Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΠΟΦΕΕ: Πρώτες διευκρινίσεις σχετικά με τους υπόχρεους καταβολής ειδικής εισφοράς διαδικτύου (2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ)

15 Οκτώβριου 2018 Σχόλια
ΠΟΦΕΕ: Πρώτες διευκρινίσεις σχετικά με τους υπόχρεους καταβολής ειδικής εισφοράς διαδικτύου (2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ)
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά



Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πρώτες διευκρινίσεις σχετικά με τους υπόχρεους καταβολής ειδικής εισφοράς διαδικτύου (2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ)

Μετά από συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. με το Δ.Σ. και Μέλη του Διοικητικού Προσωπικού του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., στην οποία διατυπώθηκαν ερωτήσεις σχετικά με τους υπόχρεους της ειδικής εισφοράς ποσοστού 2% (επί των αμοιβών των υπηρεσιών διαφήμισης ή προβολής ή εν γένει προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή διάθεσης υπηρεσιών που τελούνται αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο μέσω διαδικτύου), παραθέτουμε ενδεικτικά και εν αναμονή της γραπτής απάντησης του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., για ενημέρωση του κοινού, κάποιες πρώτες διευκρινήσεις που διατυπώθηκαν στην συνάντηση:

Στην ενημέρωση μας ξεκαθάρισαν ότι υποχρέωση ειδικής εισφοράς ποσοστού 2% αφορά κυρίως διαφημιζόμενους σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (ΜΜΕ) με έδρα εκτός Ελλάδας, διότι τα ΜΜΕ με έδρα την Ελλάδα επιβαρύνονται τα ίδια με την καταβολή αυτή (περ. β’ παρ.2 αρ.24 ν.4498/2017) μέσω της εργοδοτικής εισφοράς 2% επί του ετήσιου κύκλου εργασιών.



Τα φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες - μη επαγγελματίες) τα οποία διαφημίζονται ΔΕΝ είναι υπόχρεα υποβολής της εισφοράς, διότι δεν είναι επαγγελματίες.

Επαγγελματίες ή επιχειρήσεις οι οποίες έχουν αναρτημένες αγγελίες ή υπηρεσίες ή προϊόντα σε ιστοσελίδες (ανεξαρτήτως έδρας) που δεν ανήκουν στην κατηγορία ΜΜΕ, όπως ενδεικτικά ιστοσελίδες:
•σύγκρισης τιμών προϊόντων (τύπου skroutz),
•σύγκρισης και κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων (τύπου airtickets),
•σύγκρισης και κρατήσεων ξενοδοχείων (τύπου booking),
•βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου airbnb)
•επαγγελματικών καταλόγων (τύπου χρυσού οδηγού),
•καθώς και άλλες αντίστοιχες ιστοσελίδες,

δεν υπολογίζονται ως διαφήμιση και ως εκ τούτου, ΔΕΝ είναι οι διαφημιζόμενοι υπόχρεοι υποβολής της εισφοράς.

Ωστόσο, σε περιπτώσεις διαφήμισης σε ιστοσελίδες της κατηγορίας μέσων μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκαν τα παραδείγματα επί πληρωμής διαφήμισης σε ιστοσελίδα ενός ΜΜΕ με έδρα το εξωτερικό όπως επίσης στο Facebook, στην Google και σε άλλες αντίστοιχες εταιρίες/ιστότοπους, τότε ο διαφημιζόμενος επαγγελματίας (ή επιχείρηση) ΕΙΝΑΙ υπόχρεος υποβολής της εισφοράς.

Σε κάθε περίπτωση, περιμένουμε και τις γραπτές διευκρινίσεις από την Διοίκηση του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τους υπόχρεους υποβολής της εισφοράς αυτής.



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης