Jump to content

broster

Silver members
  • Content Count

    5,049
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

broster last won the day on December 27 2016

broster had the most liked content!

About broster

  • Rank
    *
  • Birthday 05/14/1977

Recent Profile Visitors

11,059 profile views
  1. Ότι θα πήγαινες στο κτηματολογικό γραφείο θα ανεβάσεις και στην εφαρμογή . Με λίγα λόγια ενδεικτικά: α) συμβόλαιο , β) Μεταγραφή υποθηκοφυλακείου , γ) Τοπογραφικό . Και βέβαια ανάλογα τη περίπτωση (χρησικτησία , κληρονομιά κλπ)
  2. Γιατί να του ζητήσουν βεβαίωση εισφορών ? Αφού η καταχώρηση γίνεται στα βιβλία και όχι στη Δήλωση .
  3. Έχω καμιά 10αρια και ξεφυτρώνουν και άλλα ..... Άστα να πάνε ...
  4. Θα πρέπει να κάνει διαχωρισμό , να προσθέσει και άλλο κουμπί στη ταμειακή για το Καφέ-Μπαρ. Διαφορετικά θα αποδίδει δημοτικό φόρο για όλο το πόσο . Εκτός αν μπορείς με άλλο τρόπο να ξεχωρίζεις τα ποσα.
  5. Άρθρο 42 Ν.4387/2016. Ειδικό παράβολο ασφαλιστικής κάλυψης αγροεργατών... Αλλάζει μόνο το όνομα . Και από την εγκύκλιο Φ. 80000/οικ. 61327/1484/ 2016 Στο άρθρο 40 δεν εντάσσονται : Οι μισθωτοί - ανειδίκευτοι εργάτες, μετακλητοί πολίτες τρίτων χωρών οι οποίοι υπήχθησαν στην ασφάλιση του ΟΓΑ από 1-1-2004, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ.7 του ν.3232/2004, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 52 του ν.3518/2006. Τα πρόσωπα αυτά, από 1-1-2017 καταβάλλουν μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης ως μισθωτοί, εφαρμοζομένων αναλόγως των σχετικών διατάξεων για τους ασφαλισμένους μισθωτούς που προέρχονται από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς εργοδότη-ασφαλισμένου, διαμορφώνεται ισόποσα και σταδιακά από 1 -1-2017 και έως 31-12-2019 ώστε από 1-1-2020 να έχει διαμορφωθεί στο ύψος του άρθρου 38 του νόμου 4387/2016 που αφορά τις εισφορές των μισθωτών. Κατηγορίες που εντάσσονται στην προαναφερόμενη περίπτωση: Α) Μισθωτοί ανειδίκευτοι εργάτες : Εργάτες ζωϊκής παραγωγής (βουστάσια, χοιροτροφικές μονάδες, πτηνοτροφεία, εκτροφεία γουνοφόρων ζώων, εκμετάλλευση αιγοπροβάτων κ.λ.π). Εργάτες φυτικής παραγωγής: (Μανιτάρια, φύκια κ.λ.π), Αλιεργάτες, Εργάτες ιχθυοκαλλιέργειας. Δύτες στον πρωτογενή αγροτικό τομέα, όπως ορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 52 του ν.3518/2006. Β) Μετακλητοί πολίτες τρίτων χωρών: Πολίτες τρίτων χωρών που σύμφωνα με το ν.4251/2014 προσκαλούνται από εργοδότες με σκοπό την απασχόληση σε αγροτικές εργασίες για ορισμένο χρονικό διάστημα.
  6. Η εγκύκλιος αυτή τα διέλυσε όλα .. Είχαμε αναλύσεις επι αναλύσεων για το αν είναι παροχή η εμπορία και πόσα ακόμη Θεωρητικά λοιπόν ίσως η πιο σωστή αντιμετώπιση είναι : (1) Δαπάνη αγοράς τηλεκαρτών : 270,00 (2) Πωλήσεις για λογαριασμό τρίτων : 300,00 (ο καταναλωτής θα θέλει να έχει και την απόδειξη πχ για το αφορολόγητο) (3) Προμήθεια από πώληση τηλεκαρτών : 30,00 ΜΥΦ : (1) και (3) Μπορούμε να ανατρέξουμε και στη Πολ.1271/1992 βέβαια .
  7. Αν συνδυάσουμε τις διατάξεις και γενικά αλλά και ειδικά , θεωρώ ότι ο συνταξιούχος ΟΓΑ που παράλληλα έχει και αγροτική δραστηριότητα ΔΕΝ θα καταβάλλει εισφορές ΕΦΚΑ .
  8. Δες λίγο ένα αρθράκι που έφτιαξα . Αγρότες μια γρήγορη και απλή ματιά στις αλλαγές από 01/01/2017 Υπάρχουν , μάλλον υπήρχαν 3 κατηγόριες .: Α) Οι αγρότες κανονικού καθεστώτος , Β) Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος και Γ) Αφανείς αγρότες . Εν τάχει αυτά που ίσχυαν για τη κάθε κατηγορία ξεχωριστά : Α) Αγρότες του κανονικού καθεστώτος , που σημαίνει τήρηση βιβλίων και έκδοση των ανάλογων παραστατικών (τιμολόγια και ΑΛΠ πώλησης) και βέβαια συμπλήρωση κάθε τρίμηνου της περιοδικής ΦΠΑ και απόδοση αυτού αν οι πωλήσεις ήταν περισσότερες από τις αγορές , ουσιαστικά δηλαδή μιλάμε για κανονική επιχείρηση , στο κανονικό καθεστώτος εντάσσονταν όσοι είχαν πωλήσεις πάνω από 15.000,00 ευρώ το έτος ή επιδότηση άνω των 5.000,00 ευρώ . Β) Όσοι είχαν αγροτική δραστηριότητα είτε ως κύρια είτε ως παρεπόμενη απασχόληση και βέβαια δεν ξεπερνούσαν τα όρια της Α) κατηγορίας τζίρου και επιδότησης , επίσης εντασσόταν και όσοι ζητούσαν επιστροφή ΦΠΑ ή και όσοι είχαν κύρια ασφάλιση ΟΓΑ . Γ) Οι αφανείς ήταν μια μεγάλη και ετερόκλητη κατηγορία γιατί περιείχε κυρίως φορολογούμενους που τα τυχόν αγροτικά τους εισοδήματα τα είχαν ως παρεπόμενη ασχολία και είτε ήταν Δημόσιοι Υπάλληλοι είτε συνταξιούχοι , είτε κάτοχοι αγροτικού φιχ κλπ κυρίως με μικρούς κλήρους και με ελάχιστη επιδότηση . Η υποχρέωση που είχαν ήταν ότι δήλωναν τα αγροτικά τους εισοδήματα με το το έντυποι Ε3 αλλά με τον ειδικό κωδικό 99999998 (όσοι δεν γνωρίζουν μπορούν να δουν στο έντυπο Ε3 της δήλωσης που υπέβαλλαν για το έτος 2015 (01/01/2015-31/12/2015) στη πρώτη σελίδα στα πεδία ΚΑΔ (στοιχεία υπόχρεου στο πάνω μέρος του έντυπου) . Με τις νέες διατάξεις πλέον οι κατηγορίες των αγροτών γίνονται 2 : Α) Κανονικού καθεστώτος και Β) Ειδικού καθεστώτος , ουσιαστικά δηλαδή η πρώτη σημαντική αλλαγή είναι η κατάργηση της τρίτης κατηγορίας . Ας δούμε τι ισχύει ή μάλλον τι έχουμε καταλάβει ως τώρα περιληπτικά από 01/01/2017 : Α) Αγρότες κανονικού καθεστώτος , τα όρια στο τζίρο και στις επιδοτήσεις έμειναν τα ίδια , με τη μόνη διαφορά ότι πλέον υπολογίζονται όλες οι επιδοτήσεις που εισπράχθηκαν το 2016 . Μια άλλη αλλαγή είναι ότι οποισδήποτε έχει βιβλία (επιχείρηση) και παράλληλα ήταν στο ειδικό καθεστώς , πλέον είναι υποχρεωμένος να μπει στο κανονικά καθεστώτος ΚΑΙ για τα αγροτικά ανεξαρτήτως κριτηρίου τζίρου και επιδότησης , τον παρασύρει δηλαδή η τήρηση βιβλίων που έχει από άλλη ιδιότητα . Β) Καμία σημαντική αλλαγή για τους αγρότες ειδικού καθεστώτος . Γ)Οι αφανείς καταργούνται και είναι η κατηγορία που έχει τους πιο πολλούς προβληματισμούς , δεν υφίσταται δηλαδή η δήλωση με τον ειδικό κωδικό 99999998 και πλέον υπάρχει υποχρέωση δήλωση μεταβολής ΠΡΙΝ από την οποιαδήποτε συναλλαγή στο ειδικό καθεστώτος , ανεξαρτήτως αν είναι συνταξιούχος , Δημόσιος Υπάλληλος κλπ . Μόνο αν δεν δηλώσει αγροτική εισόδημα δηλαδή βγάζει πχ το λάδι για το σπίτι χωρίς να πουλάει κάτι (βέβαια και εκεί θεωρητικά υπάρχει θέμα , μιας και μπορεί να θεωρηθεί συναλλαγή το δικαίωμα που κρατάει το ελαιοτριβείο για να βγάλει το λάδι ). Τα κυριότερα ερωτήματα που ακόμη δεν έχουν πάρει καθαρή απάντηση είναι : 1) Όσοι ενταχθούν ή είναι στο ειδικό καθεστώς θα καταβάλλουν εισφορές ΕΦΚΑ , ακόμη και αν είναι συνταξιούχοι ή Δημόσιοι-ιδιωτικοί υπάλληλοι ? 2) Οι συνταξιούχοι θα κινδυνεύσουν να χάσουν το 60% της σύνταξης τους ? Σε αυτά τα κρίσιμα ερωτήματα η απάντηση είναι μόνο ενδεικτική και θα πρέπει να περιμένουμε νέες διευκρινήσεις . Η προσωπική άποψη είναι ότι για το μεν πρώτο και σύμφωνα με το άρθρο 40 του Ν.4387/2016 ΔΕΝ θα πρέπει να πληρώσει εισφορές ΕΦΚΑ ο Δημόσιος-Ιδιωτικός Υπάλληλος και αυτό γιατί στη παράγραφο 1 αναφέρει « Οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων του ΟΓΑ, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, ασφαλίζονταν ως αυτοπασχολούμενοι στην ασφάλιση του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του ΟΓΑ, καταβάλλουν από 1.1.2017, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, ασφαλιστική εισφορά στον κλάδο κύριας σύνταξης επί του εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο εισόδημα από την ασκούμενη αγροτική δραστηριότητα και κάθε άλλη δραστηριότητα που υπάγεται στην ασφάλιση του ΟΓΑ κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος.» άρα μιλάει για αυτούς που ΕΙΧΑΝ υποχρέωση ασφάλισης στον ΟΓΑ με τις προηγούμενες διατάξεις . Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε απάντηση από το Υπουργείο 2) Το άρθρο 20 του Ν.4387/2016 αναφέρει μεν στη 1η παράγραφο ότι : «Στους εξ ιδίου δικαιώματος συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς και όλων των φορέων, ταμείων, κλάδων ή λογαριασμών που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α., οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του Ε.Φ.Κ.Α., οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 60% για όσο χρόνο απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. Για το διάστημα αυτό καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές για τον απασχολούμενο συνταξιούχο, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στις οικείες διατάξεις του παρόντος νόμου». Αλλά στη παράγραφο 6 ξεκαθαρίζει το τοπίο και εξειδικεύει αυτούς που αν έχουν και αγροτική δραστηριότητα θα χάσουν το 60% της σύνταξης τους : «Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για όσους θα αναλάβουν εργασία ή θα αυτοαπασχοληθούν, γενικά, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν, καθώς και για τα πρόσωπα της παραγράφου 3 του άρθρου 4. Ειδικά, για τα πρόσωπα που ανέλαβαν εργασία ή αυτοαπασχόληση πριν τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δια-τηρούνται σε ισχύ και εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 2676/1999, όπως αντικαταστάθηκε με το ν. 3863/2010, και ισχύει μέχρι την ημερομηνία έναρξης του παρόντος.» Βέβαια ερώτημα είναι τι θα θεωρηθεί ως αυτοαπασχόληση , μπορεί πχ η μεταβολή σε οποιοδήποτε καθεστώς φπα να θεωρηθεί ως νέα εργασία μετά την έναρξη του νόμου . Σε κάθε περίπτωση λοιπόν θα πρέπει η Διοίκηση είτε με ΚΥΑ είτε με άλλο τρόπο να αποσαφηνίσει τα πράγματα και βέβαια να δώσει εύλογο χρονικό διάστημα γιατί το τέλος του μήνα (30/01) πλησιάζει και ακόμη υπάρχουν πολλά ανοιχτά ζητήματα .
  9. Δηλαδή θεωρείτε φυσιολογικό για μια απλή αίτηση να χρειάζεσαι να κάνεις 500 βήματα ??? Κατά τα λοιπά το σχόλιο σου είναι στη καλύτερη απαράδεκτο , αλλά πολλές φορές αντικατοπτρίζει και πως είναι η ψυχή μας και τι κόμπλεξ μπορεί να έχουμε, οπότε και η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά ....
  10. Μια απλή αίτηση για να πάρεις προσωπικό και τα έχουν κάνει θάλασσα .... Μπήκα να κάνω σήμερα και έχασα τη μπάλα ...
  11. Αν και ίσως αλλάζω όλο το πνεύμα της ανάρτησης σας, απλά να σας πω ότι α) Η φοροδιαφυγή που υπάρχει όντως με τη μορφή της μη έκδοσης απόδειξης δεν είναι τεράστια όπως λέγεται και ένας από τους λόγους είναι η καθίζηση της κατανάλωσης , β) δεν είναι φοροδιαφυγή με την έννοια ότι δεν φεύγουν αυτά τα λεφτά εκτός της οικονομίας πχ σε καταθέσεις ή ακίνητα στο εξωτερικό , αλλά έστω και διασταλτικά επιστρέφουν στην οικονομία άμεσα είτε ως πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών είτε ως δάνεια είτε ως κατανάλωση , με λίγα λόγια η φοροδιαφυγή στα μικρά στρώματα γίνεται εξ ανάγκης και όχι από άλλο λόγο . Με αυτή την έννοια λοιπόν το πιο άμεσο αποτέλεσμα θα είναι εκ νέου συρίκνωση της αγοράς , γιγάντωση ληξιπροθέσμων και πάγωμα εν τέλει της αγοράς (σε συνδυασμό με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές) ..... Αν λοιπόν η φορολογία τόσο η άμεση όσο και η έμμεση ήταν σε λογικά επίπεδα τότε θα ήμουν από τους πρώτους που το φώναζαν (άλλωστε όπως σας είπα ήμουν από τους ένθερμους οπαδούς αυτής τη ιδέας από το 2004 και μετά ...) .Με λίγα λόγια ξεκινάμε ως συνήθως ανάποδα ..... ΥΓ 1 Φοροδιαφυγή με την ακριβή έννοια του όρου γίνεται πχ και από επιχειρήσεις που εκδίδουν κανονικά όλα τα στοιχεία τους , απλά έχουν άλλους τρόπους , για αυτό λέω ότι δεν είναι πρόβλημα ΜΟΝΟ η μη αποστολή σε Real time των δεδομένων ...... ΥΓ 2 Ακόμη και ένα κόστος πχ 300 ευρώ για αγορά νέας ταμειακής ή και λογισμικού , πολλοί μικροί δεν την αντέχουν . ΥΓ 3 Για να μη θεωρηθεί ότι κακοπροαίρετο το σχόλιο μου , να σας αναφέρω ότι έχω επισκεφθεί το sites σας πολλές φορές και έχω σκεφτεί να πω σε πελάτες να το αγοράσουν .
  12. Θεωρείτε δηλαδή ότι η φοροδιαφυγή στην Ελλάδα είναι τεράστια σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε. ? Και ότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές (που θα συμφωνήσω ότι θα έπρεπε να έχουν γίνει από πολύ πιο παλιά) συνεπικουρούμενες από την εξόφληση μέσω κάρτας/λαγαριασμού θα λύσουν αυτό το πρόβλημα και όχι ότι θα φέρουν προμήθειες και έσοδα πχ σε Τράπεζες , εταιρείες λογισμικού (καλή ώρα) και πολλά περισσότερα προβλήματα από ότι θα λύσουν ?
  13. Από το λίγο που το έχω δουλέψει (νέος πελάτης γαρ), οφείλω να πω ότι το PBS της Πρόσβασης νομίζω ότι είναι πολύ πιο εύχρηστο και με περισσότερες ηλεκτρονικές διασυνδέσεις .
×