Jump to content

nikolasd

simple Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About nikolasd

  • Rank
    *

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Βόλος
  1. Φίλος σου δεν είμαι, "φίλε"! .... Προφανώς κάποιοι θέλουν να γκρινιάξουν και να βρίσουν και να βρούνε κάποιον να του τα χώσουν.
  2. Κατ΄αρχάς δεν είμαι η epsilon net και απαντώ μόνο στο πρώτο σκέλος του ερωτήματος. Το ίδιο πράγμα ονομαζόταν "υποστήριξη" για 2 λόγους. Πρώτον, από ατυχής μετάφραση του Αγγλικού "Service Release" για το οποίο μία εγκυρότερη μετάφραση θα ήταν "Ενημέρωση Συντήρησης" και δεύτερον, γιατί όπως προείπα, παλαιότερα λόγω ανεπάρκειας των συνεργατών μέρος της τεχνικής υποστήριξης ανέλαβαν οι εταιρίες που παρήγαγαν το λογισμικό. Αυτή η πρακτική, εδώ και χρόνια έχει αλλάξει και η τεχνική υποστήριξη, έχει διαχωριστεί από τα Service Releases, ωστόσο υπάρχουν εταιρίες που για δικούς τους λόγους προσφέρουν την τεχνική υποστήριξη μαζί με το Service Release. Για παράδειγμα η εταιρία που αντιπροσωπεύει την micros fidellio στην Ελλάδα, παρέχει ένα τελικό συμβόλαιο νέων εκδόσεων και τεχνικής υποστήριξης, απευθείας η ίδια. Ο λόγος είναι ότι το πρόγραμμα που πουλάει είναι εξειδικευμένο και οι συνεργάτες που έχει κατά τόπους δεν μπορούν να το καλύψουν τεχνικά 100%. Ουσιαστικά οι συνεργάτες της είναι απλά resellers και όχι VAR και απλά εισπράτουν μία προμήθεια για την πώληση. Συνήθως οι εταιρίες με μικρή αγορά είτε λόγω μεγέθους (μικρές εταιρίες με περιορισμένο δίκτυο συνεργατών) είτε λόγω κάθετης αγοράς (εξειδικευμένο λογισμικό για συγκεκριμένες αγορές, π.χ. Ξενοδοχεία), παρέχουν ένα συμβόλαιο νέων εκδόσεων και τεχνικής υποστήριξης. Όσο αφορά στον αν αλλάζει ριζικά ο Κώδικας, σίγουρα δεν έχει αλλάξει ριζικά (ριζική αλλαγή θα ήταν η κατάργησή του), αλλά κάθε χρόνο υπάρχουν αλλαγές γενικότερες που επηρεάζουν το λογισμικό. Για παράδειγμα η αλλαγή του ΦΠΑ, η αλλαγή του αφορολογήτου, η αλλαγή των ΚΑΔ, η αλλαγή των εντύπων (και κατά συνέπεια των πεδίων του κάθε εντύπου), αλλά και διάφορα άλλα μικροθέματα που σίγουρα όταν ανακοινώνεται η ενδεχόμενη μεταβολή τους, από προσωπική εμπειρία, όλοι οι συνάδελφοί σας, αρχίζουν τα τηλέφωνα και τα αγωνιώδη ερωτήματα "Πότε θα βγεί η αναβάθμιση;!". Ελπίζω να σας κάλυψα.
  3. Το έχω γράψει παραπάνω, αυτό που πληρώνετε είναι ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΝΕΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ! Νυσάφι, πλέον κάντε ένα κόπο να διαβάσετε όλο το thread πρίν γράψετε κάτι! Το συμβόλαιο υποστήριξης ονομάζεται ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, SLA (Service Level Agreement) και συνήθως συνιστά στην ΠΡΟΑΓΟΡΑ ωρών υποστήριξης (hour based) ή περιστατικών υποστήριξης (incident ή ticket based). Αν αυτός που σε υποστηρίζει π.χ. χρεώνει 50Ε την ώρα, προαγοράζεις 100 ώρες με τιμή ανα ώρα π.χ. 30Ε. Αν τα "φας" μέσα στη διάρκεια του SLA έχει καλώς (για σένα), αν όχι έχει καλώς για την εταιρία. Υπάρχουν SLA schemes που άλλους τους συμφέρουν και άλλους όχι. Εγώ δεν προτείνω τα hour based, αλλά τα incident based. Πιστεύω ότι είναι πιο ειλικρινή απέναντι στο πελάτη. Ζητήστε από αυτόν που σας υποστηρίζει σε λογισμικό και hardware να σας κάνει τη πρότασή του για SLA. Μιλάμε για κανονικότατο συμφωνητικό υπηρεσιών το οποίο ευσταθεί σε όλα τα Ελληνικά Δικαστήρια σε περίπτωση που για κάποιο λόγο η συνεργασία δεν αποδόσει τα δέοντα ή/και τα αναμενόμενα. Έτσι ούτε ξεκρέμαστος είσαι και ο "προγραμματιστής" σου δημιουργεί μία πολύ συγκεκριμένη σχέση μαζί σου και όχι την περιστασιακή του "πότε θα έρθεις γιατί έχω ένα πρόβλημα με το pc/printer/scanner/software;" Αυτό που αναφέρεις συνιστά αθέμιτη και ανήθικη πρακτική η οποία καταδικάζεται από πολλούς συναδέλφους μου και από πολλές εταιρίες πληροφορικής και πρέπει να καταγγελθεί. Οι εταιρίες πληροφορικής δεν είναι ο κακός δαίμονας που θέλει να φάει τα λεφτά σας. Σίγουρα υπάρχουν εταιρίες που έχουν ή είχαν λάθος λογική, αυτός όμως δεν είναι λόγος να τους βάλετε όλους στο ίδιο τσουβάλι.
  4. Μα αυτό ακριβώς είναι το θέμα, δεν συνδέω την αλλαγή του τιμοκαταλόγου μόνο με την οικονομική κρίση ή με το κριτήριο που έχετε εκφράσει, αν πέρνετε εσείς τα λεφτά σας. Είπα εξ' αρχής ότι μετά από 5 χρόνια είναι λογικό να γίνει κάποια στιγμή αύξηση. Αν σκεφτείτε ότι έβγαλαν όλο το 2009 χωρίς τη παραμικρή αύξηση, αλλά αντ' αυτού έβγαλαν και 5 νέα προϊόντα, δεν βρίσκω κάτι "ύποπτο" τη δεδομένη χρονική στιγμή να αναπροσαρμόσουν τον τιμοκατάλογο. Για αυτό το λόγο δεν εκφράζω ούτε αντίθεση ούτε προβληματισμό. Επαναλαμβάνω όμως ότι ΟΛΕΣ οι εταιρίες αναπροσαρμόζουν τον τιμοκατάλογό τους ΚΑΘΕ χρόνο και συνήθως στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς με ημερομηνία έναρξης ισχύος από 1/1 της επομένης. Τέλος αν τα "εύλογα αλλά άσχετά μου" επιχειρήματα δεν σου κάνουν, προσπάθησε απλά να καταλάβεις την ουσία. Και η ουσία είναι ότι ούτε κάποιο μυστικό σχέδιο/λόγος υπάρχει, ούτε γίνεται για να σας "υποχρεώσουν" να πάτε σε κάτι ακριβότερο, ούτε τίποτα από τα "συνομοσιακά" που διατυπώθηκαν. Απλά ήρθε ο καιρός να γίνει. Κάποια στιγμή θα γινόταν, για τους λόγους της η εταιρία έκρινε ότι πρέπει να γίνει από 1/1/2010. Μπορεί όπως λέτε να είναι άκαιρη, λόγω "οικονομικής κρίσης", αλλά εδώ τίθεται και το θέμα περί ύπαρξης της οικονομικής κρίσης, γιατί εγώ τα μπουζούκια τα βλέπω γεμάτα κάθε ΣΚ και οι πωλήσεις αυτοκινήτων πάνε γαμ@#$%*@# το τελευταίο τρίμηνο! Κάτσε να κλείσει και το έτος και να ανακοινώσουν ισολογισμούς οι τράπεζες να δούμε πού πήγε η οικονομική κρίση, στην Ελλάδα ή στη Ρουμανία;! Τελως πάντων, για οποιδήποτε λόγο και αν θεωρείτε άκαιρη την αναπροσαρμογή του τιμοκαταλόγου, το μόνο επιχείρημα που έχει τεθεί εδώ μέσα, είναι "υπάρχει οικονομική κρίση και δεν έχουμε λεφτά" ... ΑΣΧΕΤΟ επιχείρημα κατά τη γνώμη μου!
  5. Δηλαδή αγαπητέ μου λέτε "Τουμπεκί γιατί δεν είσαι η epsilon net ή δικός μας". Μάλιστα... Δηλαδή δεν δικαιούμαι να έχω γνώμη σχετικά με το πώς αντιμετωπίζετε την αύξηση ενός λογισμικού που χρησιμοποιείται, παρά ότι είναι η δουλειά μου, να πουλάω και να υποστηρίζω λογισμικό. Δεν δικαιούμαι να σας μεταφέρω την αντίθετη άποψη, παρά μόνο αν ήμουν η epsilon net. Δεν δικαιούμαι να εκφράστω διαφορετικά γιατί απλά δεν βάζω την υπογραφή μου στη φορολογική δήλωση τρίτου ή δεν έχω ταυτότητα μέλους στο ΟΕΕ. Μάλιστα...
  6. Αν αναφέρεσε συγκεκριμένα στο Έσοδα - Έξοδα της epsilon net, ναι δεν κλειδώνει ποτέ και δεν πρόκειται να κλειδώσει ποτέ.
  7. Το θέμα δεν είναι αν η epsilon net ή η Singular ή η Softone ή η Data ή η Union ή η ... {το όνομα της εταιρίας που έχετε προτιμήσει} έχουν ή νομίζουν ότι έχουν ή ονειρεύονται να αποκτήσουν πελάτες τα "λογιστικά γραφεία" που αναφέρεις, αλλά το πού τοποθετείτε (ακόμα και στα πιο τρελά σας όνειρα) τον εαυτό σας έναντι αυτών και θεωρείτε τον εαυτό σας "μικρό" σε σχέση με αυτούς και συνεπώς απαιτείτε έναν "μικρό" για συνεργάτη σας. Χωρίς να θέλω να υποννοήσω ότι αν θές να είσαι "μεγάλος" πήγαινε με τους "μεγάλους' πληρώνοντας το "μεγάλο" τίμημα. Σίγουρα αν μία εταιρία θέλει να τοποθετηθεί στην αγορά του Ελεύθερου Εππαγελματία, αλλά και στην αγορά της μεσαίας ή της μικρομεσαίας επιχείρησης, θα πρέπει προπάντων να διαθέτει ξεχωριστά προϊόντα τόσο από άποψη λειτουργιών, όσο και τιμής. Δεν νομίζω λοιπόν η Ernst Young να έχει προτιμήσει για παράδειγμα (και χρησιμοποιώ στο πράδειγμα εφαρμογές της epsilon net) την extra Μισθοδοσία για 1 χρήστη με συμβόλαιο 600,00Ε, αλλά την Hyper για 100 χρήστες με συμβόλαιo μερικές χιλιάδες Ευρώ. Άρα 2 διαφορετικά προιόντα για 2 διαφορετικές κατηγορίες πελατών με διαφορετικές ανάγκες και προπάντων διαφορετικό κόστος. Το ότι πουλάει η όποια εταιρία πλέον και σε πελάτες όπως η Ernst Young αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα εκβιάσει όλους τους πελάτες να γίνουν τουλάχιστον μόνο στο κόστος μεγάλοι, αλλά σίγουρα αν ΟΛΟΙ οι πελάτες της κατάφερναν ή έστω ήθελαν να γίνουν Ernst Young, σίγουρα θα την χαροποιούσε ιδιαίτερα (σαφώς γιατί θα μπορούσε να δώσει πλέον σε όλους το ακριβότερο προίόν και επαναλαμβάνω, θα μπορούσε). Είμαι σίγουρος ότι όλοι εφράζεται έναν ενδόμυχο φόβο γιατί οι περισσότεροι έχετε το κακό παράδειγμα της Singular η οποία γιγαντώθηκε τόσο πολύ ώστε να δίνει προτεραιότητα στον "μεγαλοπελάτη" και όχι σε εσάς, με τις γνωστές συνέπειες. Αυτός είναι ένας φόβος που αν εσείς ως "πελάτες" τον έχετε και τον θυμάστε μια φορά το χρόνο, εμείς ως συνεργάτες/dealers αυτών των εταιριών τον έχουμε κάθε μέρα. Γιατί εμείς φέρουμε το απευθείας βάρος των "πελατών" στους οποίους αύριο μεθαύριο θα πρέπει να λογοδοτήσουμε για τις αποφάσεις μίας εταιρίας την οποία αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύουμε, αλλά ΔΕΝ μας ανήκει! Εν ολίγοις, αν το άγχος σας, μεταξύ άλλων, εκφράζεται στη φράση "το καβάλησαν το καλάμι και αγωνιώ για το τί θα κάνουν αύριο, μην μείνω ξεκρέμαστος;", τότε ... κανείς δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Και να φύγεις σήμερα από την εταιρία Α να πάς στη Β, γιατί εκεί θα νοιώθεις πιο ασφαλής, ποιός σου εξασφαλίζει ότι και αυτή η εταιρία ΔΕΝ θα γίνει ένας τεράστιος γίγαντας ο οποίος μπορεί να κάνει τα ίδια;! Εν κατακλείδι, δεν νομίζω ότι η αύξηση των συμβολαίων σημαίνει πως η εταιρία έχει γυρίσει πλώρη για άλλα λιμάνια, πως έχει "καβαλήσει το καλάμι", πώς θεωρεί πελάτες μόνο τη KPMG, την ΕΥ Και την PWC και σίγουρα δεν νομίζω πώς είναι υγιείς και προπάντων συνετή μία αντίδραση του στύλ "δεν πληρώνω και γκρινιάζω" για να σου δώσω ένα μήνυμα! Το καλύτερο είναι να πάρετε το τηλέφωνο και να εκφράσετε την αντιρρησή σας σε αυτόν που σας πούλησε το πρόγραμμα και προπάντων να το συζητήσετε.
  8. Δεν θα το έλεγα έτσι... στη γλώσσα του Marketing αυτό ονομάζεται lead. Δίνεις ένα lead (ή σύσταση) η οποία αν δουλευτεί σωστά θα οδηγήσει σε ένα opportunity (ευκαιρία πώλησης), το οποίο με τη σειρά του θα οδηγήσει σε μία πώληση. Κλασσική πρακτική προώθησης πωλήσεων που εφαρμόζεται σε όλα τα αντικείμενα από πετσετάκια μέχρι λογισμικό. Όταν ο πωλητής πάει σε έναν πελάτη του και στη κουβέντα του δίνει 2-3 ακόμα ονόματα για να προσεγγίσει, αυτό δεν σε κάνει πόρνη κανενός. Όταν ο πωλητής εφόσων επιτύχει πώληση σε αυτά τα 2-3 ονόματα που πήρε από εσένα, σου κάνει ένα οποιοδήποτε δώρο δεν σημαίνει ότι σε έχει κάνει υπο-πωλητή σου, αλλά ότι αντιλαμβάνεται την αξία των λεγόμενών σου και των συστάσεων που δίνεις. Δεν σε δεμεύει με οποιοδήποτε τρόπο, ούτε δημιουργεί κάποια απαίτηση την οποία οφείλεις να ακολουθείς για πάντα. Αν θές του ξαναδίνεις 2-3 συστάσεις, αν δεν θές δεν του δίνεις... Δεν πρόκειται να έρθει να σου ζητήσει τα ρέστα ή να ζητήσει το δώρο του πίσω. Τέλος διαφημίσεις λογισμικού, σίγουρα δεν βλέπεις συχνά στη τηλεόραση, όπως δεν έβλεπες διαφημίσεις προιόντων τεχνολογίας πρίν από 5 - 10 χρόνια. Η αγορά των κινητών έφερε τη τεχνολογία πιο κοντά στον μη-επαγγελματία χρήστη, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή η 3η αγορά σε διαφημιστικές δαπάνες, να είναι η αγορά του hardware (ΠΛΑΙΣΙΟ, Multirama, e-shop, κλπ). Η αγορά του λογισμικού, ακόμα διαφημίζεται σε εξειδικευμένα έντυπα ανάλόγως του επαγγέλματος αν και σε μικρότερη κλίμακα από ότι στο εξωτερικό. Αυτό είναι κάτι που όσο ποιο "καλωδιωμένοι" γινόμαστε τόσο περισσότερο θα αλλάζει. Όσο αφορά το λογιστικό software, πόσα εξειδικευμένα έντυπα έχετε για το επάγγελμά σας... ελάχιστα.. μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού και συνήθως συνδέονται με συγκεκριμένες εταιρίες λογισμικού. Ένα από τα γνωστότερα φορολογικά προγράμματα της Αμερικής (που έχει πολύ συγκεκριμένο φορολογικό σύστημα εδώ και χρόνια) είναι το Turbo Tax. Ψάξτε και δείτε πόσο είναι το συμβόλαιο συντήρησής του... Θα απαντήσει στην ερώτησή σας. Επειδή είμαι βιαστικός και σχεδόν σίγουρος ότι κανείς δεν θα το ψάξει, θα απαντήσω ευθύς αμέσως λέγοντας ότι ΔΕΝ έχει συμβόλαιο νέων εκδόσεων! :-) Αλλά αν ζητήσεις να πάρεις τη νέα έκδοση, το κόστος είναι σαν να το αγοράζεις ξανά από την αρχή (στη πραγματικότητα το upgrade scheme κοστίζει λιγότερο από την εκ νέου αγορά). Όσο αφορά στο 1ο συμφωνώ με την άποψή σου, ωστώσο σε ελεύθερη αγορά ζούμε, δεν μπορείς να δεσμεύσεις κανένα να συμπεριφέρεται έτσι. Το ότι θα ήταν μία επιθυμητή πρακτική και καλοδεχούμενη από όλους, νομίζω είναι αδιαμφισβήτητο. Ωστόσο και πάλι δεν μπορεί κανείς να προδιαγράψει όλους τους λόγους για τους οποίους σε μία δεδομένη χρονική στιγμή θα απαιτήσει αύξηση του κοστολογίου του. Όσο αφορά στο 2ο γνωρίζω ότι γίνονται κάποιες προσφορές σε σεμινάρια και σε βιβλία, αλλά και κάποιες δωρεάν ημερίδες σε φορολογικά και εργατικά θέματα για όσους είναι πελάτες γενικότερα. Τώρα για το αν μπορεί να γίνει προσφορά στο συμβόλαιο του λογισμικού, σίγουρα δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, αλλά για αυτό καλύτερα να απευθυνθείτε στον dealer σας. Γνωρίζω απολύτως τα "μισθολογικά" προβλήματα του κλάδου σας και προπάντων γνωρίζω ότι δεν υπάρχει κάποια κοινή τιμολογιακή πολιτική ούτε καν σε επίπεδο πόλης, πόσο σε πανελλαδικό επίπεδο. Αυτό όμως σίγουρα είναι ένα θέμα το οποίο αφορά αποκλειστικά και μόνον εσάς, εσείς γνωρίζετε καλύτερα αν και πώς μπορείτε να το ξεπεράσετε. Σίγουρα το δικό σας "μισθολογικό" επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες όπως η κατοχήρωση του επαγγέλματος, κάτι για το οποίο από όσο γνωρίζω γίνεται προσπάθεια εδώ και χρόνια να μπεί σε μία φόρμα κοινώς αποδεκτή από όλους τους επαγγελματίες του χώρου και να θεσμοθετηθεί από το κράτος. Σίγουρα οι γνώσεις μου πάνω στο θέμα προέρχονται περισσότερο από τη συναναστροφή με συναδέλφους σας, παρά από ιδία εμπειρία. Το σίγουρο είναι ότι πάντα θεωρούσα πως οι λογιστές "αδικούνται" μισθολογικά, έναντι άλλων επαγγελματικών όπως οι Μηχανικοί, οι Γιατροί και οι Δικηγόροι.
  9. Φαντάζομαι αναφέρεσε στο "συνάφι" των προγραμματιστών. Δεν βλέπω πού "στρέφομαι ενάντια" όταν απλά δηλώνω ότι "είναι πολύ πιθανόν, κάποιος να έχει ως στόχο το κέρδος";! Εκτός και αν ζούμε στη κοινωνία του Star Trek που όλοι δουλεύουν για το κοινό καλό! Και ναι προσωπικά το έχω πάρει το θέμα... Η δική μου δουλειά είναι το λογισμικό και διαφωνίες σχετικά με το κόστος του λογισμικού ή/και του συμβολαίου του ή/και του κόστος ανανέωσης, ακούω καθημερινά, για τον λόγο αυτό απάντησα στο συγκεκριμένο thread. Να και ένα χρήσιμο συμπέρασμα!!! Δίπλα σου θα με βρείς στο αίτημά σου να τύχεις έκπτωσης της σύμβασής σου, εφόσων δεν κάνεις χρήση της τηλεφωνικής υποστήριξης. Πολύ δίπλα σου, γιατί όπως προείπα, θεωρώ τη ΔΩΡΕΑΝ τηλεφωνική υποστήριξη εντελώς ΑΚΥΡΗ! Ο ένας λόγος είναι αυτός που εκφράζεις. Αλλά τόσο καιρό που δεν είχε προκύψει θέμα με την ενδεχόμενη αύξηση, δεν άκουσα κάποιον να διεκδικεί μείωση της σύμβασής του, εφόσων δεν χρησιμοποιεί τη δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη! Γιατί απλά για ότι μας δίνεται δωρεάν σπάνια διερωτώμαστε!
  10. Κατ' αρχήν δεν δήλωσα ΠΟΤΕ οτι εκφράζω κάποια θέση της epsilon net. Τη προσωπική μου άποψη εκφράζω. Επιπρόσθετα ποτέ δεν εξέφρασα κάποια άποψη που υπονοεί "βουλώστε το μή σας κόψουμε και τα τζάμπα". Στα υπόλοιπα που αναφέρεις δεν είμαι σε θέση να σου απαντήσω, γιατί όπως προείπα ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ ΩΣ EPSILON NET, συνεπώς τα όσα λές σε δεύτερο πλυθηντικό ΔΕΝ με αφορούν! Είναι πολύ εύκολο να "βάζεις λόγια στο στόμα άλλων" αλλά εγώ προσωπικά εξοργίζομαι, ειδικά όταν βάζουν λόγια στο δικό μου στόμα!
  11. Ουσιαστικά απαντώ στη θέση "τώρα που η αγορά έχει πρόβλημα και το ζόρι το τραβάμε ως επί το πλείστον εμείς, δεν είναι σωστή μία αύξηση, τη στιγμή δε που ούτε εγώ έχω αυξήσει το κόστος υπηρεσιών μου". Ο καθένας έχει τη δική του εμπορική προσέγγιση και δεν αρνούμαι ότι είναι πολύ πιθανόν τώρα που η εταιρία παγιώθηκε με κάποιο τρόπο στην αγορά, να επιζητά κάποιο κέρδος. Αλλά και πάλι αυτό δεν είναι μεμπτό. Ανέφερα προηγουμένως ότι όλες οι εταιρίες λογισμικού είναι εμπορικές επιχειρήσεις με σκοπό το κέρδος. Σαφώς και έχεις μία τάξη μεγέθους, αλλά δεν μπορείς να θεωρείς ότι αυτό το "μέγεθος" θα παραμείνει αμετάβλητο, μέχρι να πάρεις σύνταξη! Ποιά είναι αυτή η ιδιαίτερή σχέση που τόσο διατείνεστε; Πελατειακή σχέση έχετε με όλες τις εταιρίες λογισμικού και πληροφορικής. Για να θεωρηθείς συνεργάτης και να απολαμβάνεις κάποιας ιδιαίτερης συμπεριφοράς, πρέπει το αποτέλεσμα τις συνεργασίας να είναι κερδοφόρο και για τις δύο πλευρές. Το να με συμβουλέψεις για κάτι που εσύ θεωρείς σωστό, πίστεψέ με δεν σε κάνει συνεργάτη, αλλά φίλο. Συνεργάτης γίνεσαι όταν στη μέση υπάρχει χρήμα. Φέρε ένα πελάτη στην εταιρία, να βγάλει αυτή λεφτά, να βγάλεις και εσύ... έτσι πάει. Φέρε 100 πελάτες και ζήτα Ουκρανές να σου κάνουν αέρα... θα στις φέρουν...! :-) Μα αυτό δεν κάνουν όλη την ώρα η εταιρίες;! Κάθε φορά που προσεγγίζω κάποιον πιθανό πελάτη, μία από τις ερωτήσεις είναι πόσο συχνά ενημερώνουν την εφαρμογή! Το να ενημερώνεις τήν εφαρμογή, να προσθέτεις βελτιώσεις, να ακούς τα αιτήματα των πελατών σου όποια και αν είναι αυτά, αυτό το κάνουν όλες ανεξαιρέτως οι εταιρίες που παρέχουν συμβόλαιο. Διαπιστώνω όμως μία πολύ σημνατική παρανόηση. Το ετήσιο συμβόλαιο δεν αφορά στην υποστήριξη της εφαρμογής, αλλά στις νέες εκδόσεις! Αυτό σημαίνει ότι με τα λεφτά που πληρώνετε κάθε χρόνο έχετε τη δυνατότητα να λαμβάνετε τις ενημερώσεις και τις νέες εκδόσεις της εφαρμογής!. Το ότι η epsilon net σας παρέχει στο ίδιο συμβόλαιο και ΔΩΡΕΑΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ υποστήριξη στη ΧΡΗΣΗ της εφαρμογής και ΔΩΡΕΑΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ υποστήριξη για ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ και ΕΡΓΑΤΙΚΑ θέματα είναι μία επιπλέον παροχή της εταιρίας, για την οποία θα έπρεπε να είστε ευγνώμονες, γιατί ΚΑΜΙΑ εταιρία ΔΕΝ το κάνει ΔΩΡΕΑΝ (εκτός ίσως από κάποιες μικρούλες χωρίς δίκτυο πωλήσεων και με 500 εγκαταστάσεις σε όλη την Ελλάδα). Όταν πρίν από χρόνια η Singular σας υποχρέωσε να καλείται στο 090, εξεγερθήκατε, γιατί θεωρούσατε αυτονόητο, να πέρνετε στην εταιρία και να ζητάτε βοήθεια για το κάθε τί. Τότε είχατε ένα δίκιο και ο λόγος είναι πώς τότε, οι συγκεκριμένες εφαρμογές ήταν άγνωστες ακόμα και στους αντιπροσώπους. Ποιός "προγραμματιστής" μπορούσε να καταλάβει τί σημαίνει το "Δεν μου ισοσκελίζει το άρθρο και μου περνάει τον ΦΠΑ αγορών στον 54.95" ή "Κάταχωρώ άρθρο λογιστικής και επιλέγω Δαπάνες από τον 60, αλλά μου ισοσκελίζει με τον 38"; Από τότε και η λογιστική έγινε πιο σύνθετη και οι "προγραμματιστές" (τουλάχιστον αυτοί που θέλουν να είναι καλοί στη δουλειά τους) έμαθαν να μιλάνε τη γλώσσα σας. Θέλω να πώ ότι τότε μπορεί να είχε μία βάση η απαίτηση "μου το πούλησες, θα με βοηθήσεις και θα μου το μάθεις", ενώ τώρα πλέον αυτή η απαίτηση δεν μπορεί να υφίσταται, γιατί απλά πλέον δεν νοείται σωστός dealer που να μην μπορεί να "συννενοηθεί" με τον πελάτη του. Με απλά λόγια... το συμβόλαιο που πληρώνετε είναι για να έχετε το δικαίωμα να ενημερώνετε και να αναβαθμίζετε την εφαρμογή που αγοράσατε. Η τηλεφωνική υποστήριξη στη ΧΡΗΣΗ και σε ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ θέματα είναι απλά μία παροχή της εταιρίας γιατί έχει δημιουργήσει εφαρμογές "από λογιστές για λογιστές". Προσωπικά διαφωνώ με τη δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Συνεπώς, η αύξηση είναι δικαιολογημένη. Η εφαρμογή εξελλίσεται, βελτιώνεται και σε αυτό δεν μπορείται να φέρεται καμία αντίρρηση. Τώρα τα σχόλια σχετικά με το αν πρέπει να προσφέρει η εταιρία ΚΑΙ τηλεφωνική υποστήριξη και μάλιστα ΔΩΡΕΑΝ, όπως είπα διαφωνώ και ο λόγος είναι ο εξής. Από τη μία αυξάνει το διαχειριστικό κόστος της εταιρίας από την άλλη λειτουργεί κατά κάποιον τρόπο ανταγωνιστικά στο δίκτυο πωλήσεων. Η Entersoft χρεώνει την τηλεφωνική υποστήριξη με ξεχωριστό συμβόλαιο το οποίο δεν τρέχει και τίποτα αν το επιλέξεις. Η Microsoft προσφέρει τηλεφωνική υποστήριξη μόνο στα Volume Licensing προγράμματά της και στα μικρά είναι extra. Με 300 εκατομύρια πελάτες σε όλο το κόσμο δεν έχω δεί κανέναν να παραπονιέται πως δεν μπορεί να βρεί κάποιον από την υποστήριξη της Microsoft. Και μη βιαστείτε να υποδείξετε ότι η Microsoft παρέχει δωρεάν ενημερώσεις γιατί ΔΕΝ το κάνει. To WindowsUpdate δεν προσφέρει τη νέα έκδοση του Office, αλλά ενημερώσεις ασφαλείας (patches) με λίγα λόγια, το μόνο που παίρνετε δωρεάν από τη Microsoft είναι οι ετεροχρονισμένες διορθώσεις στην εφαρμογή της. ΟΧΙ νέες εκδόσεις, ΟΧΙ βελτιώσεις. Σχετικά με το πόσο έχετε προσφέρει ή όχι, δεν το αρνούμαι, αλλά αυτό είναι ένα δεδομένο το οποίο δεν τυγχάνει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Και στην βελτίωση του Ofiice έχουν βοηθήσει οι χρήστες, δεν έχω δεί όμως κανένα να ζητά από τον Bill Gates να του δώσει μερίδιο από τα 50Χ10^6$ της περιουσίας του, ούτε έστω μία δωρεάν έκδοση του Office. Με λίγα λόγια, λυπάμαι αλλά ο κόσμος της πληροφορικής δεν σας χρωστάει τίποτα, εσείς όμως του οφείλετε ΠΑΡΑ πολλά! Ειλικρικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πιστεύετε ότι εσείς φτιάξατε τις λογιστικές εφαρμογές που κυκλοφορούν στην αγορά;! Ή έστω για πιό λόγο θα πρέπει η κάθε εταιρία λογισμικού που ακούει τους πελάτες της, να τους χρωστάει και από πάνω. Το win το δικό σου, είναι ότι η εφαρμογή βελτιώνεται και γίνεται όλο περισσότερο και πιο χρήσιμη για τη δουλειά σου. To win το δικό σου είναι ότι με την αξιόλογη εφαρμογή στης οποίας τη βελτίωση συμμετείχες, θα μπορέσεις να γίνεις πιο παραγωγικός, άρα και πιο κερδοφόρος. Δεν σου ζήτησε κανείς να πάρει το χαρτοφύλακα και να βγείς στο δρόμο, αλλά από τους 100 πελάτες που έχεις να συστήσεις τους 50 στην εταιρία, αυτοί θα κάνουν τη δουλειά. Άλλωστε η έκπτωση στη σύμβαση φτάνει μέχρι 100%, άρα δεν βλέπω πώς σε δουλεύουν. Ίσως ο συλλογισμός σου "κρατήσαν τις τιμές χαμηλά για να μπούνε στην αγορά" να είναι και σωστός. Δεν το γνωρίζω και με μία γενική εμπορική λογική δεν το αποκλείω. Σχετικά με το αν σχεδιάζουν να σας "εξαναγκάσουν" σε αγορά τις HYPER, δεν το γνωρίζω, αλλά αυτό που ξέρω μέχρι στιγμής είναι ότι μιλάμε για 2 διαφορετικά προϊόντα. Τώρα αν σε 5 χρόνια αποφασίσουν να καταργήσουν την extra.... δεν το ξέρω... θα μπορούσαμε να το σχολιάσουμε τότε. Αλλά και πάλι, το λογισμικό δεν υπάρχει για πάντα και δεν μπορεί να υπάρχει για πάντα. Ο λόγος είναι καθαρά οικονομικός. Μιλάμε για μία αγορά, τις οποίας οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και που ο ένας "σπρώχνει" τον άλλο. Είχατε συνυθήσει στο DOS για μιά δεκαετία και βάλε με αποτέλεσμα η αγορά της πληροφορικής να φτάσει σε ένα σημείο μη ανάπτυξης. Αν είσαι κολλημένος σε ένα λειτουργικό που τρέχει σε ένα υπολογιστή που εφευρέθηκε το 1976, για ποιό λόγο οι εταιρίες πληροφορικής να επενδύσουν σε έρευνα και ανάπτυξη. Για ποιό λόγο να πασχίσουν οι προγραμματιστές να φτιάξουν κάτι καλύτερο από το DOS. Αν είχαμε παραμείνει σε αυτή τη λογική, ούτε DVD θα είχατε, ούτε iPhone, ούτε Adaptive Control και φώτα xeon στο καινούριο σας αυτοκίνητο. Για να το πώ απλά, η κινητήριος δύναμης της πληροφορικής είναι το κέρδος των χρηστών της, δηλαδή τα λεφτά που βγάζετε και μέρος των οποίων επιστρέφετε στις εταιρίες ακόμα και υπό τη μορφή ενός "υπέρογκου" συμβολαίου. Λογιστές είστε και ξέρετε πολύ καλά πώς δουλεύει η χρηματοοικονομία. Αν θέλαμε στασιμότητα θα ανταλλάσαμε ακόμα είδη... - Πόσο έχει η φορολογική δήλωση; - Τρία κιλά ντομάτες! Όσο αφορά στον αν ενημερώνετε η extra Μισθοδοσία ή όχι τί άλλο καινούριο να προσθέσουν!!! Τα πάντα έχει! Πρός Θεού! Η βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν τη δεδομένη στιγμή έχουν γίνει! Αν αύριο αλλάξει κάτι στην εργατική νομοθεσία, θα το εισάγουν, αλλά ανάθεμα και αν υπάρχει άλλη Μισθοδοσία στην Ελληνική αγορά που να προσφέρει τόσα πολλά. Άλλωστε πλέον σαν Μισθοδοσία υπάρχουν τρείς σειρές. Η Hyper, η extra και η Business. Η Hyper είναι της ίδιας λογικής με την αντίστοιχη Hyper Λογιστική Διαχείριση και η Business απευθύνεται σε Επιχειρήσεις, αφού πρόκειται για HRM/Μισθοδοσία. Υπάρχει και η Pylon που απευθύνεται σε πολύ μεγάλες εταιρίες και στο δημόσιο. Δεν νομίζω να χρειαστεί ποτέ το μέσο λογιστικό γραφείο εισαγωγή αποτελεσμάτων ωρομέτρησης ή δημιουργία και επεξεργασία Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Η Deloite-Touch όμως μπορεί όπως και η Τράπεζα Πειραιώς μπορεί να χρειαστεί την Pylon. Και κάτι τελευταίο όσο αφορά στη Μισθοδοσία. Το μεγαλύτερο κόστος από το συμβόλαιο της μισθοδοσίας είναι για να λαμβάνετε όλες τίς νέες συμβάσεις μέσα σε 3 ημέρες από την ημέρα που θα γίνουν επίσημες, πλήρης με το κείμενο της σύμβασης και όλες τις προηγούμενες συμβάσεις, με το πίνακά τους και προπάντων ΣΩΣΤΑ δεμένες με τους εργαζομένους! Θα πρέπει να αντιλληφθείτε πώς: 1. Το συμβόλαιο είναι ο αιμοδότης της εταιρίας, 2. αφορά ΝΕΕΣ εκδόσεις, 3. έχετε άλλους τρόπους να διαπραγματευτείτε τη μείωσή του και 4. τα πάντα αλλάζουν, ακόμα και το κόστος ενός συμβολαίου.
  12. Όλες οι εταιρίες λογισμικού προσφέρουν κάποιο rebate από τη στιγμή που ο λογιστής "φέρνει" εμπορικά στην εταιρία. Η epsilon net μάλιστα έχει επικοινωνήσει και σε όλους τους πελάτες της το πρόγραμμα εκπτώσεων στη σύμβαση, αναλόγως του αριθμού των επιτυχημένων συστάσεων που δίνει. Προφανώς δεν έχετε ενημερωθεί. Όσα αφορά στα DEMO, προσωπικά θεωρώ τα DEMO ανούσια. Ανάθεμα και αν θα καταλάβεις οτιδήποτε από μία ξερή εφαρμογή αν δεν είναι και κάποιος που τη γνωρίζει για να σου δείξει. Η καλύτερη επιλογή είναι να ζητήσεις μία παρουσίαση από συνεργάτη ή την epsilon net. Σχετικά με τη HYPER, είναι μία εφαρμογή η οποία απευθύνεται σε μεγάλα λογιστικά γραφεία με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τη δυνατότητα να συνδέεται με ΟΛΑ τα ανταγωνιστικά εμπορικά της αγοράς. Με τη HYPER ουσιαστικά η epsilon net σπάει έναν άγραφο κανόνα που δεν επέτρεπε το interoperability μεταξυ ανταγωνιστικών εφαρμογών. Δεν γνωρίζω άλλη εταιρία στην Ελλάδα να το έχει κάνει αυτό. Επιπλέον έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης εναλλακτικών λογιστικών σχεδίων, ΔΛΠ, κλπ. Λειτουργίες που δεν τις βρίσκεις σε άλλα λογιστικά πακέτα. Και πολλές άλλες λειτουργίες οι οποίες και δικαιολογούν το "αυξημένο" κόστος, αλλά και είναι σίγουρο ότι δεν είναι απαραίτητες σε όλους τους λογιστές ανεξαιρέτως. Η HYPER δεν καταργεί τα extra, αλλά δεν είναι και αναβάθμισή τους. Πρόκειται για ένα νέο προϊόν. Με την Π.Ο.Φ.Ε.Ε, αλλά αυτό δεν μπορεί να έχει κάποια σχέση. Δεν έχω ξανακούσει κάποιο συνδικαλιστικό όργανο να επεμβαίνει στην εμπορική πολιτική κάποιας εταιρίας! Εν κατακλείδι, παρά την όποια δυσανεξία υπάρχει στην αύξηση του κόστους, το λογισμικό είναι ένα εργαλείο το οποίο ευτυχώς ή δυστυχώς έχει ένα ετήσιο κόστος. Προσωπικά δεν "καίγομαι" για το αν είναι σε κάποιους από εσάς τόσο δυσβάσταχτο ή έστω κοροϊδίστικο η αύξηση συμβολαίου, αλλά κατά πόσο μετά από 5, 10, 50 χρόνια στο επάγγελμά σας, έχετε αντιληφθεί τη συνολική προσφορά του λογισμικού στην βελτίωση της υπηρεσίας και προπάντων στη μείωση του κόστους. Αν θεωρείτε παράλογες τις αυξήσεις στο λογισμικό, δεν είναι δικαιολογία ότι εσείς δεν έχετε αυξήσει τα κοστολόγιά σας. Όταν έχετε 400 συλλόγους που κάθε χρόνο βγάζουν και ένα τιμοκατάλογο, αλλά κανένας σας δεν τον τηρεί και κρατάτε Έσοδα - Έξοδα μαζί με τη φορολογική και τον αυτοέλεγχο και ότι πιθανό έλεγχο προκύψει και με τη μισθοδοσία για 30,00€ το μήνα και λιγότερο (έχω ακούσει και για 15,00/μήνα) και Βιβλία Γ' κατηγορίας με θεωρημένη αποθήκη για 100,00€/μήνα, τότε εσείς βγάζετε τα μάτια σας μόνοι σας! Μάλλον πρός τη λάθος κατεύθυνση εκτοξεύετε το μένος σας και την πικρία σας. Και κλείνω με το ακόλουθο. Το θέμα δεν είναι αν είναι πράγματι "υπέρογκη" η αύξηση στο συμβόλαιο οποιουδήποτε λογισμικού, αλλά κατά πόσο θεωρείτε αξιόλογο το λογισμικό αυτό.
×
×
  • Create New...