Jump to content

Pacioli

simple Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About Pacioli

  • Rank
    *

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Καλημέρα 125883623. Έκανες πολύ καλά που παρέθεσες στο θέμα την επίσημη πληροφόρηση και αλλά και τις επίσημες θέσεις και απόψεις των διαφόρων φορέων του κλάδου των Λογιστών-Φοροτεχνικών. Στα link που μας παρέθεσες φαίνεται έντονα ο προβληματισμός των διαφόρων φορέων του κλάδου για το ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ. Επίσης διαφαίνεται και μιά ανησυχία αναφορικά με το τι θα γίνει με το επάγγελμα του λογιστή αφού όλα θα γίνονται αυτόματα. Την ίδια ανησυχία έχει εκφράσει και ο eyripidis σε προηγούμενο post του τρέχοντος θέματος. Εδώ θα ήθελα να πω δύο λόγια: Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να κατασκευαστεί ένα "Υπερ-Λογισμικό", το οποίο θα πρέπει να δέχεται σαν παραμέτρους όλο τον κώδικα ΦΠΑ, τον κώδικα φορολογίας εισοδήματος, τον εμπορικό κώδικα, τον εργατικό κώδικα, αλλα και όλη τη σχετική νομολογία των άνωθεν νομικών πεδίων, προκειμένου να "δίνει λύσεις" σε διάφορα εμπορο-φοροτεχνικά θέματα των επιχειρήσεων. Επιπλέον και οι νόμοι πρέπει να αλλάξουν και να δίδονται σε αυστηρά δομημένη μορφή προκειμένου να εισέρχονται σαν παράμετροι σε ένα τέτοιου είδους "υπερ-λογισμικό"... Αυτό τεχνικά είναι αδύνατο να γίνουν και επομένως άδικα ανησυχείτε.
  2. Καλησπέρα eyripidis Δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα ούτε 1 στο εκατομμύριο....
  3. Καλημέρα SOTPAR..Συμφωνώ απόλυτα ότι έτσι πρέπει να σκέπτεται το κράτος και το Taxis... Το σύστημα της ΑΑΔΕ,δεν είναι παρά μιά "φορολογική καταστιχογραφία", και σαν καταστιχογραφία δεν μπορεί να έχει την αξιοπιστία και την σταθερότητα αλλά και δεν μπορεί να κατισχύει επί ενός Λογιστικού συστήματος που τηρεί ο Λογιστής στο ERP του, και που εξ'ορισμού βασίζεται πάνω στις επιστημονικές αρχές της Λογιστικής Επιστήμης. Αυτό είναι άκρως αντιεπιστημονικό. Θα βάζουν το λογιστή τώρα, να χαρακτηρίζει τα παραστατικά ανα γραμμή. Και μάλιστα για να καλύψουν τις τυχόν συμψηφιστικές πράξεις, έχουν βάλει σε κάθε γραμμή παραστατικού να δέχεται πάνω απο ένα χαρακτηρισμό. Αν δηλαδή ο Λογιστής θέλει να κάνει κάποιες μεταφορές ποσών σε άλλους λογαριασμούς για κάποιο παραστατικό, θα πηγαίνει και στις αντίστοιχες γραμμές του παραστατικού και θα δηλώνει την πράξη, καταστιχογραφικά, προσθέτοντας νέους χαρακτηρισμούς επι των σχετικών γραμμών. Μα... επί πολλών πράξεων, κάπου θα κάνει και το λάθος. Και μετά θα πρέπει τρέχει για συμφωνίες. Και μετά μας λένε ότι θα διασταυρώνουν τα στοιχεία και θα βγάζουν δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες συμφωνίες? Απο πού? Θα συγκρίνουν τα στοιχεία του ενός καταστιχογραφικού συστήματος με αυτά ενός Λογιστικού διπλογραφικού? Και τα σωστά θα είναι πάντα του καταστιχογραφικού? Αυτό μας λένε?
  4. Αυτό τον καιρό διαβάζω τις τεχνικές προδιαγραφές για τα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ. Άποψή μου είναι ότι το μεγάλο πρόβλημα των ηλεκτρονικών βιβλίων της ΑΑΔΕ είναι ότι έχουν αναπτύξει ένα καθαρά εξωλογιστικό σύστημα, προκειμένου να παρακολουθούνται όλες τις επιχειρήσεις μικρές και μεγάλες, ακόμα και τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό ασφαλώς, για τις μεσαίου και μεγάλου τύπου επιχειρήσεις που διαθέτουν τεράστιο αλλά και πολύπλοκο όγκο συναλλαγών, θα αποβεί εξαιρετικά δύσχρηστο, και πραγματικός πονοκέφαλος. Σε κάθε περίπτωση ο Λογιστής θα πρέπει προβαίνει σε έλεγχο συμφωνίας των στοιχείων που έχει διαβιβάσει στην ΑΑΔΕ, με αυτά που τηρεί στο ERP του. Σίγουρα , και επι πολύπλοκων λογιστικών πράξεων, θα χρειαστεί να καταφεύγει και σε καρτέλες, προκειμένου αυτά να διασταυρωθούν στο 100%. Ομοίως και τα λογιστικά γραφεία που έχουν πολλούς πελάτες, θα πρέπει να διενεργούν έλεγχο συμφωνίας για κάθε πελάτη τους. Προσωπικά το βλέπω το όλο θέμα εξαιρετικά πολύπλοκο , χρονοβόρο και πολύ δαπανηρό. Οκ! αλλά τι άλλο θα μπορούσε άραγε να γίνει? Οσον αφορά την διασταύρωση των παραστατικών: - Αν το υπουργείο έδινε οδηγία σε όλες τις κατασκευάστριες εταιρίες ERP , να τα εφοδιάσουν με ένα αλγόριθμο, ο οποίος θα παράγει ένα μοναδικό κλειδί για κάθε παραστατικό...έτσι ώστε.. - Κατά την έκδοση του παραστατικού το κλειδί θα διαβιβάζεται και θα καταχωρείτε στην ΑΑΔΕ, και θα εκτυπώνεται επι του παραστατικού. - κατά την καταχώρηση του παραστατικού απο τον λήπτη, το ERP του λήπτη, θα ΑΝΑΠΑΡΆΓΕΙ το κλειδί και θα το διασταυρώνεται αμέσως απο την ΑΑΔΕ, επομένως, κατά το save ο λήπτης θα έχει και ένδειξη στην οθόνη του ότι το παραστατικό είναι έγκυρο. Επι μη εγκυρότητας παραστατικού θα υπάρχει ειδική διαδικασία με την βοήθεια των ERP. Ετσι... θα υπάρχει έτσι online και άμεση διασταύρωση παραστατικών? ΝΑΙ? Τι κόστος έχει αυτό για λογιστές και λογιστήρια? Σίγουρα ΜΗΔΕΝ... Οσον αφορά τις προ συμπληρωμένες δηλώσεις ΦΠΑ, και τα Ε3: Αν θέλει η ΑΑΔΕ τέτοια πράγματα, θα πρέπει να καθιερώσει ένα set απο υποχρεωτικούς Λογ/μούς, (3βάθμιους κατά προτίμηση) οι οποίοι θα συμμετέχουν στην συμπλήρωση των δηλώσεων του ΦΠΑ και των Ε3. Αυτοί θα αντιστοιχίζονται στα υπάρχοντα Λογιστικά σχέδια της κάθε επιχείρησης, και φυσικά θα σημειώνεται κάπου στην περιγραφή του Λογ/μού ότι ο λογ/μός βγαίνει στην ΑΑΔΕ. Επίσης και ένα set απο αιτιολογίες, οι οποίες θα βγαίνουν στις καρτέλες της ΑΑΔΕ. Τι θα κανει ο Λογιστής ? Τιποτα.. Απλά θα συνεχίζει να κάνει τις λογιστικές του εγγραφές κανονικά όπως πρώτα. Στο τέλος κάθε μήνα , το ERP θα διαβιβάζει τις ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΤΩΝ ΚΛΕΙΔΙΏΝ των παραστατικών , αλλά ΜΟΝΟ με τους κωδικούς Λογ/μούς της ΑΑΔΕ. Ποιο το κόστος για Λογιστές και Λογιστήρια? ΜΗΔΕΝ. Ο λογιστής θα είναι ήσυχος ότι στην ΑΑΔΕ θα έχει διαβιβαστεί ένα ακριβές αντίγραφο με τα ποσά που έχει κινήσει στους λογ/μούς που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ. Ποιο το κόστος για τις εταιρείες πληροφορικής? σχεδόν 95% κάτω απο το προτεινόμενο. Η ΑΑΔΕ, γνωρίζοντας τι ποσά μαζεύει ο κάθε υποχρεωτικός λογαριασμός, και σε ποιό κωδικό βγαίνει στις δηλώσεις ΦΠΑ και Ε3 ο καθένας, θα είναι πολύ ποιό εύκολο να τις προ συμπληρώσει , και με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια. Με μιά απλή εντολή θα βλέπει όλα τα ορφανά παραστατικά (τυχόν άκυρα). Ομοίως με μιά απλή εντολή ποιά παραστατικά εκδοθήκανε και δεν χρησιμοποιηθήκαν απο τους λήπτες. Το κόστος για το κράτος και την ΑΑΔΕ? Σίγουρα 90% κάτω και εκεί. Επιπλέον το σύστημα θα είναι ευέλικτο και θα προσαρμόζεται σε οποιουδήποτε άλλους νέους νόμους προσθέτοντας κάθε φορά και τους κατάλληλος υποχρεωτικούς Λογ/μούς. Και για τα απλογραφικά? Πάλι το ίδιο.. Το Λ.Σ της ΑΑΔΕ Θα τρέχει στο παρασκήνιο τηρώντας ένα πολύ μικρό φορολογικό λογιστήριο μαζί με μερικούς άλλους Λογ/μούς απλά για να κλείνουν τα άρθρα. Μόνο ο λογιστής θα έχει πρόσβαση σε αυτό. Και επειδή βλέπω απο τις τεχνικές προδιαγραφές ότι στο μέλλον θα χρειαστούν και κινήσεις αποθήκης ανα είδος, υπάρχει και γι'αυτό λύση...Θα μπορούσε να διαβιβαστεί το βιβλίο αποθήκης... πάλι με τα κλειδιά των παραστατικών... (Αν και όποτε χρειαστεί να γίνει).
  5. Καλησπέρα σε όλους και καλώς σας βρήκα, Ασχολούμε με εμπορολογιστικές εφαρμογές, και αυτή την περίοδο μελετώ τις τεχνικές προδιαγραφές για το myDATA v.05. Αυτές αναρτηθήκαν προς διαβούλευση στην σελίδα της ΑΑΔΕ την 1/8/2019, και έκλεισα η διαβούλευση στις 6/8/2019. Είναι σχεδόν 35 ημέρες , μέσα στο κατακαλόκαιρο τον Αύγουστο, και θεωρώ ότι είναι υπερβολικά βραχύς ο χρόνος για να τις μελετήσει κανείς και να υποβάλει ερωτήματα. Απ'ότι φαίνεται μέχρι τώρα ολα τα ERP β'+ γ' κατηγορίας, θα πρέπει να ενσωματώσουν και ένα υποσύστημα με ειδικές οθόνες για την διαχ/ση των ηλεκτρονικών βιβλίων της ΑΑΔΕ. Η γενικη διαδικασία τείνει να είναι η εξής: 1) To ERP θα συγκεντρώνει τα παραστατικά που είναι προς αποστολή στην ΑΑΔΕ, δηλ, τα τιμολόγια Πωλήσεων + των Αγορών απο μη υπόχρεους + Εισαγωγών ή Ενδοκοινοτικών Αποκτήσεων στο υποσύστημα της ΑΑΔΕ και θα τα χαρακτηρίζει (όσα μπορέσει και χαρακτηρίσει). *** Δεν μας είπαν τίποτα ακόμα για παραστατικά που καταχωρούνται απ'ευθείας στην Λογιστική **** 2) Ο λογιστής θα πρέπει, μέσα απο τις ειδικές οθόνες του υποσυστήματος της ΑΑΔΕ , να ελέγχει τους χαρακτηρισμούς των ποιό πάνω παραστατικων, (και είναι ουκ ολίγοι), καθ'όσον είναι σφόδρα πιθανά τα λάθη απο τον αυτόματο χαρακτηρισμό της εφαρμογής. Γενικά οι χαρακτηρισμοί είναι: 101 Έσοδα από Πώληση Εμπορευμάτων +/- 102 Έσοδα από Πώληση Προϊόντων +/- 103 Έσοδα από παροχή Υπηρεσιών +/- 104 Έσοδα από Πώληση Παγίων +/- 105 Λοιπά Έσοδα/ Κέρδη +/- 106 Αυτοπαραδόσεις +/- 107 Έσοδα για λ/σμο τρίτων +/- 108 Έσοδα προηγούμενων χρήσεων +/- 109 Έσοδα επομένων χρήσεων +/- 201 Αγορές Εμπορευμάτων -/+ 202 Αγορές Α'-Β' Υλών -/+ 203 Λήψη Υπηρεσιών -/+ 204 Γενικά Έξοδα με δικαιωμα εκπτωσης ΦΠΑ -/+ 205 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαιωμα εκπτωσης ΦΠΑ -/+ 209 Έξοδα για λ/σμο τρίτων -/+ 207 Αγορές Παγίων -/+ Επίσης θα πρέπει να ελέγχει και για την σωστή συμπλήρωση τυχόν: - Παρακράτησης Φόρου - Λοιπών φόρων - Χαρτοσήμου - Τέλών - Κρατήσεων 3) Κατόπιν θα αποστέλει μέσω του ERP τα ποιό πάνω παραστατικά στην ΑΑΔΕ . (POST /sendInvoices) 4) Μετά μέσω του ERP του θα λαμβάνει απο την ΑΑΔΕ τα Παραστατικά Αγορών Χονδρικής Εσωτερικού που έχουν εκδοθεί για τον Λήπτη (GET RequestInvoices) 5) Το ERP θα πρέπει να συσχετίσει τα παραστατικά Εξόδων που λαμβάνει απο την ΑΑΔΕ με αυτά που ήδη έχουν καταχωρηθεί σαν έξοδα (πολύ δύσκολη δουλειά) και: - θα ειδοποιεί τον Λογιστή για τυχόν παραστατικά Αγορών που δεν έχουν υποβληθεί απο τον εκδότη - Θα προβαίνει σε έναν πρώτο χαρακτηρισμό των παραστατικών εξόδων (εφ'όσον τα καταφέρει) *** Δεν μας είπαν τίποτα ακόμα για παραστατικά που καταχωρούνται απ'ευθείας στην Λογιστική **** 6) Ο λογιστής θα πρέπει, μέσα απο τις ειδικές οθόνες του ERP για τα βιβλία της ΑΑΔΕ , να ελέγχει τους χαρακτηρισμούς των ποιό πάνω ΛΗΦΘΈΝΤΩΝ παραστατικών, (και είναι ουκ ολίγοι), καθ'όσον είναι σφόδρα πιθανά τα λάθη απο τον αυτόματο χαρακτηρισμό της εφαρμογής. Γενικά οι χαρακτηρισμοί είναι: 201 Αγορές Εμπορευμάτων -/+ 202 Αγορές Α'-Β' Υλών -/+ 203 Λήψη Υπηρεσιών -/+ 204 Γενικά Έξοδα με δικαιωμα εκπτωσης ΦΠΑ -/+ 205 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα εκπτωσης ΦΠΑ -/+ 209 Έξοδα για λ/σμο τρίτων -/+ 207 Αγορές Παγίων -/+ Επίσης θα πρέπει να ελέγχει και για την σωστή συμπλήρωση τυχόν: - Παρακράτησης Φόρου - Λοιπών φόρων - Χαρτοσήμου - Τέλών - Κρατήσεων 7) Κατόπιν θα αποστέλλει μέσω του ERP ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ των ποιό πάνω παραστατικών Αγορών στην ΑΑΔΕ . (POST /sendExpensesClassification) 8. Ο Λογιστής θα καταχωρεί την Μισθοδοσία + Αποσβέσεις+ τακτοποιητικές εγγραφές Για το κομμάτι αυτό δεν υπάρχουν κάποιες τεχνικές προδιαγραφές, οπότε, το πιθανότερο, ο Λογιστής θα πρέπει να μπαίνει στον Λογαριασμό της Επιχείρησης στην ΑΑΔΕ και να καταχωρεί απο την σχετική σελίδα τις εγγραφές αυτές. 9. Τέλος, θα ελέγχει και στις "προ-συμπληρωμένες" δηλώσεις , (που το βλέπω απίθανο να είναι στο 100% σωστές). Αντε τώρα και να μην έχει προ-συμπληρωθεί σωστά η δήλωση απο την ΑΑΔΕ, και θα πρέπει να "πάει πίσω" για να επανα-χαρακτηρίσει τα παραστατικά, ούτως ώστε να βγεί η δήλωση όπως πρέπει. 10. Το κάθε ERP θα διαθέτει και επιπλέον "ανέσεις": Πχ, θα μπορεί ο Λογιστής να επανα-χαρακτηρήσει κάποιο παραστατικό εξόδων (POST /sendExpensesClassification) ή εσόδων (POST /sendIncomeClassification) Οπως καταλαβαίνετε ο Λογιστής θα πρέπει να είναι πάντα "στην τσίτα", προκειμένου να επιμελείται την συμφωνία του ERP με αυτή των λογιστικών βιβλίων των ΑΑΔΕ.Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα εξελιχθεί σε πραγματικό "πονοκέφαλο" για τους λογιστές, (και τους προγραμματιστές). Ακόμα και όλα τα στοιχεία να τα φτιάχνει σωστά το ERP, (πράγμα απίθανο) , και μόνο που θα μπαίνει στην διαδικασία ο λογιστής ελέγχει την συμφωνία του ERP με την ΑΑΔΕ, η επιβάρυνση του χρόνου θα είναι τρομακτική. Φανταστείτε τι έχει να γίνει με τα λογιστικά γραφεία, που έχουν 150 και 200 πελάτες. Αν η ΑΑΔΕ θέλει διασταύρωση παραστατικών , και να γνωρίζει απο πρίν το ΦΠΑ που έχει να λαμβάνει απο τις επιχειρήσεις, υπάρχει πολύ ποιό απλή λύση, κομμάτια της οποίας, σποραδικά είχαν εφαρμοστεί στο παρελθόν σε πολύ πρόοιμη μορφή, και φυσικά δεν μπορούσαν να βοηθήσουν το κράτος να διασταυρώνει παραστατικά και να γνωρίζει απο πρίν το ΦΠΑ, γιατί δεν ήσαν σε ηλεκτρονικά αναγνώσιμη μορφή. Παρακαλώ, αν κάνω λάθος για τα ποιό πάνω διορθώστε με.
×