αλλά μπορώ να εξηγήσω μερικά πράγματα που έμαθα μέσα από την διαδικασία πιστοποίησης της εφαρμογής i-spirit στο Υπ.Οικ. Όπως θα δείτε παραπάνω αναφέρω Παράλληλα στην ίδια εφαρμογή του taxis, θα αποδέχονται τα τιμολόγια που έχουν λάβει από άλλες επιχειρήσεις και θα καταχωρούν τις δαπάνες τους *(μέσω του λογιστή τους). Η ενημέρωση των πωλήσεων όλων χωρίζεται σε 2 φάσεις. Λιανικές που πάνε απευθείας από το κανάλι των ταμειακών ή των Η.Φ.Μ & Α.Δ.Η.Μ.Ε Ο Λογιστής αναλαμβάνει πλέον τον σοβαρότερο και υπεύθυνο ρόλο που είναι: Φάση 1η για τον Φ.Π.Α Ο αντικρισμός των παραστατικών που λαμβάνει η οντότητα σε Αγορές, Δαπάνες, Πάγια ως «αντισυμβαλλόμενος εκδότης» και καταχωρείται αυτόματα στην στήλη των εξόδων του. Αυτή είναι η πρώτη φάση «συγχρωνισμού» όπως την ονομάζει η Α.Α.Δ.Ε που έχει να κάνει με τον Φ.Π.Α και τους παρακρατούμενους φόρους της Οντότητας. Εδώ χρειάζεται προσοχή διότι αν το χαρακτηρίσεις δαπάνη θα πρέπει ο Κ.Α.Δ του εκδότη να είναι σχετικός, αν το χαρακτηρίσεις αγορά έχει να κάνει με την πληροφορία του αποθέματος και αν το χαρακτηρίσεις Πάγιο με τις αποσβέσεις. Αυτήν την εργασία (Αντίκρισμα Παραστατικών), δεν μπορεί να την κάνει η οντότητα και να εκπέσει τον Φ.Π.Α αλλά μόνο ο εξουσιοδοτημένος λογιστής. Εδώ υπάρχει μόνο πλεονέκτημα Γλυτώνει το λογιστικό γραφείο το κόστος των συνδρομών (στα απλογραφικά) Δεν χρειάζεται να μεταφέρει χαρτιά και να αποθηκεύει χαρτιά (όλα γίνονται ηλεκτρονικά) Δεν έχει φόβο να ξεχάσει καταχώρηση (δεν την κάνει) Δεν υπάρχει η Μ.Υ.Φ Θεωρώ ότι σε Α.Λ.Σ που πάνε σε δεύτερη φάση δεν εκπίπτει κανείς τον Φ.Π.Α. Ακόμα και για την Αττική οδο πχ συμφέρει το τιμολόγιο. Φάση δεύτερη Εγγραφές οντότητας που συμμετέχουν στην εμπορική διαδικασία αλλά όχι στον Φ.Π.Α καταχωρούνται ΜΟΝΟ από τον Λογιστή στην πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε Λιανικές Εφκα Εισαγωγές κοκ Τρίτη φάση Εγγραφές οντότητας που συμμετέχουν στο Οικονομικό Αποτέλεσμα Καταχωρούνται από τον Λογιστή στην Πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε Αποσβέσεις Αναμορφώσεις κοκ Όλα τα παραπάνω παραστατικά θα ενημερώνουν τα βιβλία με την Μορφή σύνοψης (Καθαρή αξία - ΦΠΑ- Π.Φ ) και όχι με ανάλυση ειδών Οι τόποι αποστολής των αρχείων (Τιμολογίων) στην Α.Α.Δ.Ε, θα γίνεται : από τις εφαρμογές εμπορικής διαχείρισης όπως το i-spirit, από το κανάλι των ταμειακών, από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικής τιμολόγησης (για πολύ μεγάλες οντότητες) και καταχωρητικά για πολύ μικρές οντότητες (Μπλοκάκιδες) που εκδίδουν ολιγόριθμα παραστατικά έντός του έτους. Εντός του 2019 (από 6 έως τον 10) εφαρμογή θα είναι σε πιλοτική λειτουργία και την 1/1/2020 θα είναι υποχρεωτική για : Τις οντότητες που ορίζονται με τις διατάξεις της παρ. 2, του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Ε.Λ.Π.), ανεξαρτήτως μεγέθους αυτών και τρόπου έκδοσης και τήρησης λογιστικών αρχείων. Επιπλέον από τα μη υποκείμενα στα Ε.Λ.Π. πρόσωπα, υπόχρεοι στην ηλεκτρονική διαβίβαση λογιστικών αρχείων είναι οι αγρότες ειδικού καθεστώτος του ν.4859/2014 για την περίπτωση των Ειδικών Στοιχείων Αγροτών από Πώληση - Παροχή του αρ.41 παρ.3 ν. 2859/2000, που εκδίδουν. Δεν έχει κανείς να φοβηθεί κάτι, ίσα ίσα η δουλειά του λογιστή γίνεται με αυτόν τον τρόπο απαραίτητη και υπεύθυνη. Το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να σκεφτείτε διαφορετικά. Σπυρόπουλος Νικόλαος. www.i-spirit.gr
  5. H Α.Α.Δ.Ε ήδη έχει ενημερώσει τις Δ.Ο.Υ για τις αλλαγές που φέρνει η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η τήρηση των ηλεκτρονικών βιβλίων. Οι αλλαγές ξεκινούν φέτος το καλοκαίρι και αλλάζουν ριζικά τις παραδοσιακές μορφές έκδοσης τιμολογίων και ενημέρωσης των βιβλίων εσόδων εξόδων. Λογιστές, επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες πρέπει να αρχίσουν από τώρα να σκέφτονται και να λειτουργούν διαφορετικά. Το σημερινό δημοσίευμα στο Πρώτο Θέμα αναφέρει ότι έχει ανακοινωθεί στα επιτελεία των Δ.Ο.Υ όλης της χώρας, ότι Ιούνιο θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική τιμολόγηση και τα ηλεκτρονικά βιβλία. Για τον σκοπό αυτό η Α.Α.Δ.Ε, έχει ήδη δημιουργήσει την εφαρμογή στην οποία θα αποστέλλονται τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και θα ενημερώνουν αυτόματα τα ηλεκτρονικά βιβλία του εκδότη και του λήπτη. Στην προκειμένη περίπτωση ο λήπτης θα αποκαλείται «αντισυμβαλλόμενος εκδότης». Στην εφαρμογή της Α.Α.Δ.Ε θα αποστέλλονται επίσης και οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών μία προς μία, καθώς και το σύνολο των παραστατικών που διαμορφώνει τον συνολικό τζίρο της Οντότητας (ελεύθερου επαγγελματία ή επιχείρηση) Πως θα λειτουργήσει το μέτρο: Οι επιχειρήσεις θα αποστέλλουν σε εφαρμογή του taxis, λεπτομερώς όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις τους (αγαθών και υπηρεσιών, λιανικής ή χονδρικής, τα ακυρωτικά, τα πιστωτικά, τις αυτοπαραδώσεις κοκ). Παράλληλα στην ίδια εφαρμογή του taxis, θα αποδέχονται τα τιμολόγια που έχουν λάβει από άλλες επιχειρήσεις και θα καταχωρούν τις δαπάνες τους (μέσω του λογιστή τους). Τα πλεονεκτήματα του μέτρου: Η κατάργηση των δηλώσεων Φ.Π.Α και των Μ.Υ.Φ Δραστική μείωση του λειτουργικού κόστους Αποφυγή των φορολογικών ελέγχων Κατάργηση της διατήρησης αρχείου για στοιχεία και βιβλία. Ποιους αφορά το μέτρο: Όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες Τους αγρότες ειδικού καθεστώτος (ν4589/2014) Η καθολική εφαρμογή του μέτρου ορίζεται την 1/01/2020 με βάση τις ανακοινώσεις της Α.Α.Δ.Ε. Πηγή
  6. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που υλοποιείται εντός του 2019 στην χώρα μας. Ήδη έχει εφαρμοστεί στον κλάδο των καυσίμων και έως το τέλος του έτους θα είναι υποχρεωτικό μέτρο για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελευθέρους επαγγελματίες, ανεξαρτήτου μεγέθους και αντικειμένου. Για τους αγρότες αφορά αυτούς που εμπίπτουν στις διατάξεις του ειδικού καθεστώς ν4859/2014. Ηλεκτρονική τιμολόγηση σημαίνει άμεση αποστολή όλων των παραστατικών πωλήσεων (στοιχείων) κατά την έκδοση τoυς από τις υπόχρεες οντότητες, στην πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε, με δομημένες πληροφορίες που ενημερώνουν με σύνοψη σε πραγματικό χρόνο. Επί της ουσίας είναι η εφαρμογή του άρθρου 69 του ν4446/16 που αφορά την διασφάλιση και τον έλεγχο των συναλλαγών και αναφέρει: «1. Τα υποκείμενα σε φόρο φυσικά και νομικά πρόσωπα των άρθρων 3 και 45 αντίστοιχα του ν. 4172/2013 (Α' 167) υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών αρχείων - στοιχείων, ανεξαρτήτως της μεθόδου έκδοσης αυτών.» Η ηλεκτρονική τιμολόγηση συνεπάγεται και την αυτόματη ενημέρωση των βιβλίων της επιχείρησης. Τι αλλάζει στην ενημέρωση των απλογραφικών βιβλίων με την ηλεκτρονική τιμολόγηση: Κατάργηση της καταχώρησης των παραστατικών πωλήσεων. Οι οντότητες θα αποστέλλουν άμεσα τις πωλήσεις τους : από το κανάλι των ταμειακών και φορολογικών μηχανών (Η.Φ.Μ) από τις εμπορικές τους εφαρμογές από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικής τιμολόγησης (αφορά στις μεγάλες οντότητες και τα διπλογραφικά βιβλία) Καταχωρητικά (αφορά τα μπλοκάκια) Η ηλεκτρονική τιμολόγηση και αποστολή αφορά το σύνολο των πωλήσεων (Τιμολόγια, λιανικές συναλλαγές, αυτοπαραδώσεις κοκ) Αντίκρισμα των παραστατικών αγορών εσωτερικού (Αυτόματη ενημέρωση από τον εκδότη που απαιτεί ενέργεια από λογιστή) και ονομάζονται «παραστατικά του εκδότη» Για τα τιμολόγια που δέχεται η επιχείρηση ή ο ελεύθερος επαγγελματίας από άλλες επιχειρήσεις εντός Ελλάδος, ο λογιστής θα κάνει τον αντικρισμό τους, στην παλτφόρμα της Α.Α.Δ.Ε. Αντικρισμός παραστατικού αγοράς σημαίνει ο χαρακτηρισμός του, δηλαδή η δήλωση αν αφορά το παραστατικό σε αγορά ή πάγιο. Καταχώρηση τιμολογίων εξωτερικού εφόσον υπάρχουν και αντίκρισμα αυτών. Η ενέργεια απαιτεί καταχώρηση από τον λογιστή στην πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε Η καταχώρηση του παραστατικού ως σύνοψη θα καταχωρείται απευθείας στην Α.Α.Δ.Ε από τον εξουσιοδοτημένο λογιστή. Αποδείξεις Λιανικών συναλλαγών ως δαπάνες στην επιχείρηση ή τον ελ. επαγγελματία Θα γίνονται καταχωτηρικά από τον εξουσιοδοτημένο λογιστή στην πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε. Λοιπές εγγραφές που διαμορφώνουν το αποτέλεσμα (Ε.Φ.Κ.Α- Μισθοδοσία- Αποσβέσεις) Θα γίνονται καταχωτηρικά από τον εξουσιοδοτημένο λογιστή στην πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε . Δηλώσεις Φ.Π.Α - Παρακρατούμενοι Ε3 Η δήλωση του Φ.Π.Α θα ενημερώνεται αυτόματα Οι παρακρατούμενοι φόροι θα ενημερώνονται αυτόματα και πρέπει να αποστέλλονται με το ηλεκτρονικό τιμολόγιο αναλυτικά και ανά κατηγορία. Η δήλωση του Ε3 θα ενημερώνεται αυτόματα. Γλωσσάρι και επεξηγήσεις για τις παραπάνω έννοιες: Σύνοψη παραστατικού : Είναι τα ποσά και οι πληροφορίες που απαιτεί η Α.Α.Δ.Ε μέσω της ηλεκτρονικής τιμολόγησης όπως: Η καθαρή αξία, ο ΦΠΑ ανά κατηγορία, οι παρακρατούμενοι ανά κατηγορία, τα στοιχεία του αντισυμβαλλόμενου εκδότη, η ημερομηνία η ώρα κοκ. Οντότητα: Η επιχείρηση, ο ελεύθερος επαγγελματίας, ο επιτηδευματίας, το νομικό πρόσωπο που ασκεί επαγγελματική δραστηριότητα στα όρια της Ελληνικής επικράτειας. Πρότυπα παραστατικά της Α.Α.Δ.Ε: Τα 17 τυποποιημένα παραστατικά που ενημερώνουν με την προδιαγεγραμμένη μορφή σύνοψης. Παραστατικά του «εκδότη»: Τα παραστατικά που εκδίδει η οντότητα και αυτοματοποιημένα ενημερώνουν : τα βιβλία του εκδότη τα βιβλία του παραλήπτη που ονομάζεται «Αντισυμβαλλόμενος εκδότης» Αντισυμβαλλόμενος εκδότης : είναι ο παραλήπτης του παραστατικού που έχει ενημερώσει ο εκδότης με την ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ηλεκτρονική διαβίβαση του. Λήπτης : Αφορά τα παραστατικά που λαμβάνει η οντότητα και δεν έχουν ενημερώσει αυτόματα τα ηλεκτρονικά βιβλία στην ενότητα των εξόδων. Τα παραστατικά αυτά είναι: Λιανικές συναλλαγές: αποδείξεις από διόδια, φωτοτυπίες, καύσιμα (τα οποία μπορεί να καταργηθούν με τις κατάλληλες ενέργειες όπως το e-pass ή η παραλαβή τιμολογίων). Ενδοκοινοτικές αποκτήσεις- εισαγωγές από τρίτες χώρες κοκ Ε.Φ.Κ.Α Ενοίκια κ.ο.κ. Εγγραφές οντότητας: Οι εγγραφές που διαμορφώνουν το οικονομικό αποτέλεσμα και είναι: Αποσβέσεις Μισθοδοσία κοκ Αντίκρισμα παραστατικού : Ο χαρακτηρισμός του παραστατικού αγοράς στην κατάλληλη κατηγορία (Αγορά- Πάγιο) με την σύνοψη Μη αντικρυζόμενα παραστατικά: Τα παραστατικά του λήπτη και των εγγραφών της οντότητας. Τα πλεονεκτήματα για τους λογιστές με την ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ηλεκτρονική διαβίβαση στην τήρηση των απλογραφικών βιβλίων Ελαχιστοποίηση του κόστους των συνδρομών από λογιστικές εφαρμογές (δεν χρειάζονται τα απλογραφικά βιβλία και οι συνδρομές) Μείωση των εξόδων συντήρησης εξοπλισμού και υποδομών (servers, backup etc) Απαλλαγή της ευθύνης απώλειας φυσικού αρχείου από καταστροφές (κλοπή, πλημμύρα, φωτιά) Μείωση του κόστους για την μεταφορά, την καταχώρηση και την αποθήκευση των παραστατικών Εξάλειψη εξόδων παραλαβής του φυσικού αρχείου Κατάργηση παλαιών μέτρων (Μ.Υ.Φ) Αποφυγή καταχωρητικών λαθών Διεύρυνση του πελατολογίου (όλες οι μικρές οντότητες θα χρειάζονται λογιστή για το αντίκρισμα των παραστατικών). Τα πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις και τους ελ. επαγγελματίες Κατάργηση των περαιώσεων και της διατήρησης του φυσικού αρχείου Μείωση κόστους εκτύπωσης, αποστολής και αρχειοθέτησης των παραστατικών πωλήσεων Άμεση ενημέρωση για τις υποχρεώσεις σε φόρους και Φ.Π.Α Πρόσβαση σε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία Επαγγελματική εμφάνιση Τα πλεονεκτήματα για το κράτος Εξοικονόμηση πόρων από την γραφειοκρατία και τους ελέγχους (υπολογίζεται στα 2 δισ.) Εξάλειψη των πλαστών τιμολογίων και της απάτης (υπολογίζεται στα 10 δισ.) Οι αλλαγές που φέρνει η εφαρμογή του μέτρου είναι θετικές και καλοδεχούμενες από τους επιχειρηματικούς φορείς, τις επιχειρήσεις και τον λογιστικό κλάδο. Το κράτος θα κερδίσει στην χειρότερη περίπτωση 4 φορές τον Ε.Ν.Φ.Ι.Α. Τα λογιστικά γραφεία θα κερδίσουν χιλιάδες χαμένες εργατοώρες. Οι επιχειρήσεις (οντότητες) θα εξοικονομήσουν χαμένες ώρες, διαδικασίες, κόστη και πρόστιμα και θα αποκτήσουν επαγγελματική εμφάνιση Ο λογιστής γίνεται πλέον φοροτεχνικός και σταματάει να είναι ένας καταχωρητής που χάνει χρόνο για να συμφωνεί Μ.Υ.Φ και να μαζεύει χαρτιά. Για τα διπλογραφικά βιβλία θα ενημερώσουμε σε επόμενο άρθρο Σπυρόπουλος Νικόλαος Για την i-spirit Software
  7. Τα χειρόγραφα παραστατικά (τιμολόγια και αποδείξεις) καταργούνται. Το τέλος εποχής των καταχωρητικών λαθών και ανεξόφλητων τιμολογίων φέρνουν τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Τι αλλάζει Ο εκδότης αποστέλλει ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο στην Α.Α.Δ.Ε. τα τιμολόγια και τις αποδείξεις του. Η αυτόματη αποστολή των πωλήσεων στη Α.Α.Δ.Ε επιτυγχάνεται με τους παρακάτω τρόπους: Με την χρήση μιας εφαρμογής εμπορικής διαχείρισης και ηλεκτρονικής τιμολόγησης (όπως το i-spirit). Με την χρήση των ταμειακών μηχανών, (αφορά τα καταστήματα). Με τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης (αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις). Οι βασικές πληροφορίες που αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην Α.Α.Δ.Ε είναι ο αριθμός παραστατικού, η ημερομηνία, η ώρα έκδοσης, η καθαρή αξία, ο ΦΠΑ, ο παρακαρατούμενος φόρος κ.ο.κ. Ο λήπτης τα αποδέχεται ηλεκτρονικά. Μόλις γίνει η αποδοχή τα παραστατικά «αντικρίζονται» από τον λογιστή του λήπτη, στην κατηγορία της δαπάνης που αφορά η συναλλαγή (π.χ αν είναι αγορά εμπορεύματος, έξοδο, πάγιο κ.ο.κ) Στις περιοδικές δηλώσεις οι επιχειρήσεις, θα βρίσκουν προ-συμπληρωμένο και μη μεταβαλλόμενο το ποσό του Φ.Π.Α προς απόδοση καθώς και τους λοιπούς φόρους. Τα πλεονεκτήματα του μέτρου Εξάλειψη καταχωρητικών λαθών που εγκυμονούν κινδύνους σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου. Δυνατότητα χρηματοδότησης των τιμολογίων που έχουν γίνει αποδεκτά. Μηδενισμός στο κόστος εκτύπωσης, αποστολής και αρχειοθέτησης.
  8. Οκτώ χρήσιμες συμβουλές από την ομάδα ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit πριν απαλλαγείτε από τα χειρόγραφα παραστατικά σας, ώστε να μεταβείτε σωστά στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και την νέα ψηφιακή εποχή. Συμβουλή νούμερο ένα. Διευκρίνηση Τι είναι το ηλεκτρονικό τιμολόγιο και οι ηλεκτρονικές αποδείξεις λιανικών συναλλαγών; Ηλεκτρονικό τιμολόγιο δεν σημαίνει η αποστολή ενός παραστατικού με email ως PDF ή μιας φωτογραφίας ενός χειρόγραφου τιμολογίου. Πρέπει η εφαρμογή να εγγυάται την γνησιότητα της προέλευσης και την διασφάλιση των δεδομένων του παραστατικού (απόδειξη ή τιμολόγιο). Αυτό το διασφαλίζουν ειδικές και έγκυρες τεχνολογίες που αναγνωρίζει το κράτος όπως ο φορολογικός μηχανισμός και η προηγμένη ψηφιακή υπογραφή. Η εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit, σας διασφαλίζει ακόμα περισσότερο, διότι πλέον των δύο προηγούμενων διασφαλίσεων που υποστηρίζει (φορολογικός μηχανισμός και ψηφιακή υπογραφή), διαθέτει επιπλέον ένα επίπεδο ασφαλείας για τα παραστατικά σας. Όταν στέλνετε μέσα την εφαρμογή i-spirit το ηλεκτρονικό τιμολόγιο με μοναδικό σύνδεσμο, αυτός μένει ενεργός για τα επόμενα 30 χρόνια. Όποιος διαθέτει αυτό το κωδικοποιημένο link, μπορεί να βλέπει πάντα το ίδιο παραστατικό. Σε περίπτωση που κάποιος το παραποιήσει, μπορείτε να το αποδείξετε στέλνοντας εκ νέου τον ίδιο σύνδεσμο. Συμβουλή νούμερο δύο. Ξεκινήστε έγκαιρα, μην περιμένετε την τελευταία στιγμή Η υποχρεωτική ένταξη όλων των επιχειρήσεων θα γίνει εντός του 2018. Το Ελληνικό δημόσιο καταργεί σε πρώτη φάση την λήψη χειρόγραφων τιμολογίων και αποδείξεων και σε δεύτερη φάση όλες οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες υποχρεωτικά πρέπει να καταργήσουν τα χειρόγραφα και να ενταχθούν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση. Μην περιμένετε την τελευταία στιγμή να καταργήσετε τα χειρόγραφα παραστατικά. Με την εφαρμογή i-spirit, μπορείτε να ξεκινήσετε την ηλεκτρονική τιμολόγηση μόνο με 12,41€/μήνα και να εξοικειωθείτε στην χρήση της, ώστε να είστε έτοιμοι μόλις εφαρμοστεί ο νόμος. Συμβουλή νούμερο τρία. Συμφωνείστε τις πωλήσεις με τις εισπράξεις σας και προσέξτε να έχετε τους σωστούς Α.Φ.Μ των πελατών σας. Ο φορολογικός έλεγχος γίνεται με την διασταύρωση των τριών σημείων (σενάρια αυτόματου ελέγχου) και αφορά: τους δύο συναλλασσόμενους (εκδότη - λήπτη), του ενδιάμεσου φορέα (Α.Α.Δ.Ε ή ψηφιακός πάροχος), και των τραπεζών. Το σύνολο των καταθέσεων των πελατών σας και των εισπράξεων από το μηχάνημα αποδοχής καρτών P.O.S, πρέπει να συμφωνούν με το υποσύνολο των παραστατικών πωλήσεων σας (Χονδρικώς ή λιανικώς), ή με το σύνολο εφόσον δεν λαμβάνετε ποτέ μετρητά. Η εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit, διαθέτει αυτόματη σύνδεση με το μηχάνημα αποδοχής καρτών (P.O.S) και σας διασφαλίζει γιατί αποτυπώνει στην απόδειξη τον αριθμό συναλλαγής του P.O.S. Επίσης με την εφαρμογή μπορείτε να συνδέσετε όλες τις μεθόδους είσπραξης (εμβάσματα, κάρτες, μετρητά, επιταγές) με τα παραστατικά πωλήσεων σας, έχοντας την δυνατότητα να τα ανακαλέστε αναλυτικά σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Η εφαρμογή i-spirit, διαθέτει επίσης την λειτουργία αυτόματης αναζήτησης Α.Φ.Μ με την ένδειξη ενεργός- διακοπή ή καταργημένος, που σας προστατεύει από την έκδοση τιμολογίου σε λάθος ή καταργημένου Α.Φ.Μ. Κάνοντας σωστή χρήση της εφαρμογής δεν θα βρεθείτε σε δυσάρεστη έκπληξη σε μελλοντικό έλεγχο. Συμβουλή νούμερο τέσσερα. Ορίστε αυτόματα αντίγραφα ασφαλείας για να μην χάσετε ποτέ τα δεδομένα σας. Το πρόγραμμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit, σας παρέχει την δυνατότητα δημιουργίας αυτομάτων αντιγράφων ασφαλείας. Αυτό γίνεται κάθε φορά που κάνετε μια μεταβολή στα δεδομένα της εφαρμογής. Υποχρεωτικά με την έξοδο από την εφαρμογή, θα δημιουργηθεί το συνολικό αντίγραφο αυτόματα. Ο χρόνος για την δημιουργία των αντιγράφων ασφαλείας και ο όγκος των δεδομένων σας είναι μικρός και διαχειρίσημος. Σας προτείνουμε να δημιουργήσετε ένα δικό σας αποθηκευτικό χώρο στο Internet (google drive,drop box, οnedrive e.t.c.) που θα συγχρονίζει αυτόματα και με ασφάλεια τα αντίγραφα ασφαλείας σας. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα σας απασχολήσει ποτέ η φυσική καταστροφή (φωτιά, κλοπή, βανδαλισμός, πλημύρα) ή κάποια βλάβη στον υπολογιστή σας και μέσα σε 2 λεπτά, θα έχετε πρόσβαση πάλι στα φορολογικά και επιχειρησιακά σας δεδομένα. Η ομάδα υποστήριξης του i-spirit, μπορεί να σας κατευθύνει δωρεάν για την σωστή παραμετροποίηση. Συμβουλή νούμερο Πέντε . Αποτυπώστε τις απαιτήσεις των πελατών σας, πριν εκδώσετε το πρώτο σας ηλεκτρονικό τιμολόγιο. Σημειώστε σε δύο στήλες τους Α.Φ.Μ των πελατών σας και το ανοιχτό τους υπόλοιπο (ανά Α.Φ.Μ), πριν ξεκινήσετε την εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης, Όταν εγκαταστήσετε την εφαρμογή, μπορείτε να αντλήσετε τα σωστά φορολογικά τους στοιχεία, μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit, από την βάση επιχειρήσεων της Α.Α.Δ.Ε. Στην συνέχεια σημειώστε στην καρτέλα του πελάτη σας, το ποσό «από μεταφορά». Μόλις εκδώστε το πρώτο σας ηλεκτρονικό τιμολόγιο το ποσό του υπολοίπου, θα διαμορφώνεται αυτόματα. Με το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, το ποσό της απαίτησης θα αυξάνεται και με την απόδειξη είσπραξης θα μειώνεται. Μπορείτε να καταχωρήσετε και την μέθοδο είσπραξης κατά την έκδοση του τιμολογίου ή της απόδειξης λιανικών συναλλαγών, εφόσον γίνεται την ίδια χρονική στιγμή. Προσέξτε να αποτυπώσετε σωστά την μέθοδο είσπραξης. Οι σύνηθες μέθοδοι είναι τα μετρητά, η πιστωτική κάρτα, η επιταγή και το έμβασμα. Εάν δεν αναφερθεί η μέθοδος είσπραξης στο τιμολόγιο ή την απόδειξη, τότε θα εκδοθεί «επί πιστώσει». Συμβουλή νούμερο έξι. Κάθε λάθος μπορεί να διορθωθεί. Δεν υπάρχει λόγος να φοβηθείτε τίποτα. Όλες οι κινήσεις(αποτυπώσεις) που γίνονται από το πρόγραμμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης, μπορούν να διορθωθούν. Η διαγραφή δεν ενδείκνυται, αλλά η ακύρωση ή η πίστωση είναι η κατάλληλή μέθοδος αντιλογισμού της πράξης που προηγήθηκε. Μην ξεχνάτε ότι με την ηλεκτρονική τιμολόγηση, έχετε ενημερώσει τον πελάτη σας ηλεκτρονικά για την έκδοση του παραστατικού και οφείλετε να τον ενημερώστε για την διόρθωση του αρχικού παραστατικού. Η εφαρμογή i-spirit, υποστηρίζει τις διορθώσεις και έχει τις δικλίδες ασφαλείας ώστε να μην βρεθείτε ποτέ εκτεθειμένοι σε μελλοντικό φορολογικό έλεγχο. Το ιστορικό της ακύρωσης αποτυπώνεται στο αρχικό παραστατικό που έχετε εκδώσει, αποδεικνύοντας την διόρθωση του, με τον αριθμό και την ημερομηνία του διορθωτικού παραστατικού που εκδώσατε. Συμβουλή νούμερο επτά. Δώστε περισσότερη σημασία στο ταμείο και τις εισπράξεις σας. Η μέθοδος είσπραξης είναι πλέον ένα από τα επίσημα στοιχεία που επιβεβαιώνουν την φορολογική αποτύπωση της συναλλαγής σας (πώληση). Ο δικός σας έλεγχος πρέπει να προηγείται του πιθανού φορολογικού ελέγχου, ώστε να αποφύγετέ τις δυσάρεστες εκπλήξεις. Θα πρέπει να είσαστε πάντα σε θέση να δικαιολογήσετε μια κατάθεση ή μια είσπραξη με πιστωτική κάρτα καθώς και μια ανάληψη επιταγής, ή τα μετρητά που διαχειριστήκατε. Η εφαρμογή i-spirit, σας βοηθάει και δεν ξεχνά ποτέ να δικαιολογήσει αυτές τις πράξεις, από τις ειδικές χρηματοοικονομικές εκτυπώσεις που σας παρέχει, για όποιο εύρος ημερομηνιών θέλετε. Με την εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit, μπορείτε να δώστε άμεσα και σωστά οικονομικές αναφορές όποτε σας ζητηθούν. Tip: Μην ξεχνάτε ποτέ ότι ο default «πελάτης λιανικής», πρέπει να δείχνει πάντα μηδενικό υπόλοιπο. Συμβουλή νούμερο Οκτώ Ακούστε τον λογιστή σας. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση i-spirit δεν καταργεί τον λογιστή. Τον βοηθάει όμως να κατανοήσει τις αποδείξεις και τα τιμολόγια που έχετε εκδώσει. Τα χειρόγραφα παραστατικά, δεν έχουν ξεκάθαρα γράμματα και αριθμούς, χάνονται και υπάρχει μεγάλο ποσοστό λάθους στην επανακαταχώρησή τους. Στα χειρόγραφα παραστατικά κοστίζει η ταχυδρόμηση, η μεταφορά και η αρχειοθέτηση και δεν παρέχουν άμεση ενημέρωση στην επιχείρησή ή στο γραφείο σας. Η εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirirt, διαθέτει ειδικό κουμπί «αποστολή στον λογιστή». Με αυτήν την λειτουργία ο λογιστής σας μπορεί να σας συμβουλεύσει σωστά και άμεσα, για την πορεία των υποχρεώσεών σας προς το δημόσιο. Δείτε περισσότερα....
  9. Πράξη κάνει η Α.Α.Δ.Ε την κατάργηση των χειρόγραφων τιμολογίων και αποδείξεων εντός του 2018. Στην καθιέρωση της υποχρέωσης των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών να εκδίδουν σε ηλεκτρονική μορφή τα τιμολόγια για τις μεταξύ τους συναλλαγές αναμένεται να προχωρήσει εντός του 2018 το υπουργείο Οικονομικών. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα υποχρεωθούν να διαβιβάζουν αυτόματα τα δεδομένα των εκδιδόμενων τιμολογίων στις πληροφοριακές υποδομές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, για επεξεργασία και διασταύρωση. Με την καθιέρωση της υποχρεωτικής «ηλεκτρονικής τιμολόγησης» θα καταργηθεί η σημερινή διαδικασία εκτύπωσης και διακίνησης των τιμολογίων σε χάρτινη μορφή για όλες τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και μεταξύ επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών. Η διαδικασία αυτή θα αντικατασταθεί από την υποχρεωτική ηλεκτρονική έκδοση και διακίνηση των τιμολογίων μεταξύ των παραπάνω αντισυμβαλλομένων. Τα στοιχεία των τιμολογίων που θα εκδίδονται και θα διακινούνται ηλεκτρονικά θα διαβιβάζονται ταυτόχρονα και στις πληροφοριακές υποδομές της ΑΑΔΕ για άμεσο έλεγχο και διασταύρωση. Με τη διαδικασία αυτή, οι φορολογικές αρχές θα γνωρίζουν εξ αποστάσεως και σε πραγματικό χρόνο το ύψος των συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων ή και ελευθέρων επαγγελματιών. Με πιο απλά λόγια τα Ελεγκτικά Κέντρα και οι Δ.Ο.Υ. θα είναι, κατά κάποιον τρόπο, online συνδεδεμένα με τα λογιστήρια και τα ταμεία των επιχειρήσεων-ελεύθερων επαγγελματιών και θα μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή και εξ αποστάσεως ποιο είναι το ύψος των χονδρικών πωλήσεων που έχουν πραγματοποιήσει οι επιχειρήσεις, καθώς επίσης και το ύψος των συναλλαγών παροχής υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων-ελεύθερων επαγγελματιών. Με τον τρόπο αυτό θα εξαλειφθεί πλήρως το φαινόμενο της έκδοσης πλαστών τιμολογίων, διότι δεν θα υπάρχει πλέον δυνατότητα έκδοσης τιμολογίων εν αγνοία του εμφανιζόμενου ως λήπτη ούτε δυνατότητα καταχώρισης τιμολογίου εν αγνοία του εμφανιζόμενου ως εκδότη. Παράλληλα θα περιοριστούν σημαντικά και τα κρούσματα έκδοσης εικονικών τιμολογίων, καθώς τα στοιχεία των ηλεκτρονικά εκδιδόμενων τιμολογίων θα επιβεβαιώνονται και από τους λήπτες, ενώ θα είναι άμεσα διαθέσιμα στις φορολογικές αρχές για διασταυρώσεις και επαληθεύσεις με το τραπεζικό σύστημα. Ειδικότερα, με την καθιέρωση της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα καταστεί δυνατός ο τριπλός διασταυρωτικός έλεγχος των στοιχείων των εκδιδόμενων τιμολογίων. Η τριπλή διασταύρωση θα γίνεται μεταξύ: * Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με την άμεση και ηλεκτρονική παραλαβή των στοιχείων των πωλήσεων των επιχειρήσεων καθημερινά, * τραπεζών, με τις ηλεκτρονικές πληρωμές (μέσω e-banking, POS και άλλων μέσων ηλεκτρονικής πληρωμής), διαβάστε περισσότερα.....
  10. H έκδοση που υποστηρίζει την διαχείριση τέλους διαμονής είναι η 1.05.12Η λειτουργία αφορά τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, τις ξενοδοχειακές μονάδες, τους τουριστικούς πράκτορες και γενικότερα τις τουριστικές επιχειρήσεις. 1ο Βήμα: Δημιουργούμε το είδος «Τέλος διαμονής» ανάλογα με τον συντελεστή (Κλειδιά στα ενοικιαζόμενα ή αστέρια), ώστε να βάλουμε το ανάλογο κόστος με μηδενικό Φ.Π.Α 2ο Βήμα: Επιλέγουμε στην απόδειξη ή το τιμολόγιο : α.Τον πελάτη β.Τις υπηρεσίες που το παρέχουμε (Διαμονή- πρωινό) και το «τέλος διαμονής» γ.Τον τρόπο πληρωμής. 3o Βήμα. Εκτυπώσεις απλογραφικών α.Επιλέγουμε το ημερολογιακό εύρος που επιθυμούμε β.Επιλέγουμε την αναλυτική εκτύπωση. Στο βιβλίο εσόδων εμφανίζεται η στήλη «ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ» κάτω από την στήλη «ΦΟΡΟΙ ΤΕΛΗ». Τα ποσά που επιστέφει το ερώτημα είναι τα «τέλη διαμονής προς απόδοση» τς επιθυμητής περιόδου. 4o Βήμα. Εκτυπώσεις διπλογραφικών α.Επιλέγουμε το πεδίο «Γενική λογιστική πωλήσεων» και δημιουργούνται τα άρθρα για τα διπλογραφικά μας βιβλία με βάση το Ε.Λ.Γ.Σ ή τα Ε.Λ.Π Δείτε το σχετικό video.
  11. Θα υπάρξει ενδιάμεσος φορέας που θα αυθεντικοποιεί τα ηλεκτρονικά τιμολόγια. όπως αναφέρει στον 4446/α74. Περιμένουμε την ερμηνευτική για την έναρξη και την εφαρμογή του νόμου. Αναλυτικά ο 4446 στο α 69 και στο α74 αναφέρει Άρθρο 69:1. Η παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α' 58) αντικαθίσταται ως εξής:«1. Τα υποκείμενα σε φόρο φυσικά και νομικά πρόσωπα των άρθρων 3 και 45 αντίστοιχα του ν. 4172/2013 (Α' 167) υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών αρχείων - στοιχείων, ανεξαρτήτως της μεθόδου έκδοσης αυτών.» Άρθρο 74:1. Η παρ. 13 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014 αντικαθίσταται ως εξής:«13. Η οντότητα μπορεί να εκδίδει παραστατικά λιανικής πώλησης με χειρόγραφο τρόπο στην περίπτωση διακοπής του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας ή διακοπής της λειτουργίας του μέσου έκδοσης παραστατικών, λόγω τεχνικού προβλήματος. Σε περίπτωση μη λειτουργίας του εξοπλισμού έκδοσης παραστατικών λόγω τεχνικού προβλήματος, η οντότητα λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποκατάσταση της λειτουργίας του εξοπλισμού χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και για την αποτροπή επαναλήψεων του προβλήματος. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων της παραγράφου 9 δύναται να ρυθμίζονται θέματα εφαρμογής της παραγράφου αυτής, καθώς και να επιβάλλεται υποχρέωση ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.» 2. Στο άρθρο 12 του ν. 4308/2014 προστίθεται παράγραφος 16, ως εξής:«16. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, καθώς και οι διαδικασίες ελέγχου των τιμολογίων και των στοιχείων λιανικής πώλησης που εκδίδονται και αυθεντικοποιούνται με την χρήση υπηρεσιών των Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.»
  12. Θα υπάρξει ενδιάμεσος φορέας που θα αυθεντικοποιεί τα ηλεκτρονικά τιμολόγια. όπως αναφέρει στον 4446/α74. Περιμένουμε την ερμηνευτική για την έναρξη και την εφαρμογή του νόμου. Αναλυτικά ο 4446 στο α 69 και στο α74 αναφέρει Άρθρο 69:1. Η παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α' 58) αντικαθίσταται ως εξής:«1. Τα υποκείμενα σε φόρο φυσικά και νομικά πρόσωπα των άρθρων 3 και 45 αντίστοιχα του ν. 4172/2013 (Α' 167) υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών αρχείων - στοιχείων, ανεξαρτήτως της μεθόδου έκδοσης αυτών.» Άρθρο 74:1. Η παρ. 13 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014 αντικαθίσταται ως εξής:«13. Η οντότητα μπορεί να εκδίδει παραστατικά λιανικής πώλησης με χειρόγραφο τρόπο στην περίπτωση διακοπής του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας ή διακοπής της λειτουργίας του μέσου έκδοσης παραστατικών, λόγω τεχνικού προβλήματος. Σε περίπτωση μη λειτουργίας του εξοπλισμού έκδοσης παραστατικών λόγω τεχνικού προβλήματος, η οντότητα λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποκατάσταση της λειτουργίας του εξοπλισμού χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και για την αποτροπή επαναλήψεων του προβλήματος. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων της παραγράφου 9 δύναται να ρυθμίζονται θέματα εφαρμογής της παραγράφου αυτής, καθώς και να επιβάλλεται υποχρέωση ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.» 2. Στο άρθρο 12 του ν. 4308/2014 προστίθεται παράγραφος 16, ως εξής:«16. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, καθώς και οι διαδικασίες ελέγχου των τιμολογίων και των στοιχείων λιανικής πώλησης που εκδίδονται και αυθεντικοποιούνται με την χρήση υπηρεσιών των Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.»
  13. Θα ανεβαίνουν τα παραστατικά με την δημιουργία και θα παίρνει αριθμό συναλλαγής που θα αναγράφεται στο παραστατικό (δείτε εικόνα). Με τον αριθμό αυτόν το παραστατικό θα είναι έγκυρο. Αν υπάρχει εφαρμογή θα το κάνει αυτόματα. Το report Φ.Π.Α σε πρώτη φάση για τις πωλήσεις θα το βρίσκουμε έτοιμο στις περιοδικές. Για τις αγορές θα αργήσει ακόμα, έχει να κάνει με τους ΚΑΔ. Τα ακυρωτικά θα ανεβαίνουν με τον κωδικό 215, και αυτά απευθείας και θα παίρνουν και αυτά κωδικό ακύρωσης, τα οποία δεν θα συμπεριλαμβάνονται στον ΦΠΑ και στον τζίρο. Ο 215 αναφέρεται στον πίνακα Δ1 που αφορά στα νέα παραστατικά (για πιο ευκρινές μπορείτε να αναζητήσετε στο tax heaven)
×