Αποτελέσματα live αναζήτησης

Παράταση έως τις 25 Σεπτεμβρίου για τους δασικούς χάρτες

6 Σεπτέμβριου 2017 Σχόλια
Παράταση έως τις 25 Σεπτεμβρίου για τους δασικούς χάρτες
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 9 λεπτά




Ακόμα μία τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπ.δικαιοσύνης με την οποία παρατείνεται έως την 25η Σεπτεμβρίου 2017, η προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων κατά του περιεχομένου των δασικών χαρτών, στις περιπτώσεις όπου η προβλεπόμενη, από την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 15 παρ.1 του ν.3889/2010), προθεσμία λήγει στις 7-9-2017 και καθορίζεται εν νέου η σχετική διαδικασία.

Επανακαθορίζεται, επίσης η διαδικασία αποτύπωσης των ορίων οικισμών στους δασικούς χάρτες και, μεταξύ άλλων, προσδιορίζονται τα κριτήρια αποτύπωσης των περιγραμμάτων οικιστικής πύκνωσης. (Κατά τα ισχύοντα, για την αποτύπωση των εν λόγω κριτηρίων απαιτείται η έκδοση υπουργικής απόφασης.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ισχύουν αναδρομικά από 20-7-2016.

Η παράταση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να εξυπηρετηθεί το σύνολο των πολιτών που για την άσκηση των δικαιωμάτων τους η σχετική προθεσμία εκπνέει στις 7.9.2017.

Η τροποποίηση αυτή κρίνεται, επίσης, απαραίτητη καθόσον: α) παρατηρήθηκε κατά την προηγούμενη καταληκτική ημερομηνία ότι το αποδεικτικό πληρωμής στην τράπεζα αργούσε να εμφανιστεί στο σύστημα της ΕΚΧΑ ΑΕ, με κίνδυνο κάποιος που είχε πληρώσει την τελευταία ημέρα την αντίρρησή του να μην προλάβει να αποστείλει το αποδεικτικό εντός της ίδιας καταληκτικής ημερομηνίας, και β) παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις υπηρεσιών να χορηγήσουν με έγγραφα τους πολίτες είτε λόγω της παλαιότητας των εγγράφων και της δυσχέρειας ανεύρεσης αυτών, είτε λόγω αδυναμίας των υπηρεσιών να απαντήσουν έγκαιρα σε αιτήματα των πολιτών.

Παρατηρήθηκε, επίσης, πολύ τεχνικοί σύμβουλοι να μην προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους έως την καταληκτική ημερομηνία αντιρρήσεων.

Για την (α) περίπτωση δίνεται περιθώριο 10 ημερών μετά τη λήξη των αντιρρήσεων και για τη (β) περίπτωση έως την εξέταση της αντίρρησης από την ΕΠ.Ε.

Η τροποποίηση κρίνεται, επίσης, αναγκαία ώστε να θεσπιστούν τα κριτήρια προσδιορισμού οικιστικών πυκνώσεων με νομοθετική διάταξη. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται έγκαιρα η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης ανάρτησης των δασικών χαρτών στις περιοχές που οι χάρτες έχουν ήδη αναρτηθεί και δίνεται επιπλέον χρόνος στους ΟΤΑ που δεν έχουν ανταποκριθεί να οριοθετήσουν τις οικιστικές πυκνώσεις της περιοχής αρμοδιότητάς τους.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ


Άρθρο   
Παράταση της προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν.3889/2010 (Α' 182)


Η προτεινόμενη ρύθμιση επεκτείνει για χρονικό διάστημα 18 ημερών την προθεσμία του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 3889/2010 για τις περιπτώσεις που αυτή εκπνέει στις 7 Σεπτεμβρίου 2017, όπως για την υποβολή αντιρρήσεων, αιτήσεων πρόδηλων σφαλμάτων σύμφωνα με την ΥΑ 153394/919/12.04.2017 (Β' 1366), αιτήσεων εξαγοράς ή έγκρισης επέμβασης, οριοθέτησης από τους Δήμους των οικισμών και οικιστικών πυκνώσεων και για όλες τις περιπτώσεις που γίνεται παραπομπή στην παραπάνω διάταξη. Η παράταση αυτή δίνεται κατ' εξαίρεση για τις περιοχές όπου υπάρχει ήδη αναρτημένος δασικός χάρτης, καθώς κρίνεται αναγκαία προκειμένου να εξυπηρετηθεί το σύνολο των πολιτών που για την άσκηση των δικαιωμάτων τους η σχετική προθεσμία εκπνέει στις 7.9.2017.

Άρθρο  
Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν.3889/2010 για τη διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων


Με την προτεινόμενη διάταξη τροποποιείται το άρθρο 16 ως προς την υποχρέωση όποιου υποβάλει αντίρρηση να αποστείλει εντός της ίδιας προθεσμίας τα σχετικά αποδεικτικά του στοιχεία. Η τροποποίηση αυτή κρίνεται απαραίτητη καθόσον: α) παρατηρήθηκε κατά την προηγούμενη καταληκτική ημερομηνία ότι το αποδεικτικό πληρωμής στην τράπεζα αργούσε να εμφανιστεί στο σύστημα της ΕΚΧΑ ΑΕ, με κίνδυνο κάποιος που είχε πληρώσει την τελευταία ημέρα την αντίρρησή του να μην προλάβει να αποστείλει το αποδεικτικό εντός της ίδιας καταληκτικής ημερομηνίας, και β) παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις υπηρεσιών να χορηγήσουν με έγγραφα τους πολίτες είτε λόγω της παλαιότητας των εγγράφων και της δυσχέρειας ανεύρεσης αυτών, είτε λόγω αδυναμίας των υπηρεσιών να απαντήσουν έγκαιρα σε αιτήματα των πολιτών. Παρατηρήθηκε, επίσης, πολύ τεχνικοί σύμβουλοι να μην προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους έως την καταληκτική ημερομηνία αντιρρήσεων. Για την (α) περίπτωση δίνεται περιθώριο 10 ημερών μετά τη λήξη των αντιρρήσεων και για τη (β) περίπτωση έως την εξέταση της αντίρρησης από την ΕΠ.Ε.Α.

Άρθρο....
Τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 23 για την αποτύπωση των ορίων οικισμών στους δασικούς χάρτες


Στην προτεινόμενη διάταξη περιλαμβάνονται τα κριτήρια με τα οποία γίνεται ο προσδιορισμός του περιγράμματος της οικιστικής πύκνωσης και τα οποία είναι ο ελάχιστος αριθμός συγκέντρωσης κτιρίων, ο οποίος δε μπορεί να είναι μικρότερος από πενήντα (50) και η μέση αναλογία αριθμού κτιρίων ανηγμένη στην επιφάνεια που περιλαμβάνεται στο ιώδες περίγραμμα. Καθορίζεται επίσης ποιες εκτάσεις περιλαμβάνονται εντός του ιώδους περιγράμματος.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται έγκαιρα η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης ανάρτησης των δασικών χαρτών στις περιοχές που οι χάρτες έχουν ήδη αναρτηθεί. Σε διαφορετική περίπτωση που η ανάρτηση περιελάμβανε το τμήμα του χάρτη που απεικονίζει την έκταση εντός του ιώδους περιγράμματος, πιθανολογείται βάσει και της εμπειρίας της εν εξελίξει διαδικασίας ότι ο όγκος των αντιρρήσεων που θα υποβάλλονταν θα είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη αδυναμία των υπηρεσιών να ανταποκριθούν στο έργο τους και θα καθυστερούσε την ολοκλήρωση του έργου για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ομοίως, η εξέταση κάθε μεμονωμένης περίπτωσης από την Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων και μάλιστα ταυτόχρονα με τις αντιρρήσεις για το τμήμα των αναρτηθέντων χαρτών θα είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική καθυστέρηση του έργου των Επιτροπών με ιδιαίτερα δυσμενείς συνέπειες για τους πολίτες.


ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΤΟΛΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΙΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ - ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ 2014/41/ΕΕ».

Άρθρο...
Παράταση της προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν.3889/2010 (Α' 182)


Στις περιπτώσεις όπου η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν.3889/2010 (Α' 182) λήγει στις 7.9.2017, η προθεσμία αυτή παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης της έως την 25η Σεπτεμβρίου 2017.

Άρθρο...
Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν.3889/2010 για τη διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων


1. Στην αρχή του πρώτου εδαφίου του άρθρου 16 του ν.3889/2010 τίθεται ο αριθμός «1».

2. Το τρίτο και τέταρτο εδάφιο του άρθρου 16 του ν.3889/2010 τροποποιούνται ως εξής:
«2. Τα στοιχεία που αποδεικνύουν την καταβολή του ειδικού τέλους και το έννομο συμφέρον, αποστέλλονται από τον ενδιαφερόμενο, το αργότερο εντός δέκα (10) ημερών από την λήξη της προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων σε έντυπη μορφή, στο Σημείο Υποστήριξης της Ανάρτησης Δασικού Χάρτη, σύμφωνα με όσα ορίζονται ειδικώς στην πρόσκληση υποβολής αντιρρήσεων. Στο φάκελο αποστολής αναγράφεται υποχρεωτικά το όνομα του ενδιαφερομένου και ο αριθμός πρωτοκόλλου των αντιρρήσεων που υποβλήθηκαν. Συμπληρωματικά αποδεικτικά στοιχεία, που επικαλείται ο ενδιαφερόμενος, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται στην ανωτέρω αλληλογραφία ή και να κατατίθενται στην ΕΠ.Ε.Α. κατά την εξέταση της αντίρρησης.»

Άρθρο ....
Τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 23 για την αποτύπωση των ορίων οικισμών στους δασικούς χάρτες


1. Η παρ. 4 του άρθρου 23 του ν.3889/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Το περίγραμμα των οικιστικών πυκνώσεων που δεν υπάγονται στις κατηγορίες α' και β' της παραγράφου 2 αποτυπώνονται με ιώδες χρώμα. Καθορίζονται ως κριτήρια προσδιορισμού του περιγράμματος της οικιστικής πύκνωσης α) ο ελάχιστος αριθμός συγκέντρωσης κτιρίων και β) η μέση αναλογία αριθμού κτιρίων ανηγμένη στην επιφάνεια που περιλαμβάνεται στο ιώδες περίγραμμα. Ειδικότερα: α) Ελάχιστος αριθμός κτιρίων:
πενήντα (50) β) Για τον προσδιορισμό της επιφάνειας της έκτασης που περιλαμβάνεται εντός του ιώδους περιγράμματος ισχύουν τα ακόλουθα:
αα. Όταν ο συνολικός αριθμός των κτιρίων είναι ίσος ή μεγαλύτερος των 50, αναλογεί τουλάχιστον ένα (1) κτίριο ανά 500 τ.μ. και
ββ. Όταν ο συνολικός αριθμός των κτιρίων είναι μεγαλύτερος των 100, αναλογεί τουλάχιστον ένα (1) κτίριο ανά 1.000 τ.μ.
γγ. Όταν ο συνολικός αριθμός των κτιρίων είναι μεγαλύτερος των 400, αναλογεί τουλάχιστον ένα (1) κτίριο ανά 2.000 τ.μ.
Για τον υπολογισμό των ως άνω επιφανειών δεν λαμβάνεται υπόψη το μέγεθος της κάθε ιδιοκτησίας, αλλά μόνο το σύνολο της περιοχής εντός του ιώδους περιγράμματος. Οι κορυφές του ιώδους περιγράμματος πρέπει κατά το δυνατόν να ταυτίζονται με κτίρια. Σε κάθε στάδιο οι αρμόδιες υπηρεσίες δύνανται να ελέγχουν την ορθή εφαρμογή των κριτηρίων.

5. Με ευθύνη των οικείων Ο.Τ.Α. προσδιορίζονται βάσει της παρ. 4 ιώδη περιγράμματα για τις οικιστικές πυκνώσεις, τα οποία διαβιβάζονται στις οικείες Διευθύνσεις Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης προκειμένου να εξαιρεθούν από την ανάρτηση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 23 του Ν. 3889/2010. Κατά την ανάρτηση του δασικού χάρτη της ευρύτερης περιοχής, το περιεχόμενο του δασικού χάρτη εντός των ιωδών περιγραμμάτων παραμένει ορατό και εκτός διαδικασίας ανάρτησης. Δασικές εκτάσεις εντός των περιοχών των οικιστικών πυκνώσεων συνεχίζουν να υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

6. Οι τεχνικές υπηρεσίες των Ο.Τ.Α αποτυπώνουν για τις περιπτώσεις των ήδη αναρτημένων χαρτών έως την 25.9.2017 και για τις λοιπές περιπτώσεις έως την 20.12.2017, με ιώδες χρώμα το περίγραμμα των οικιστικών πυκνώσεων που δεν υπάγονται στις κατηγορίες α' και β' της παραγράφου 2, εφαρμοζομένων των διατάξεων της δασικής νομοθεσίας. Τα περιγράμματα των οικιστικών πυκνώσεων της παρούσας παραγράφου διαβιβάζονται εντός της ως άνω προθεσμίας, στην Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε., η οποία τα αποστέλλει αμελλητί στην Διεύθυνση Δασών για να εξαιρεθούν από την ανάρτηση στο δασικό χάρτη κατά το άρθρο 17 του παρόντος νόμου και στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την περιβαλλοντική και πολεοδομική τους διαχείριση.

7. Η ισχύς των παρ. 4, 5 και 6 του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 20.7.2016.» 


Τροποποίηση διατάξεων του ν.3889/10 (ΧΑ 65005.4-9-17)

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝOMENΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΤΟΛΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΙΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ - ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ 2014/41/ΕΕ».

ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ:
Παράταση στην προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων κατά του περιεχομένου των αναρτημένων δασικών χαρτών - Δυνατότητα υποβολής αποδεικτικών στοιχείων των αντιρρήσεων μέχρι τη συγκρότηση των ΕΠΕΑ-

Κριτήρια προσδιορισμού των οικιστικών πυκνώσεων

Α. ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ:

Με το πρώτο άρθρο της προτεινόμενης ρύθμισης προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις όπου η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν.3889/2010 (Α' 182) για την υποβολή αντιρρήσεων λήγει στις 7.9.2017, η προθεσμία αυτή παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης της έως την 25η Σεπτεμβρίου 2017.
Με το δεύτερο άρθρο της προτεινόμενης ρύθμισης τροποποιείται το άρθρο 16 του ν.3889/2010 σχετικά με την υποχρέωση όποιου υποβάλει αντίρρηση να αποστείλει εντός της ίδια προθεσμίας τα σχετικά αποδεικτικά του στοιχεία.
Με το τρίτο άρθρο της προτεινόμενης ρύθμισης τροποποιείται η παράγραφος 4 του άρθρου 23 του ν. 3889/2010 και καθορίζονται τα κριτήρια προσδιορισμού της οικιστικής πύκνωσης.
1. Αναγκαιότητα
2. Καταλληλότητα
Οι παρούσες τροποποιήσεις δύναται να επιτευχθούν μόνο μέσω της νομοθετικής οδού και όχι μέσω άλλης ρύθμισης του δευτερογενούς πλαισίου.
3. Συνέπειες στην Οικονομία
Οι εν λόγω ρυθμίσεις δεν επιφέρουν συνέπειες στην Οικονομία και δεν προκαλούν δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού. Η παράταση της προθεσμίας για 18 ημέρες δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της Ε.Κ.Χ.Α. Α.Ε. Επιπρόσθετα, η επιμήκυνση της διαδικασίας ενδεχομένως να προκαλέσει την υποβολή μεγαλύτερου αριθμού αντιρρήσεων, με αποτέλεσμα την εισροή αυξημένων εσόδων από τη διαδικασία. Επίσης, δεν έχει επιπτώσεις η δυνατότητα που δίνεται για την εκ των
υστέρων αποστολή των αποδεικτικών στοιχείων. Ομοίως, δεν υπάρχουν συνέπειες από το τρίτο άρθρο της προτεινόμενης ρύθμισης.
4. Συνέπειες στην κοινωνία και στους πολίτες
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αναμένεται να έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και τους πολίτες καθόσον τους περισσότερος χρόνος για την υποβολή αντιρρήσεων επί του δασικού χάρτη, δίνει τη δυνατότητα της εκ των υστέρων προσκόμισης αποδεικτικών στοιχείων, ενώ η έγκαιρη ανταπόκριση των ΟΤΑ στην αποστολή των οικιστικών πυκνώσεων θα οδηγήσει σε ταχύτερη διαδικασία κύρωσης του
αναρτημένου τμήματος των δασικών χαρτών.
5. Συνέπειες στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον
Δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον από την παράταση που προβλέπεται στην προτεινόμενη ρύθμιση.
6. Συνέπειες στη Δημόσια Διοίκηση και την απονομή της Δικαιοσύνης
Αναμένονται θετικές συνέπειες στη Δημόσια Διοίκηση και την απονομή Δικαιοσύνης καθώς δίνεται παραπάνω χρόνος στην προσκόμιση στοιχείων χωρίς να δυσχεραίνει το έργο των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων.
7. Νομιμότητα
Η τροποποίηση είναι απόλυτα σύμφωνη με τις διατάξεις και τους Νόμους του Ελληνικού Κράτους και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα.
8. Αρμοδιότητα
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι, λόγω της φύσεως του αντικειμένου που ρυθμίζεται, ο πλέον αρμόδιος φορέας να προβεί στις παραπάνω τροποποιήσεις.
9. Τήρηση Νομοτεχνικών Κανόνων και Κωδικοποίηση
Στη συγκρότηση των ρυθμίσεων ακολουθήθηκαν όλοι οι σχετικοί Νομοτεχνικοί Κανόνες και η απαραίτητη κωδικοποίηση.
10. Διαφάνεια - Κοινωνική συμμετοχή
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις κοινό αίτημα των ενδιαφερομένων φορέων.



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης