Jump to content

Χονδράκης Χρήστος

simple Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About Χονδράκης Χρήστος

  • Rank
    .

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Χανιά-Κεραμειά
  1. Για γέλιο δε θα έλεγα οτι είναι. Θα πρέπει κάποτε να γίνουμε πιο ευέλικτοι (και επίσης πιο σοβαροί) σε κάποια θέματα. Αυτό ως γεγονός είναι απαράδεκτο. Το ίδιο το πρόγραμμα έχει κάνει πρόβλεψη να στέλνει η επιχείρηση, χωρίς προηγούμενη αναζήτηση από τον φορέα υλοποίησης (τράπεζα), όλα εκείνα τα στοιχεία που αποδεικνύουν τα περί προσωπικού. Για 2 χρόνια. Επίσης το πρόγραμμα ζητάει η επιχείρηση να έχει όλες τις σχετικές αδειοδοτήσεις, φορολογική, ασφαλιστική ενημερότητα καθώς και βεβαιώσεις περί μη πτώχευσης κλπ κλπ. Ένα ευρώ να χρωστάς και να μην το έχεις ρυθμίσει ενημερότητα δεν παίρνεις. Κ έρχεται το πρόγραμμα να πει σε μια εποχιακή επιχείρηση να προσλάβει προσωπικό σε κλειστή περίοδο για να της δώσουν τα χρήματα που δικαιούται...τι να πω...έτσι θα τονώσουν την οικονομία; Κ θέλουν και επενδύσεις...Ας σοβαρευτούν πρώτα (για να μην πω τίποτα πιο βαρύ) και μετά να ζητάνε επενδύσεις...ειλικρινά ντρέπομαι για αυτά τα χάλια τα απαράδεκτα. Οι κύριοι του υπουργείου που χειρίζονται τέτοια θέματα θα πρέπει να δουν αυτές τις αγκυλώσεις και να τις άρουν το συντομότερο. Διαφορετικά σε λίγο καιρό θα μιλάμε πάλι για αδιάθετα κονδύλια και πόσο ανάξιοι είμαστε να τα διαθέσουμε εκεί που πρέπει και όπως πρέπει...
  2. Καλημέρα και χρόνια πολλά. CEL ξέρω οτι θα γίνει με ΕΜΕ. Ρωτάω αν γνωρίζει κάποιος πως θα γίνει ο έλεγχος που αφορά το προσωπικό. Ακούστηκε από μια τράπεζα οτι εφόσον η επιχείρηση είναι εποχική και πάει σε έλεγχο κατά την περίοδο που δεν λειτουργεί, και συνεπώς δεν έχει προσωπικό (πχ ξενοδοχεία), ναι μεν ο έλεγχος θα γίνει αλλά επειδή δεν μπορούν λέει να διασταυρώσουν τα περί προσωπικού, λεφτά δεν θα πάρει μέχρι να βεβαιώσουν και αυτό το κριτήριο (του προσωπικού), δηλαδή μέχρι να ξαναλειτουργήσει η επιχείρηση (καλό Απρίλη-Μάη) και τότε θα της δώσουν τα χρήματα. Και ρωτάω, εφόσον θα ελέγξουν το προσωπικό για το 2011 και εφόσον η επιχείρηση για 2 χρόνια είναι υποχρεωμένη να τηρεί τον περιορισμό του προσωπικού και μάλιστυα στέλνοντας η ίδια τα απαραίτητα στοιχεία που το αποδεικνύουν αυτό, ποιος ο λόγος να καθυστερούν να δώσουν τα χρήματα, σε τόσο δύσκολη οικονομική περίοδο; Υπάρχουν επιχειρήσεις με 250.000 επένδυση που έχουν ολοκληρώσει, που περιμένουν έλεγχο για να πάρουν τα χρήματα τους και τους λένε οτι δεν θα τα πάρουν τώρα αλλά όταν ξαναπροσλάβουν το προσωπικό!
  3. Καλημέρα σας και χρόνια πολλά, έχω μια ερώτηση και παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι να μου απαντήσει. Σε εποχιακές επιχειρήσεις στις οποίες ο έλεγχος γίνεται σε περίοδο που δεν λειτουργεί η επιχείρηση. πχ ξενοδοχείο που ελέγχεται κατά τον μήνα Δεκέμβριο (οπότε και δεν υφίσταται προσωπικό), πως γίνεται ο έλεγχος όσο αφορά το κομμάτι του προσωπικού;
  4. Ο De Minimis μεταξύ άλλων αναφέρει: "Η ενίσχυση ήσσονος σημασίας θεωρείται ότι έχει χορηγηθεί κατά το χρόνο παραχώρησης στον Δικαιούχο (επιχείρηση) του νομίμου δικαιώματος να λάβει την ενίσχυση, ανεξάρτητα του χρόνου που αυτή καταβάλλεται πραγματικά στον Δικαιούχο". Πρακτικά αυτό τι σημαίνει; Οτι υπολογίζει την τριετία από την ημέρα που: α) υπογράφεται η σχετική σύμβαση έγκρισης του επενδυτικού σχεδίου; (αυτό όμως πρακτικά δεν νομίζω ότι ισχύει γιατί τελικά ο Δικαιούχος μπορεί να υλοποιήσει χαμηλότερο επενδυτικό σχέδιο και τελικά να του αντιστοιχεί και χαμηλότερη ενίσχυση) ή β) από την ημέρα υποβολής αιτήματος ελέγχου της επιχείρησης; (πιο πιθανό το βλέπω αυτό)
  5. Το οτι απαντάνε άμεσα απαντάνε. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Η απάντηση τους ήταν η παρακάτω: Αγαπητέ κύριε, Σύμφωνα με τους όρους της δράσης, στην περίπτωση όπου για το τελευταίο οικονομικό έτος δεν υπάρχουν επίσημα φορολογικά στοιχεία, θα πρέπει να προσκομιστούν τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην ενότητα 6.4.2. Δικαιολογητικά Συμμετοχής (σημείο 3, σελ. 45 του Οδηγού Υποβολής της δράσης). Με εκτίμηση, Γραφείο Αρωγής Δράσης digi-retail Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε. http://www.digitalaid.gr Εγώ τουλάχιστον δεν έμεινα ευχαριστημένος από αυτή την απάντηση. Για αυτό έκανα και το post. Δυστυχώς θα συμφωνήσω με τον PandP. Κ καταλήγουμε στο προκέιμενο. Αντί να διευκολύνουν τα πράγματα τα κάνουν πιο δύσκολα.
  6. Μπορεί να μου εξηγήσει κανείς με ποια λογική ζητάνε στα δικαιολογητικά υποβολής οικονομικά στοιχεία που αφορούν την χρήση του 2010; Αφού Ε3, εκκαθαριστικές ΦΠΑ καθώς και η τελευταία περιοδική ΦΠΑ ΔΕΝ θα έχουν βγει μέχρι την λήξη υποβολής του προγράμματος. Θα πρέπει μήπως είτε ο πελάτης είτε αυτός που θα αναλάβει την υποβολή να έρθει σε διένεξη με τον λογιστή του πελάτη, μπας και ο λογιστής στα πλαίσια εξυπηρέτησης και καλής θελήσεως (αν έχει) να κάτσει να φτιάξει αυτά τα δικαιολογητικά πριν την ώρα τους; Με ποιο τρόπο θα ελεγχθούν αυτά τα δικαιολογητικά αν είναι ορθά ή όχι, αφού πολύ πιθανό μέχρι τότε ΔΕΝ θα έχουν υποβληθεί στις αντίστοιχες ΔΟΥ; Να πάμε και με τροποποιητικές μετά, πολύ μετά...Εν ολίγοις να τα "φτιάξουμε" ρε παιδάκι μου (όποιος κατάλαβε κατάλαβε) τα δικαιολογητικά αυτά και να τα υποβάλλουμε στο πρόγραμμα. (ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ) Πως θα βγάλει κανείς έγκαιρα την βαθμολογία της κάθε επιχείρησης όταν δεν έχει στα χέρια του οικονομικά στοιχεία; Κ μη μου πείτε ότι θα βγει όταν ετοιμάσει τα χαρτιά ο λογιστής...Τελευταία στιγμή θα τα ετοιμάσει και με γκρίνια και μουρμούρα. Ή μήπως να αρχίσουμε να υπόβάλλουμε από την άκρη και όποιος πέρασε πέρασε; Κ τι θα πω εγώ μετά στον πελάτη; Ξέρεις η βαθμολογία σου ήταν χάλια αλλά εγώ σου υπέβαλλα γιατί δεν μπόρεσα να βγάλω έγκαιρα την βαθμολογία σου; Χώρια που όλοι θα τρέχουν τελευταία στιγμή, τελευταίες μέρες, γιατί τα δικαιολογητικά αυτά δεν θα είναι έτοιμα. Τι πράγματα είναι αυτά ρε παιδιά; Βγάζουν ένα πρόγραμμα να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και τα κάνουν να μην πω τι... Άντε γιατί άμα ανοίξω το στόμα μου θα τους λούσω με ένα σωρό κοσμητικά επίθετα.
  7. Θα ήθελα όποιος έχει άποψη επί του θέματος να καταθέσει την εμπειρία του όσο αφορά την ηλεκτρονική φόρμα υποβολής στα μέτρα 311, 312 και 313 του άξονα 3 (πρώην ΟΠΠΑΧ), του προγράμματος ΑΛέξανδρος Μπαλτατζής. Προσωπικά έχω εξοργιστεί τόσο με το πως έχουν¨"στήσει" αυτή την φόρμα, όσο και με τις υποτίθεται οδηγίες που έχουν επισυνάψει στο zip αρχείο που κατεβάζει κανείς για να κάνει εγκατάσταση του προγράμματος. Έχω ξοδέψει χωρίς υπερβολές ώρες για να μπορέσω να καταλάβω πως λειτουργεί αυτό το πρόγραμμα. Αναφέρω τις παρατηρήσεις μου: 1) Πολλές φορές μου βγάζει μύνημα σφάλματος. Το μύνημα αυτό είτε εμφανίζεται μία φορά είτε και πολλαπλές για την ίδια κίνηση που κάνει κάποιος. Το αποτέλεσμα είναι μόλις πατήσει κανείς "οκ", να βγαίνει τελείως εκτός προγράμματος. Κλείνει δηλαδή η φόρμα και φτου πάλι από την αρχή! 2) Τα μυνήματα σφάλματος εμφανίζονται ενώ έχω τηρήσει όλες τις διαδικασίες που αναφέρονται στις οδηγίες. Το εξοργιστικό είναι ότι δε σε αφήνει να προχωρήσεις σε καμμία περίπτωση στο επόμενο βήμα αλλά σου κλείνει την εφαρμογή όπως προανέφερα. Έκανα διαγραφή (...) του προγράμματος και ξανά εγκατάσταση, παρέλειψα ένα βήμα (την δήλωση του μέτρου όχι στην εισαγωγή του επενδυτή αλλά στην εισαγωγή των στοιχείων) και η φόρμα προχώρησε κανονικά χωρίς σφάλμα.... 3) Να κάνω ένα σχόλιο στις οδηγίες (υποκρισίας) που έχουν επισυνάψει: "Οσον αφορά μελετητές που ίσως έχουν παραπάνω από έναν επενδυτή. Κάθε CD θα περιέχει ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ επενδυτή. Γιά τη δημιουργία δεύτερου επενδυτή θα πρέπει να γίνει "Μετονομασία" (Rename) του folder FY_Axonas3 και εγκατάσταση πάλι από την αρχή" Ίσως??? Ίσως είπατε??? Λέτε δηλαδή ότι κάθε μελετητικό γραφείο ίσως αναλάβει μία και μόνο πρόταση???(...) Συνεχίζω στο αποτέλεσμα που μας ενδιαφέρει. Εξηγήστε μου σας παρακαλώ πως θα μπορέσω να κάνω πολλαπλή εισαγωγή προτάσεων. Προ ημερών που μίλησα με τους αρμόδιους μου απάντησαν: "Δυστυχώς δεν γίνεται στο ίδιο pc! Θα πρέπει πρώτα να τελειώσετε την μία πρόταση, να την εκτυπώσετε, να κάνετε απεγκατάσταση και ξανά εγκατάσταση του προγράμματος για να περάσετε την επόμενη πρόταση. Διαφορετικά μπορείτε να το κάνετε σε άλλο pc!!!!" (αυτή είναι λύση!) Και ερωτώ. Είναι αυτή σοβαρή απάντηση από αρμόδιους του υπουργείου;;; Είναι δυνατόν να μην έχεις δυνατότητα να κάνεις πολλάπλή εισαγωγή προτάσεων; Είναι δυνατόν να πρέπει πρώτα να τελειώσεις μία πρόταση και μετά να ξεκινήσεις μία άλλη;;;; Είναι δυνατόν να σου προτείνουν να χρησιμοποιήσεις άλλο pc; Είναι αυτή απάντηση; Που ζούμε;;; (επί ευκαιρίας, να μην ξεχάσω να ζητήσω το lap top του γείτονα για να μπορέσω να υποβάλλω τις προτάσεις μου) Στην δεύτερη έκδοση του προγράμματος που έχουν αναρτήσει πρόσφατα, δίνουν οδηγίες πως να κάνεις πολλαπλή εισαγωγή προτάσεων.... Αν κάποιος βγάζει άκρη με τα όσα γράφονται εκεί μέσα παρακαλώ να μου πει και εμένα. Ειλικρινά αναρωτιέμαι ποια η ιδιότητα εκείνου που τα έχει γράψει...Ειλικρινά αναρωτιέμαι αν πρωτού τα δημοσιεύσει τα δοκίμασε για να δει αν λειτουργούν.... Ακολούθησα κατά γράμμα ότι λένε, τίποτα. Έκανα διαφορετικά βήματα, επίσης τίποτα. Το πρόγραμμα αν το εγκαταστήσεις μία φορά, δεν σου κάνει δεύτερη φορά custom εγκατάσταση...Βγάζει μόνο repair, ή απεγκατάσταση του προγράμματος. Το αποτέλεσμα είναι να κάνει απεγκατάσταση και ξανά στην αρχή. Έχει κανείς κάποια λύση;; Το τελευταίο από τις παρατηρήσεις μου. Κάνουν λόγο για ανανεώσεις των εκδόσεων του προγράμματος και του γεγονότος ότι θα πρέπει να κάνουμε εξαγωγή στοιχείων και μετά την νέα εγκατάσταση, επανεισαγωγή αλλιώς τα στοιχεία χάνονται.... Φανταστείτε τώρα κάποιον που δεν έχει και ιδιαίτερες γνώσεις από υπολογιστές... Το προσωπικό μου συμπέρασμα: Η φόρμα δεν είναι άθλια... Είναι τρισάθλια. Τρισάθλιοι είναι και εκείνοι όχι που την έφτιαξαν (που για μένα χαρακτηρίζονται εντελώς ερασιτέχνες), αλλά εκείνοι που την ενέκριναν προς χρησιμοποίηση για υποβολή πρότασης... Θα ήταν προτιμότερο να δώσουν προς συμπλήρωση ένα αρχείο word και να τελειώνει η ιστορία. Που λύνονται όλα τα πιθανά προβλήματα, δεν χρειάζονται αναβαθμίσεις και κυρίως κάνεις πολλαπλή εισαγωγή προτάσεων. Θα ήταν προτιμότερα, εφόσον ήθελαν ηλεκτρονική φόρμα, να χρησιμοποιήσουν αντίστοιχη φόρμα όπως εκείνη του προγράμματος Α ΕΣΠΑ της οποίας το στήσιμο για μένα ήταν πολύ καλό και χωρίς προβλήματα, επίσης με πολλαπλή εισαγωγή προτάσεων. Ένα τελευταίο ερώτημα. Αλήθεια γιατί δεν έχει γίνει πρόβλεψη ώστε οι εν λόγω προτάσεις να υποβάλλονται εκτός από τον φυσικό φάκελο και ηλεκτρονικά (πχ μέσω του site www.ependisis.gr ή κάποιου αντίστοιχου);;; Κύριοι του Υπουργείου τα προσωπικά μου συγχαρητήρια αφενός για την εφευρετικότητα σας (μόνο στην Ουγκάντα θα μπορούσα να πάρω τέτοιες απαντήσεις, ίσως ούτε καν εκεί) και αφετέρου διότι κατά το μυαλό που κουβαλάτε έτσι προωθείτε εσείς τα επιδοτούμενα προγράμματα.
  8. Τραπεζικούλη και εσύ Εφεπαούλη αντί να κάθεστε να κατηγορείτε τον καθένα εδώ μέσα και να ρίχνετε την χολή σας και μάλιστα ανώνυμα, καλό θα ήταν να παραδεχτείτε ότι οι τράπεζες δεν μπορούν να έχουν δυνατότητα και υποβολής και αξιολόγησης των προτάσεων. Δεν γίνεται Γιάννης να πίνει και Γιάννης να κερνά. Είτε το ένα είτε το άλλο. Δε γίνεται αλλιώς να βαθμολογεί η μία τράπεζα και αλλιώς η άλλη. Δε γίνεται μέσα στην ίδια τράπεζα αλλιώς να βαθμολογεί ο ένας αξιολογητής και αλλιώς ο άλλος. Μιλάς για κουρελόχαρτα συμβούλων. Εν μέρη μόνο θα συμφωνήσω μαζί σου. Για τα κουρελόχαρτα τα δικά σας δε σε ακούω να λες τίποτα. Ή μήπως δεν έπεσαν στην αντίληψη σου; Πόσο καλά ενημερωμένοι και διαβασμένοι ήταν οι αξιολογητές για να κάνουν σωστή αξιολόγηση; Σε πληροφορώ λίγοι. Κ σε αυτούς βγάζω το καπέλο. Θα μου πεις το πρόγραμμα ήταν δαιδαλώδες όσο αφορά τις διευκρινήσεις. Θα συμφωνήσω μαζί σου. Εάν σου έδιναν προμήθεια για κάθε αξιολόγηση που έκανες πως θα συμπεριφερόσουν; Αφήνω την απάντηση για σένα. Αντί λοιπόν να μπαίνετε εδώ και να λέτε ότι ξέρετε συμβούλους που παίρνουν 100άρες, καλό θα ήταν να κάνατε κανένα αίτημα να βελτιωθεί ο τρόπος λειτουργίας όλου του εσωτερικού σας συστήματος. Να γίνεται πιο αυστηροί με το υπουργείο. Όπως και όλοι μας. Να βγάζει προγράμματα τις προκοπής και όχι ότι να ναι. Αλλά θα μου πεις "εγώ θα το κάνω αυτό;". Εμ βέβαια εσύ θα το κάνεις αυτό που παίρνεις 1200 ευρώ το μήνα και οι συμβουλάρες τις 100άρες; Χαζός είσαι; Βούτα λοιπόν και συ στη θάλασσα να δούμε τι ψάρια θα πιάσεις. Αλλιώς κάτσε στην τράπεζα σου με τα 1200 σου να το παίζεις εξυπνάκιας και να ρίχνεις τα βέλη σου όπου μπορείς μιας και δεν έχεις τίποτα πιο δημιουργικό να κάνεις. Το σύστημα θα φροντίσει να καθαρίσει από τους κακούς συμβούλους μόνο του. Πολύ απλά γιατί όπως εσένα θα σε απολύσουν (εκτός και αν είσαι κρατικοδίαιτος) σε περίπτωση που δεν κάνεις σωστά την δουλειά σου, έτσι και τον κακό σύμβουλο αργά ή γρήγορα θα τον ξεράσει το σύστημα. Εαν λοιπόν οι τράπεζες δεν έμπαιναν στην μάχη των υποβολών πολλά κακά από τα οποία αναφέρετε και όντως κάποια από αυτά ισχύουν, δε θα συνέβαιναν. Σε πληροφορώ μάλιστα το αντίθετο θα γινόταν.
  9. Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 2007 - 2013 Φορέας υλοποίησης: Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας - Διεύθυνση Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΔΜΜΕ) και o Ενδιάμεσος Φορέας του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΦΕΠΑΕ) Περιγραφή: Αποσκοπεί μέσω της χρηματοδοτικής ενίσχυσης στην αναβάθμιση του τεχνολογικού και οργανωτικού εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων και στη δημιουργία νέων μεταποιητικών επιχειρήσεων. Ειδικότεροι στόχοι του Προγράμματος «ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ» είναι: Ø Υποστήριξη και αύξηση των παραγωγικών επενδύσεων που συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικής παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά. Ø Αναπροσανατολισμός της μεταποιητικής δραστηριότητας και των «παραδοσιακών» της κλάδων προς κλάδους και προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Ø Ανάπτυξη νέων προϊόντων ή διαφοροποίηση προϊόντων και της παραγωγικής βάσης προς κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας με έμφαση στην ποιοτική αναβάθμιση, την τυποποίηση και την πιστοποίηση των ελληνικών προϊόντων και επιχειρήσεων. Ø Αναβάθμιση της επιχειρηματικής βάσης σε τομείς που υστερούν ως προς την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας ή λειτουργούν υπό ανεπίκαιρες μορφές. Ø Ανάπτυξη επιχειρηματικότητας ευκαιρίας / σύσταση νέων μεταποιητικών επιχειρήσεων. Ø Ενίσχυση του ρόλου των συνοδευτικών υπηρεσιών (μεταποιητικών υπηρεσιών) στο παραγωγικό σύστημα, με έμφαση στην ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων για την ενίσχυση της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στην εγχώρια και τις διεθνείς αγορές. Ø Ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογικής και μη τεχνολογικής καινοτομίας. Ø Επιχειρηματική αξιοποίηση του ζητήματος της προστασίας του περιβάλλοντος με παρεμβάσεις για αξιοποίηση αποβλήτων, ανακύκλωσης κτλ. Ø Διατήρηση για τις υφιστάμενες ή/και αύξηση των θέσεων εργασίας και δημιουργία νέων θέσεων για τις υπό σύσταση επιχειρήσεις. Τα επιχειρηματικά σχέδια που θα υποβληθούν θα πρέπει να στοχεύουν και να περιλαμβάνουν (αναμενόμενα) αποτελέσματα σύμφωνα με τους ανωτέρω γενικούς και ειδικότερους στόχους του προγράμματος. Αποδέκτες: Α) Υφιστάμενες Μικρές και Πολύ Μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο στους τομείς της μεταποίησης και των υπηρεσιών που δρουν υποστηρικτικά σε αυτές και οι οποίες έχουν αρχίσει την δραστηριότητά τους πριν την 31/12/2007 και λειτουργούν αδιαλείπτως από τότε. Επιλέξιμες θεωρούνται οι εταιρείες με νομική μορφή ΑΕ, ΕΠΕ, ΕΕ, ΟΕ, οι ατομικές επιχειρήσεις και οι συνεταιρισμοί. Β) Νέες και υπό σύσταση Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις (start-up επιχειρήσεις) Ø Ως νέες επιχειρήσεις θεωρούνται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο στους τομείς της μεταποίησης και των υπηρεσιών που δρουν υποστηρικτικά σε αυτές και οι οποίες έχουν αρχίσει την δραστηριότητά τους μετά την 1/1/2008 και λειτουργούν αδιαλείπτως από τότε. Επιλέξιμες θεωρούνται οι εταιρείες με νομική μορφή ΑΕ, ΕΠΕ, ΕΕ, ΟΕ, οι ατομικές επιχειρήσεις και οι συνεταιρισμοί. Ø Υπό σύσταση επιχειρήσεις. Δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν φυσικά πρόσωπα τα οποία έχουν γεννηθεί πριν το 1982, τα οποία επιθυμούν να ιδρύσουν μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στους τομείς της μεταποίησης και των υπηρεσιών που δρουν υποστηρικτικά σε αυτές. Οι επιχειρήσεις αυτές θα συσταθούν μετά την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής του προγράμματος με βασικό αντικείμενο δραστηριοτήτων που θα αντιστοιχεί σε έναν τουλάχιστον από τους επιλέξιμους ΚΑΔ. Βασική προϋπόθεση είναι ότι τα φυσικά πρόσωπα θα συστήσουν εταιρεία (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ε.Ε., Ο.Ε.) ή ατομική επιχείρηση ή συνεταιρισμό και θα τηρούν βιβλία Β’ ή Γ΄ κατηγορίας του ΚΒΣ πριν την πρώτη εκταμίευση της αναλογούσας επιχορήγησης. Ø Στην κατηγορία αυτή ανήκουν επίσης οι λοιπές επιχειρήσεις του τομέα της μεταποίησης ή άλλων τομέων που επιθυμούν να επεκταθούν σε μεταποιητικές δραστηριότητες σε έναν τουλάχιστον από τους επιλέξιμους ΚΑΔ. Οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να συστήσουν νέα εταιρεία (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ε.Ε., Ο.Ε.) και θα τηρούν βιβλία Β’ ή Γ΄ κατηγορίας του ΚΒΣ πριν την πρώτη εκταμίευση της αναλογούσας επιχορήγησης. Οι ατομικές επιχειρήσεις της κατηγορίας αυτής θα πρέπει να κάνουν έναρξη νέας δραστηριότητας στη ΔΟΥ που θα αντιστοιχεί σε έναν τουλάχιστον από τους επιλέξιμους ΚΑΔ. Αποκλείονται τα πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα π.χ. σωματεία, σύλλογοι, ΟΤΑ κ.α. Επιλεξιμότητα Franchise: Δεν είναι επιλέξιμες οι επιχειρήσεις δικαιόχρησης (franchising) καθώς επίσης κοινοπραξίες και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες. Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τις 29-07-2010 μέχρι τις 30-09-2010 ώρα 14:00. Ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών: Ως χρόνος έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης για συμμετοχή στο παρόν Πρόγραμμα Περιοχή εφαρμογής: ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ Όροι και προϋποθέσεις: Α) Επιλέξιμες προς χρηματοδότηση στην κατηγορία Α, θεωρούνται οι υφιστάμενες επιχειρήσεις, για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω προϋποθέσεις : 1. Έχουν δραστηριότητα, η οποία ταξινομείται σε έναν από τους επιλέξιμους κλάδους του πίνακα ΚΑΔ 2. Έχουν καταστατική έδρα στην Ελλάδα και κέντρο άσκησης της δραστηριότητάς τους μέσα στα όρια της ελληνικής επικράτειας. 3. Επιλέξιμες επιχειρήσεις θεωρούνται όλοι οι τύποι μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων κατά την έννοια του άρθρου 3 του ορισμού ΜΜΕ του Κανονισμού 800/2008, οι οποίες για δύο συνεχόμενες χρήσεις (2008, 2009) απασχολούσαν 0 έως λιγότερο από 50 άτομα με σχέση εξαρτημένης εργασίας (εκφραζόμενα σε Ετήσιες Μονάδες Εργασίας ΕΜΕ) και το όριο του κύκλου εργασιών ή εκείνο του συνόλου του ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. Ευρώ και δεν έχουν απολέσει την ιδιότητα της μικρής ή πολύ μικρής επιχείρησης κατά την έννοια του Άρθρου 4 του ανωτέρου κανονισμού. 4. Η επιχείρηση πρέπει να μην βρίσκεται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση, να μην εκκρεμεί σε βάρος της ανάκτηση ενίσχυσης. 5. Οι υφιστάμενες επιχειρήσεις πρέπει να λειτουργούν νομίμως, δηλαδή να έχουν την κατά περίπτωση εν ισχύ άδεια λειτουργίας ή εγκατάστασης όπου αυτό απαιτείται (ή βεβαίωση από την αρμόδια νομαρχιακή υπηρεσία ότι έχει υποβληθεί πλήρης φάκελος για την ανανέωσή της). Βιομηχανικές ή βιοτεχνικές μονάδες που στερούνται νόμιμης άδειας λειτουργίας ή νόμιμου απαλλακτικού από αυτήν καθώς και βιομηχανικές ή βιοτεχνικές μονάδες των οποίων η άδεια έχει λήξει χρονικά και δεν έχουν κάνει αίτηση για έκδοση νέας άδειας λειτουργίας μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης του προγράμματος, απορρίπτονται εξ’ αρχής από το πρόγραμμα. 6. Ο αιτούμενος προϋπολογισμός και οι κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών του επιχειρηματικού σχεδίου πρέπει να συμφωνούν με τα οριζόμενα στον Οδηγό του προγράμματος. 7. Οι δαπάνες του προτεινόμενου έργου δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους. Επίσης δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους. Η προϋπόθεση αυτή αφορά τόσο το σύνολο του έργου όσο και τις επιμέρους ενέργειες. 8. Δεν έγινε έναρξη του έργου πριν την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης (δηλαδή ανάληψη νομικών δεσμεύσεων, παραγγελίες με προκαταβολή, έκδοση τιμολογίων, δελτίων αποστολής, συμβάσεις κτλ). 9. Η επιχείρηση διαθέτει ή δεσμεύεται να μεριμνήσει για τις κατάλληλες υποδομές για την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.). 10. Η επιχείρηση δεν εμπίπτει στα κριτήρια διαχωρισμού πράξεων των Ταμείων ΕΤΠΑ, ΕΓΤΑΑ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης) και ΕΤΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας), όπως αυτά συμπεριλαμβάνονται στο ΕΠ «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» (βλ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V του Οδηγού). Επιχειρήσεις εμπίπτουσες στα κριτήρια αυτά χρηματοδοτούνται, στην παρούσα φάση, αποκλειστικά από το ΕΓΤΑΑ και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί κατά την υλοποίηση ότι εντάχθηκε στο παρόν Πρόγραμμα ως δικαιούχος, επιχείρηση που εμπίπτει στα ως άνω Κριτήρια Διαχωρισμού, το έργο θα απενταχθεί και η τυχόν χορηγηθείσα Δημόσια Χρηματοδότηση θα πρέπει να επιστραφεί εντόκως. 11. Η επιχείρηση δεν είναι προβληματική επιχείρηση όπως αυτές ορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 2. παρ. 2.1, σημεία 9,10,11 των κατευθυντηρίων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2004/C/244/02) (Παράρτημα II). 12. Υφιστάμενες Επιχειρήσεις με έναρξη πριν από την 31/12/2007, που εμφανίζουν κατά την τελευταία τριετία (ή κατά περίπτωση διετία) αρνητικό μέσο υπόλοιπο προ φόρων και αποσβέσεων (ζημίες) δεν είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση (κριτήριο ένταξης – απόρριψης). Β) Επιλέξιμες προς χρηματοδότηση στην κατηγορία Β, θεωρούνται οι νέες και υπό σύσταση (start-up) επιχειρήσεις, για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω προϋποθέσεις : 1. Έχουν δραστηριότητα ή επιθυμούν να αναπτύξουν δραστηριότητα, η οποία ταξινομείται σε έναν από τους επιλέξιμους κλάδους του πίνακα ΚΑΔ. 2. Έχουν καταστατική έδρα στην Ελλάδα και κέντρο άσκησης της δραστηριότητάς τους μέσα στα όρια της ελληνικής επικράτειας. 3. Επιλέξιμες νέες επιχειρήσεις θεωρούνται όλοι οι τύποι μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων κατά την έννοια του άρθρου 3 του ορισμού ΜΜΕ του Κανονισμού 800/2008, οι οποίες για δύο συνεχόμενες χρήσεις απασχολούσαν 0 έως λιγότερο από 50 άτομα με σχέση εξαρτημένης εργασίας (εκφραζόμενα σε Ετήσιες Μονάδες Εργασίας ΕΜΕ) και το όριο του κύκλου εργασιών ή εκείνο του συνόλου του ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. Ευρώ και δεν έχουν απολέσει την ιδιότητα της μικρής ή πολύ μικρής επιχείρησης κατά την έννοια του Άρθρου 4 του ανωτέρου κανονισμού. 4. Η νέα επιχείρηση πρέπει να μην βρίσκεται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση, να μην εκκρεμεί σε βάρος της ανάκτηση ενίσχυσης. 5. Οι νέες επιχειρήσεις, καθώς και οι υπό σύσταση επιχειρήσεις θα πρέπει να προσκομίσουν την άδεια λειτουργίας κατά την αποπληρωμή του έργου. 6. Ο αιτούμενος προϋπολογισμός και οι κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών του επιχειρηματικού σχεδίου πρέπει να συμφωνούν με τα οριζόμενα στον Οδηγό του προγράμματος. 7. Οι δαπάνες του προτεινόμενου έργου δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους. Επίσης δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους. Η προϋπόθεση αυτή αφορά τόσο το σύνολο του έργου όσο και τις επιμέρους ενέργειες. 8. Δεν έγινε έναρξη του έργου πριν την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης (δηλαδή ανάληψη νομικών δεσμεύσεων, παραγγελίες με προκαταβολή, έκδοση τιμολογίων, δελτίων αποστολής, συμβάσεις κτλ). 9. Η επιχείρηση διαθέτει ή δεσμεύεται να μεριμνήσει για τις κατάλληλες υποδομές για την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.). 10. Η επιχείρηση δεν εμπίπτει στα κριτήρια διαχωρισμού πράξεων των Ταμείων ΕΤΠΑ, ΕΓΤΑΑ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης) και ΕΤΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας), όπως αυτά συμπεριλαμβάνονται στο ΕΠ «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» (βλ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V του Οδηγού). Επιχειρήσεις εμπίπτουσες στα κριτήρια αυτά χρηματοδοτούνται, στην παρούσα φάση, αποκλειστικά από το ΕΓΤΑΑ και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί κατά την υλοποίηση ότι εντάχθηκε στο παρόν Πρόγραμμα ως δικαιούχος, επιχείρηση που εμπίπτει στα ως άνω Κριτήρια Διαχωρισμού, το έργο θα απενταχθεί και η τυχόν χορηγηθείσα Δημόσια Χρηματοδότηση θα πρέπει να επιστραφεί εντόκως. 11. Η υπό σύσταση επιχείρηση , σε κάθε περίπτωση θα πρέπει, το αργότερο μέχρι την εκταμίευση της πρώτης δόσης της ενίσχυσης, να πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις: · να ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα (αποκλείονται δηλαδή τα πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα π.χ. σωματεία, σύλλογοι, ΟΤΑ κ.α.), · να μη βρίσκεται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση, να μην αποτελεί προβληματική επιχείρηση, να μην εκκρεμεί σε βάρος της ανάκτηση ενίσχυσης . · να τηρεί βιβλία Β' ή Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερη, · να έχει καταστατική έδρα και η παραγωγική της δραστηριότητα να είναι στην Ελλάδα, · να είναι εγγεγραμμένη στο αρμόδιο επιμελητήριο (όπου απαιτείται). Υπογραμμίζεται ότι όλες οι ανωτέρω συνθήκες αποτελούν για κάθε μία από τις παραπάνω δύο κατηγορίες επιχειρήσεων, αθροιστικά, απαραίτητες προϋποθέσεις επιλεξιμότητας και συμμετοχής στο πρόγραμμα. Η μη ικανοποίηση κάθε μίας εξ’ αυτών αποτελούν συνθήκη αποκλεισμού της πρότασης. Τι χρηματοδοτείται: Ενδεικτικές ενέργειες των εν δυνάμει επιχειρηματικών σχεδίων είναι: Ø Παραγωγή και προώθηση νέων ή διαφοροποιημένων προϊόντων ή και υπηρεσιών. Ø Αύξηση της εξωστρέφειας / εξαγωγικού προσανατολισμού των επιχειρήσεων. Ø Εξυπηρέτηση υποχρεώσεων επιχειρηματικής υπεργολαβίας. Ø Ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων / προϊόντων / υπηρεσιών. Ø Διαφοροποίηση της παραγωγικής βάσης της επιχείρησης. Ø Ανάπτυξη δραστηριοτήτων πράσινης επιχειρηματικότητας ή νέων δραστηριοτήτων ανακύκλωση / αξιοποίηση απορριμμάτων, παραπροϊόντων κλπ. Ø Εισαγωγή νέων τεχνολογιών, πρωτοτυπιών και καινοτομιών (τεχνολογικών και μη τεχνολογικών) στην παραγωγική διαδικασία Ø Ενίσχυση της εξωστρεφούς εικόνας και δραστηριότητας της επιχείρησης Επίσης πρόσθετες επιλέξιμες ενδεικτικές ενέργειες, αλλά συνδυαζόμενες τουλάχιστον με μια εκ των ανωτέρω είναι οι ακόλουθες: Ø Ενσωμάτωση τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, ανάπτυξη και πιστοποίηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης, προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων και εξοπλισμού προστασίας του περιβάλλοντος και υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων. Ø Μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε οργανωμένη επιχειρηματική περιοχή Ø Ανάπτυξη και πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας. Ø Ανάπτυξη και εφαρμογή πληροφοριακών συστημάτων (S/W & H/W), εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου κτλ. Ø Βελτίωση της οργανωτικής και επιχειρησιακής λειτουργίας της επιχείρησης Κατά τη διαμόρφωση του συνολικού προτεινόμενου προϋπολογισμού από την επιχείρηση, είναι υποχρεωτική η σύνδεση των αιτούμενων δαπανών με τις παρακάτω κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ και ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ ΠΟΣΟΣΤΟ Ή ΠΟΣΟ ΣΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Διαμόρφωση κτιρίων και χώρων 20% Προμήθεια μηχανημάτων, εξοπλισμού και λογισμικού 100% - Δαπάνες για ΑΠΕ (μόνο για τις νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις) 15% Αγορά τεχνογνωσίας 10% Δαπάνες απασχόλησης πρόσθετου προσωπικού- εργαζομένων σε μειονεκτική θέση 60.000 € Δαπάνες για τη μετεγκατάσταση υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων σε ΒΕ.ΠΕ. 10% Άυλες δαπάνες (συνολικά) 20% - Παροχή υπηρεσιών παρακολούθησης και διοίκησης έργου 4.000€ - Εκπόνηση μελετών και ερευνών 10.000€ Μελέτη και πιστοποίηση Συστημάτων Διαχείρισης (Ποιότητας, δοκιμών κ.α.) 10.000€ έκαστη Διάρκεια ολοκλήρωσης έργου: Δεκαοκτώ (18) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης της επιχείρησης με δυνατότητα εξάμηνης (6) παράτασης, εφόσον το αίτημα υποβληθεί πριν την τυπική ημερομηνία ολοκλήρωσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου. Κατ’ εξαίρεση, δύναται να δοθεί πρόσθετη παράταση τριών μηνών μόνο σε περιπτώσεις τεκμηριωμένης ανωτέρας βίας. Ενίσχυση: Ενισχύονται έργα προϋπολογισμού από 50.000,00€ έως 400.000,00€ (μη περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.). Ποσοστό Δημόσιας Χρηματοδότησης επί του συνολικού εγκεκριμένου προϋπολογισμού της πρότασης 40%. Είναι δυνατή η εκχώρηση της δημόσιας χρηματοδότησης (εκτός της προκαταβολής) σε τράπεζα για την παροχή βραχυπρόθεσμου δανείου που θα αντιστοιχεί σε μέρος ή στο σύνολο της δημόσιας χρηματοδότησης που χρησιμοποιείται για την υλοποίηση της επένδυσης. Μετά την υπογραφή της απόφασης ένταξης, είναι δυνατή η χορήγηση προκαταβολής, μέχρι το 50% της δημόσιας χρηματοδότησης, εφόσον ο δικαιούχος προσκομίσει ισόποση εγγυητική επιστολή Προϋπολογισμός: 200.000.000,00€ (Δημόσια Δαπάνη), το οποίο κατανέμεται κατά 70% δηλ. 140.000.000,00€ για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και κατά 30% δηλ. 60.000.000,00€ για τις νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις. Το πρόγραμμα δεν προβλέπει επιλαχούσες προτάσεις. Κυριότερες υποχρεώσεις ενισχυόμενων επιχειρήσεων: Επιχειρήσεις των οποίων επενδύσεις θα υπαχθούν, μετά την υπαγωγή τους και για τρία (3) χρόνια μετά από την ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου πρέπει να τηρούν τις παρακάτω υποχρεώσεις: Ø Να τηρούν τους όρους της υπαγωγής Ø Να μην διακόπτουν την παραγωγική δραστηριότητα της επένδυσης, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας που προκαλούνται από φυσικά φαινόμενα Ø Να μην παύσουν τη λειτουργία της επιχείρησης εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας που προκαλούνται από φυσικά φαινόμενα. Στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του αρμόδιου ΕΦΔ που έχει την ευθύνη επίβλεψης της πορείας του έργου μετά την παραλαβή και αποπληρωμή του έργου Ø Να μην μεταβιβάζουν για οποιοδήποτε λόγο πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί, εκτός εάν αυτά αντικατασταθούν από άλλα κυριότητας του φορέα και ανάλογης αξίας, που ανταποκρίνονται στην εξυπηρέτηση της παραγωγικής λειτουργίας της επιχείρησης, με υποχρέωση γνωστοποίησης της αντικατάστασης τους εντός τριών (3) μηνών στην αρμόδια υπηρεσία. Ø Μετά την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, η αντικατάσταση εξοπλισμού/λογισμικού είναι δυνατή, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος στον αρμόδιο φορέα με αγορά νέου παρόμοιου εξοπλισμού/λογισμικού (όμοιας ή καλύτερης τεχνολογίας) και εντός 6 μηνών από την έγκριση του αιτήματος (με τήρηση όλων των παραστατικών που αφορούν τόσο στο νέο όσο και στο παλαιό εξοπλισμό). Ø Να διατηρήσουν τις υφιστάμενες θέσεις απασχόλησης που έχουν δηλώσει κατά την υποβολή της πρότασης για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου. Εάν ενισχυθείσα επιχείρηση παραβεί τις υποχρεώσεις υπαγωγής μετά την ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου και για μία τριετία, επιστρέφεται το σύνολο ή μέρος της ενίσχυσης ανάλογα με τον τύπο της παραβίασης και τα σχετικά οριζόμενα στην απόφαση ένταξης της επιχείρησης Κρίσιμα σημεία: Ø Σε κάθε περίπτωση για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις, το ύψος του προϋπολογισμού του προτεινόμενου επενδυτικού σχεδίου από την επιχείρηση δεν δύναται να υπερβαίνει το 100% του Μέσου Όρου του Κύκλου εργασιών της επιχείρησης της τελευταίας τριετίας (2007, 2008 και 2009 ή κατά περίπτωση διετίας ή τουλάχιστον της μίας πλήρους και ολοκληρωμένης διαχειριστικής χρήσης). Ø Υπογραμμίζεται ότι κάθε επιχείρηση δικαιούται να υποβάλει μία μόνο πρόταση. Επίσης υπογραμμίζεται ότι κάθε επιλέξιμο φυσικό πρόσωπο έχει δικαίωμα συμμετοχής σε μία (1) μόνο πρόταση στο παρόν πρόγραμμα. Σε περίπτωση συμμετοχής σε περισσότερες από μία προτάσεις στο Πρόγραμμα, οι προτάσεις στις οποίες αυτό το φυσικό πρόσωπο συμμετέχει, θα απορρίπτονται όλες, ανεξαρτήτως της συμμετοχής άλλων προσώπων. Ø Οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε αυτές ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ø Ο ΕΦΕΠΑΕ αναλαμβάνει την παρακολούθηση της τήρησης των υποχρεώσεων των Δικαιούχων μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και για πέντε (5) έτη με διοικητικούς ή/και επιτόπιους ελέγχους των επιχειρήσεων. Ø Η ιδιωτική συμμετοχή δύναται να αποτελείται από ιδία συμμετοχή και τραπεζικό δανεισμό. Σε κάθε περίπτωση η ιδία συμμετοχή δεν μπορεί να είναι μικρότερη του 25% του αντίστοιχου προϋπολογισμού. Ø Σημειώνεται ότι ως ημερομηνία ολοκλήρωσης έργου θα λαμβάνεται η ημερομηνία στην οποία πραγματοποιήθηκε και η τελευταία πράξη που αφορούσε την ολοκλήρωση του έργου (π.χ. αν έχει ολοκληρωθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου και υπολείπεται η έκδοση της άδειας λειτουργίας τότε ως ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου θα εκληφθεί η ημερομηνία έκδοσης της άδειας λειτουργίας εφόσον δεν υπερβαίνει το συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου Ø Επιδοτούνται μεταφορικά μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων υποχρεωτικά μόνο εντός της επιχείρησης όπως ανεβατόρια, clark, περονοφόρα, κ.λ,π. Κάθε πρόταση αξιολογείται οπωσδήποτε από δύο διαφορετικούς αξιολογητές. Σε περίπτωση που η απόκλιση της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών είναι πάνω από 20% του άριστα, η πρόταση ανατίθεται, με την διαδικασία της κλήρωσης, σε τρίτο αξιολογητή, και ως επικρατούσες προς περαιτέρω χρήση αξιολογήσεις θεωρούνται εκείνες όπου οι βαθμολογίες εμφανίζουν την μικρότερη μεταξύ τους απόκλιση
  10. Ρε παίδες όλες και όλες οι τράπεζες για τα περιβόητα προγράμματα ΤΕΜΠΜΕ είναι αυτές που έχουν ανακοινώσει στο site του ΤΕΜΠΜΕ; Θα υπάρξουν και άλλες ή αυτό ήταν όλο;
  11. Την απόφαση και τον οδηγό θα βρείτε στο παρακάτω link http://83.235.249.43/index.php/el/2009-05-11-11-59-09/2009-05-11-12-00-40/13-2009-05-25-13-52-13/42--1.html
  12. Ένα θέμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει και στο οποίο θα πρέπει να ασκήσουμε την δέουσα πίεση, είναι αν τελικά δοθούν στην δημοσιότητα, στα πλαίσια άλλωστε της διαφάνειας όπως ορίζει ο κοινός νους αλλά και η ΚΥΑ α) οι βαθμολογίες των προτάσεων που υποβλήθηκαν, β) η βαθμολογία του τελευταίου επιτυχόντα (βάση), καθώς και γ) Ο λεγόμενος διάμεσος βάση του οποίου μπορεί κανείς να υπολογίσει την βαθμολογία της πρότασης που υπέβαλλε. Σε διαφορετική περίπτωση ουδεμία σημασία έχει, αν έχουμε δυνατότητα να υποβάλλουμε ή όχι ένσταση. Να υποβάλλουμε ένσταση στηριζόμενοι σε τι επιχειρήματα; Το αποτέλεσμα δε, σε περίπτωση που δεν δωθούν αυτά τα στοιχεία, θα είναι να γεμίσει το πληροφοριακό σύστημα με 20.000 αιτήσεις ενστάσεων χωρίς να υπάρχει κάτι χειροπιαστό με το οποίο θα υποστηρίζεται η ένσταση. Οι οποίες ενστάσεις θα πρέπει να εξεταστούν σε 30 ημέρες....Ο καθένας μπορεί να φανταστεί πόσο σοβαρά θα την λάβουν υπόψη τους και τι είδους αξιολόγηση της ένστασης θα γίνει. Αν δωθούν τα στοιχεία ο καθένας θα γνωρίζει την βαθμολογία του, θα μπορεί να την επαληθεύσει και να δει ότι όντως δεν πέρασε με τα συγκεκριμένα κριτήρια που όριζε αυτό το πρόγραμμα. Εκτός και αν η λεγόμενη διαφάνεια ορίζεται διαφορετικά από το υπουργείο και διαμορφώνεται βάση των μέτρων και σταθμών που συμφέρει καλύτερα κάθε φορά. (κοινώς μας εμπαίζουν). Άλλωστε δεν βλέπω το λόγο να μην δωθούν αυτά τα στοιχεία σε δημοσιοποίηση...
  13. Στις συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις του site των ελεύθερων επαγγελματιών και στην ερώτηση 15 "Τι θα συμβεί εάν αλλάξω προμηθευτή ή εξοπλισμό μετά την υποβολή της πρότασης; Θα είναι επιλέξιμα ή δεν θα επιχορηγηθούν;" η απάντηση έχει ως εξής: "Σύμφωνα με το άρθρο 11, παράγραφος 8 της Υπουργικής Απόφασης, είναι δυνατόν να περιλαμβάνονται στην βεβαίωση ολοκλήρωσης αποκλίσεις μικρής κλίμακας (π.χ. αλλαγή προμηθευτή) στο φυσικό αντικείμενο της εγκεκριμένης πρότασης, όπως αυτές περιγράφονται στη σχετική έκθεση ελέγχου. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται αύξηση του οικονομικού αντικειμένου της πρότασης και δεν επιτρέπεται η αλλαγή εξοπλισμού από την υποβολή της πρότασης στην υλοποίηση." Επιπλέον, στην ΥΑ στο άρθρο 10, περ 4 "Ο δικαιούχος της ενίσχυσης δεσμεύεται για την υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικείμενου που έχει περιγράψει στην πρόταση που έχει υποβάλλει. Ο έλεγχος και η επιβεβαίωση της επιλεξιμότητας των επιμέρους δαπανών, ενεργειών καθώς και του εύλογού τους κόστους διενεργείται κατά τη φάση του επιτόπιου ή/και διοικητικού ελέγχου που περιγράφεται στο άρθρο 11 της παρούσας." καθώς επίσης και στο άρθρο 11, περ 8 "Είναι δυνατόν να περιλαμβάνονται στην βεβαίωση ολοκλήρωσης αποκλίσεις μικρής κλίμακας (πχ. αλλαγή προμηθευτή) στο φυσικό αντικείμενο της εγκεκριμένης πρότασης, όπως αυτές περιγράφονται στη σχετική έκθεση ελέγχου. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται αύξηση του οικονομικού αντικειμένου της πρότασης", δεν γίνεται αναφορά αν στην κατηγορία των μικρών αποκλίσεων συμπεριλαμβάνεται και η αλλαγή εξοπλισμού από τον αρχικά δηλωθέντα στην πρόταση. Επιπλέον, στον ενημερωτικό οδηγό στην περίπτωση 6.3, στην παρ 3 (μεταφέρω αυτούσια) "Η ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου και της υλοποίησης της πρότασης συνίσταται: 1) Στην προμήθεια του συνόλου του εγκεκριμένου εξοπλισμού (υλοποίηση του αρχικώς εγκεκριμένου φυσικού αντικειμένου σύμφωνα με τα προτιμολόγια, προσφορές που έχουν αποτυπωθεί στο έντυπο υποβολής)". Τα παραπάνω θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να κάνει αλλαγές στον εξοπλισμό που αρχικά είχε δηλώσει. Καλύτερα πάντως να μην το ρισκάρει να προβεί σε τέτοιες αλλαγές μέχρι να δωθεί μια σαφής απάντηση στο αν τελικά επιτρέπονται αλλαγές στον εξοπλισμό ή όχι. Σαφώς θα πρέπει να γίνει κατανοητό από τους υπεύθυνους ότι μετά από 5+ μήνες από την υποβολή της πρότασης και μέχρι την έναρξη υλοποίησης, κάποιοι εξοπλισμοί και κυρίως στον τομέα των Η/Υ έχουν πλέον αποσυρθεί από την αγορά και έχουν βγει πιο καινούριοι και σύγχρονοι στις ίδιες τιμές...
  14. Δημοσιοποιήθηκε η πρόσκληση για το πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα ανέργων γυναικών ηλικίας 22-64». Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσω του ΟΑΕΔ (ΕΦΔ) και αφορά άνεργες γυναίκες ηλικίας από 22 έως 64 ετών που θέλουν να δημιουργήσουν την δική τους επιχείρηση. Το ποσό της επιχορήγησης για κάθε νέα ελεύθερη επαγγελματία που υπάγεται στο πρόγραμμα καθορίζεται στα 24.000,00 €. Παρακάτω αναφέρονται συνοπτικά τα κυριότερα σημεία του προγράμματος. Την ΚΥΑ καθώς και την πρόσκληση του προγράμματος μπορεί να την βρει κανείς στο site του ΟΑΕΔ, www.oaed.gr Πρόγραμμα: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ» 2007 - 2013 Περιγραφή: Ίδρυση νέων επιχειρήσεων από άνεργες γυναίκες ηλικίας από 22 έως 64 ετών, σε όλους σχεδόν τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας. Αποδέκτες: Άνεργες γυναίκες ηλικίας από 22 έως 64 ετών που ανοίγουν νέα επιχείρηση. Προτεραιότητα θα δοθεί στις άνεργες γυναίκες: · με δικαίωμα επιδότησης ανεργίας · που θα αναπτύξουν δραστηριότητα σε καινοτόμους κλάδους και ιδιαίτερα στην πράσινη οικονομία και · μέλη εταιρείας (Ο.Ε., Ε.Ε. για το ομόρρυθμο μέλος της ή Ε.Π.Ε.), που μετέχουν με ποσοστό από 51% έως 60% στο εταιρικό κεφάλαιο. Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από 09/04/2010. Η ημερομηνία λήξης της υποβολής των αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο πρόγραμμα, θα καθοριστεί με σχετική απόφαση του Διοικητή του ΟΑΕΔ. Ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών (σε περίπτωση που εγκριθεί η πρόταση): Μετά την έναρξη της επιχείρησης στην αρμόδια ΔΟΥ. Περιοχή εφαρμογής: ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ Όροι και προϋποθέσεις: Οι ενδιαφερόμενες θα πρέπει: Ø Να έχουν την ιδιότητα του ανέργου (διαθέτοντας δελτίο ανεργίας σε ισχύ την ημερομηνία έναρξης της δραστηριότητάς τους ή μέχρι και τριάντα (30) ημέρες πριν την έναρξη) και να έχουν ωφεληθεί από τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης. Ø Να έχουν παρακολουθήσει σεμινάριο επιχειρηματικότητας σε Κέντρο Προώθησης της Απασχόλησης (ΚΠΑ) του ΟΑΕΔ. Ø Να είναι έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας. Ø Να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) Ø Να έχουν κάνει έναρξη δραστηριότητας μετά τη δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ø Να έχουν συμπληρώσει το 22ο έτος της ηλικίας τους και να είναι μέχρι 64 ετών, δηλαδή το 22ο έτος θα πρέπει να είναι συμπληρωμένο (λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία γέννησης) κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα. Όσον αφορά στο 64ο έτος, μετά τη συμπλήρωσή του (λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία γέννησης), οι ενδιαφερόμενοι δεν θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα Δεν μπορούν να υπαχθούν στο πρόγραμμα: Ø Επαγγέλματα που απαιτούν την ύπαρξη κενής θέσης (π.χ. συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές κλπ.) και συνεπώς η δημιουργία επιχείρησης δεν εξαρτάται από την απόφαση και την πρωτοβουλία του ενδιαφερόμενου, που θα μπορούσε να ενισχυθεί με την παροχή της επιχορήγησης. Ø Όσες απασχοληθούν με την εκμετάλλευση επιβατικού δημοσίας χρήσεως (ΤΑΧΙ), λεωφορείου ή φορτηγού δημοσίας χρήσεως. Ø Όσες δημιουργούν εποχικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις αποκλειστικά χωματουργικών εργασιών, φροντιστήρια, εργαστήρια ή κέντρα ελευθέρων σπουδών, καντίνες, περίπτερα, φαρμακεία, επιχειρήσεις που λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο τις βραδινές ώρες (10 μ.μ. – 6 π.μ.), καθώς και επιχειρήσεις που παρέχουν ψυχαγωγικές υπηρεσίες μαζικού χαρακτήρα (νυκτερινά κέντρα διασκέδασης, αναψυκτήρια, κ.ά.), τυχερά, ψυχαγωγικά ή ηλεκτρονικά παιχνίδια, πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, ΛΟΤΤΟ, λαχείων και συναφή αυτών. Ø Πλανόδιες επιχειρήσεις. Ø Κυλικεία σχολείων, Οργανισμών κλπ. που η ανάθεση της λειτουργίας και εκμετάλλευσης τους γίνεται κατόπιν πλειοδοτικού διαγωνισμού. Ø Οι επιχειρήσεις εκείνες που έχουν σύνθετο αντικείμενο δραστηριότητας και το ένα εξ’ αυτών περιλαμβάνεται στις εξαιρέσεις. Ø Ανώνυμες Εταιρείες (Α.Ε.), Ø Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας και του άνθρακα, στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων, οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την μεταπώληση σε μεταπράτες ή εμπόρους ή χαρακτηρίζονται ως προβληματικές. Ø Όσες έχουν επιχορηγηθεί από προγράμματα ΝΕΕ κατά το παρελθόν Ø Όσες είχαν άλλη επιχείρηση από την 1.1.2000 και μετά. Κριτήρια αξιολόγησης: Ø Σαφής περιγραφή του φυσικού αντικειμένου της πρότασης. Ø Συμβολή της πρότασης στους στόχους του Άξονα Προτεραιότητας 3 «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού». Ø Συνάφεια και επάρκεια της ενδιαφερομένης με το αντικείμενο της επιχειρηματικής δραστηριότητας και επαρκή τεκμηρίωση με ύπαρξη τυπικών προσόντων ή/ και επαγγελματικής εμπειρίας. Ø Οικονομοτεχνική επάρκεια του επιχειρηματικού σχεδίου. Εξετάζεται και βαθμολογείται η πιο ρεαλιστική προσέγγιση της πρότασης από πλευράς: α) κόστους αρχικής επένδυσης, β) δυνατότητας χρηματοδότησης και γ) περιγραφής τυχόν απαιτούμενου τεχνικού εξοπλισμού. Ø Ύπαρξη καινοτομιών στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα παρέχει η επιχείρηση ή/ και στη διαδικασία παραγωγής και διάθεσης αυτών, με προτεραιότητα σε καινοτόμες επιχειρηματικές προτάσεις που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες ή δραστηριότητα σε καινοτόμους κλάδους και ιδιαίτερα στην πράσινη οικονομία. Ø Ύπαρξη στοιχείων δικτύωσης, δηλαδή παραγωγικές και άλλες διασυνδέσεις με υφιστάμενες επιχειρήσεις καθώς και/ ή συμπράξεις μεταξύ δύο ή περισσότερων ανέργων για τη δημιουργία κοινής επιχείρησης. Τι χρηματοδοτείται: Δαπάνες, όπως: λειτουργικά έξοδα (π.χ. μίσθωση χώρου, κατανάλωση ΔΕΗ), παροχής υπηρεσιών (π.χ. νομική υποστήριξη, λογιστική υποστήριξη), πρώτες ύλες (π.χ. γραφική ύλη), αποσβέσεις παγίων για τη λειτουργία της και οι οποίες πιστοποιούνται με εξοφλημένα τιμολόγια και λογιστικά έγγραφα ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας, περασμένα στα επίσημα θεωρημένα από την αρμόδια Δ.Ο.Υ βιβλία της επιχείρησης. Tα εν λόγω τιμολόγια θα πρέπει να αντιστοιχούν σε αξία τουλάχιστον ίση με το εκάστοτε ποσό της επιχορήγησης, μέχρι την ολοκλήρωση της πράξης. Ενίσχυση: Το ποσό της επιχορήγησης για κάθε νέα ελεύθερη επαγγελματία που υπάγεται στο πρόγραμμα καθορίζεται στα 24.000,00 €. Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται σε τριάντα έξι (36) μήνες. Η πρώτη δόση, ύψους 6.000,00 ευρώ καταβάλλεται μετά την έκδοση της απόφασης υπαγωγής και τα υπόλοιπα 18.000,00 ευρώ σε τρεις (3) ισόποσες ετήσιες δόσεις των 6.000,00 ευρώ η κάθε μία, καταβαλλόμενη στο τέλος κάθε έτους από την υπαγωγή της και αφού θα έχει πραγματοποιηθεί τουλάχιστον ένας επιτόπιος έλεγχος κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, όπου και διαπιστώνεται η κανονική λειτουργία της επιχείρησης. Για κάθε δόση θα πρέπει να προσκομίζονται τιμολόγια-δαπάνες τουλάχιστον ίσης αξίας με την δόση (6.000). Προϋπολογισμός: 96.000.000,00 € για το σύνολο του προγράμματος. Συγχρηματοδότηση Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ελλάδας. Κρίσιμα σημεία: Ø Είναι δυνατή η επιχορήγηση επιχείρησης που έχει το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας με επιχείρηση που λειτουργούσε στον ίδιο χώρο από άλλο επαγγελματία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο πριν από την ημερομηνία έναρξης εργασιών της νέας επιχείρησης στη ΔOΥ, μόνο σε περιπτώσεις που δεν έχει πραγματοποιηθεί μεταφορά ή μεταβίβαση ή αγορά της παλαιάς επιχείρησης ή του εξοπλισμού αυτής. Ø Η επιχείρηση πρέπει να λειτουργεί ανεξάρτητα και σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο (εκτός χώρου κατοικίας), κατά τρόπο ώστε να εξυπηρετεί ικανοποιητικά το σκοπό της. Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η λειτουργία της επιχείρησης σε χώρο (κατάλληλα διαμορφωμένο) εντός της οικίας της επαγγελματία στις περιπτώσεις: α) μητέρας παιδιού σε προσχολική ηλικία, β) γυναίκας που φροντίζει στην οικία της, συγγενείς α΄ βαθμού με αναπηρία, άνω του 70%. Για τις περιπτώσεις αυτές οι ενδιαφερόμενες απαιτείται να προσκομίζουν βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.λπ. από δημόσιους φορείς. Ø Η επαγγελματίας θα πρέπει να απασχολείται αποκλειστικά στην επιχείρηση της και να είναι ασφαλισμένη κατά κύριο λόγο στον Ασφαλιστικό Φορέα που υπάγεται η επιχείρηση. Ø Κατά τον έλεγχο θα πρέπει να προσκομισθεί η άδεια λειτουργίας καθώς και η άδεια άσκησης επαγγέλματος, σε όποιες περιπτώσεις είναι υποχρεωτικές εκ του νόμου. Ø Πριν την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, θα πρέπει να έχουν προηγηθεί κατά σειρά: o η εξατομικευμένη παρέμβαση από εργασιακό σύμβουλο του ΟΑΕΔ o η παρακολούθηση προγράμματος συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας σε ΚΠΑ του ΟΑΕΔ o η έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΟΥ Περιορισμοί: Ø Η ενταγμένη στο πρόγραμμα υποχρεούται να ενημερώνει την Υπηρεσία εγκαίρως και γραπτώς για οποιαδήποτε αλλαγή στα στοιχεία που έχει δηλώσει με την αίτηση για ένταξή της Ø Η επιχείρηση δεν πρέπει να διακόψει τη λειτουργία της ή να προβεί σε μεταβολή των όρων και των προϋποθέσεων του προγράμματος στην τριετία (3ετία) από την έναρξη δραστηριότητας της, άλλως διακόπτεται η επιχορήγηση με επιστροφή της επιδότησης.
×
×
  • Create New...