Αποτελέσματα live αναζήτησης

Νέα εξαίρεση από το ειδικό καθεστώς καταβολής Φ.Π.Α. για μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 - Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης συγχρηματοδοτούμενων έργων

27 Νοέμβριου 2015 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ TOY ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τίτλο «Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδος και άλλες διατάξεις»


Άρθρο 1

Η παράγραφος 4 του άρθρου 39α του ν. 2859/2000 (Α'248) «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», τροποποιείται ως εξής:
Μετά τη φράση «εξαιρούνται τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα του άρθρου 100 του Κανονισμού (EE) 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013» διαγράφεται η τελεία, τίθεται κόμμα και προστίθεται η φράση «καθώς και τα μεγάλα έργα του άρθρου 39 του Κανονισμού 1083/2006 του Συμβουλίου της 11ης Ιουλίου 2006».

Άρθρο 2

1. Η παράγραφος 16 του άρθρου 28 του ν. 4314/2014 (Α' 265) αναριθμείται ως 17 και προστίθεται νέα παράγραφος 16 ως ακολούθως:
«Χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ως μη επιλέξιμη δημόσια δαπάνη αναγκαία για το έργο, η δαπάνη του μη επιλέξιμου ΦΠΑ α) για τα συγχρηματοδοτούμενα τεχνικά έργα πλην κρατικών ενισχύσεων που εκτελούν ως δικαιούχοι οι μη εισηγμένες στο χρηματιστήριο Ανώνυμες Εταιρίες του δημοσίου και β) για συγχρηματοδοτούμενα τεχνικά έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, που υλοποιούνται από τρίτους φορείς για λογαριασμό δήμων ή ΔΕΥΑ, εφόσον η Προγραμματική Σύμβαση που διέπει την υλοποίησή τους, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, δεν προβλέπει την έκδοση των τιμολογίων στον κύριο του έργου. Η χρηματοδότηση εφαρμόζεται για έργα για τα οποία δεν βρίσκει εφαρμογή η παρ. 10 του άρθρου 1 του ν. 4281/2014 σχετικά με την αντιστροφή της υποχρέωσης απόδοσης ΦΠΑ, όπως ισχύει, και πραγματοποιείται μετά από αίτημα του δικαιούχου στο οποίο τεκμηριώνεται ότι οι υφιστάμενες ταμειακές ροές δεν επιτρέπουν την ομαλή χρηματοδότηση της συγχρηματοδοτούμενης πράξης. Κατά τα λοιπά εξακολουθεί να ισχύει η διάταξη της παρ. 11 του άρθρου 25 του ν. 3614/2007 (Α' 267), καθώς και η κατ' εξουσιοδότησή της εκδοθείσα ΚΥΑ όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Οι ανωτέρω διατάξεις ισχύουν από την έναρξη ισχύος της κοινής υπουργικής απόφασης 50244/ΕΥΘΥ 1125/2014 (Β' 2856) και βρίσκουν εφαρμογή για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα των προγραμματικών περιόδων 2007 - 2013 και 2014 - 2020».

2. Η παράγραφος 5 του άρθρου 41 του ν. ν.4314/2014 (Α'265) τροποποιείται ως εξής:
«Το υπάρχον προσωπικό των Κοινών Τεχνικών Γραμματειών (Κ.Τ.Γ.) των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (Ε.Π.) Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας της περιόδου 2007-2013 στελεχώνει τις Κ.Τ.Γ. των Ε.Π. της περιόδου 2014-2020 μετά από εσωτερική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και κατόπιν ειδικής διαδικασίας αξιολόγησης από Επιτροπή, η οποία συστήνεται νια το σκοπό αυτό. Για την κάλυψη των υπολοίπων θέσεων των Κ.Τ.Γ. των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της περιόδου 2014-2020, δημοσιεύεται ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος».

3. Η παράγραφος 18 του άρθρου 59 του ν.4314/2014 (Α'265) τροποποιείται ως ακολούθως:
«Οι υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου των στελεχών των κοινών Τεχνικών Γραμματειών των Ε.Π. Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας 2007-2013 παρατείνονται μετά τη λήξη τους μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών κλεισίματος των ενταγμένων πράξεων και πάντως όχι πέραν του οκταμήνου από την ημερομηνία λήξης της επιλεξιμότητας των δαπανών των EΠ κοινές Τεχνικές Γραμματείες των ΕΠ Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας 2007-2013, έπειτα από τις σχετικές αποφάσεις των αντίστοιχων Επιτροπών Παρακολούθησης, ασκούν καθήκοντα Κοινών Γραμματειών έως το τέλος του 2016 για τα Επιχειρησιακά Προγράμματα 2014-2020 του στόχου Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία».
 
Αιτιολογική Έκθεση

Άρθρο 1


Η παρούσα προσθήκη κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να συμπεριλάβει στην εξαίρεση από την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παραγράφου 4 του άρθρου 39α του ν. 2859/2000 (Α'248) και τα μεγάλα έργα του άρθρου 39 του Κανονισμού 1083/2006 του Συμβουλίου της 11ης Ιουλίου 2006, τα οποία συγχρηματοδοτούνται στο πλαίσιο των ΕΠ του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Άρθρο 2

1. Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιτρέπεται η χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του μη επιλέξιμου ΦΠΑ των συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το ΕΣΠΑ 2014-2020 τεχνικών έργων των μη εισηγμένων ανωνύμων εταιρειών του Δημοσίου, για τα οποία δεν εφαρμόζεται η διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου 1 του ν. 4281/2014 περί αντιστροφής της υποχρέωσης ΦΠΑ, καθώς και έργων ύδρευσης και αποχέτευσης των Δήμων και των ΔΕΥΑ που εκτελούνται μέσω προγραμματικών συμβάσεων που έχουν συναφθεί μέχρι την δημοσίευση του παρόντος νόμου με πρόβλεψη τιμολόγησης από τον ανάδοχο προς τον φορέα που υλοποιεί το έργο, για τα οποία έργα επίσης δεν εφαρμόζεται η προαναφερθείσα διάταξη, εφόσον, και στις δύο περιπτώσεις, τεκμηριώνεται ότι οι υφιστάμενες ταμειακές ροές δεν επιτρέπουν την ομαλή χρηματοδότηση της συγχρηματοδοτούμενης πράξης.

Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζεται το πρόβλημα ρευστότητας των ως άνω φορέων και καθίσταται δυνατή η πληρωμή των σχετικών δαπανών, η συνέχιση και ολοκλήρωση των έργων και η απορρόφηση των αντίστοιχων ευρωπαϊκών κονδυλίων.

2. Με την προτεινόμενη ρύθμιση το υπάρχον προσωπικό των Κοινών Τεχνικών Γραμματειών των Ε.Π. Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας της περιόδου 2007-2013 θα στελεχώσει τις ΚΓ των ΕΠ της περιόδου 2014-2020 μετά από εσωτερική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και κατόπιν ειδικής διαδικασίας αξιολόγησης από Επιτροπή, η οποία θα συσταθεί για το σκοπό αυτό. Για την κάλυψη των υπολοίπων θέσεων των ΚΓ των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της περιόδου 2014-2020, θα δημοσιευτεί ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Οι ΚΓ συγκροτούνται με βάση τους ειδικούς όρους της διακρατικής συμφωνίας των συνεργαζόμενων Κρατών - Εταίρων στο πλαίσιο έκαστου Επιχειρησιακού Προγράμματος και στελεχώνονται με προσωπικό από την Ελλάδα και το εξωτερικό (Ε.Ε. και τρίτες χώρες). Αρμόδια για την επιλογή της διαδικασίας και των κριτηρίων επιλογής του προσωπικού των ΚΓ είναι η Επιτροπή Παρακολούθησης κάθε Επιχειρησιακού Προγράμματος. Οι ΚΓ έχουν την αρμοδιότητα για την αξιολόγηση, την παρακολούθηση και την υποστήριξη υλοποίησης έργων τελικών δικαιούχων στην επιλέξιμη περιοχή έκαστου Επιχειρησιακού Προγράμματος, η οποία επεκτείνεται και εκτός της Ελληνικής Επικράτειας, σε χώρες της Ε.Ε. και σε τρίτες χώρες. Η συγκρότηση και η λειτουργία των ΚΓ συνδέεται άμεσα και αποκλειστικά με την περίοδο υλοποίησης έκαστου Επιχειρησιακού Προγράμματος και ίο μισθολογικό κόστος καθώς και όλες οι λοιπές λειτουργικές τους δαπάνες καλύπτονται από τους συγχρηματοδοτούμενους πόρους της Τεχνικής Υποστήριξης έκαστου Επιχειρησιακού Προγράμματος.

Η εν λόγω ρύθμιση απαιτείται προκειμένου να αξιοποιηθεί η εμπειρία και οι εξειδικευμένες γνώσεις των στελεχών που εργάζονται στις ΚΓ των Ε.Π. Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας της περιόδου 2007-2013 για την ομαλή ολοκλήρωση του κλεισίματος των έργων των Ε.Π. της τρέχουσας περιόδου 2007-2013, και την έγκαιρη έναρξη των δράσεων/έργων της νέας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ 2014-2020, με στόχο την τόνωση της οικονομίας της χώρας από την έγκαιρη απορρόφηση των σχετικών κοινοτικών πόρων.

3. Με την προτεινόμενη ρύθμιση οι συμβάσεις των στελεχών των ΚΤΓ των ΕΠ της Προγραμματικής Περιόδου 2007-2013 παρατείνονται μετά τη λήξη τους μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών κλεισίματος των ενταγμένων πράξεων και πάντως όχι πέραν του οκταμήνου από την ημερομηνία λήξης της επιλεξιμότητας των δαπανών των ΕΠ, δεδομένου ότι, μετά την ημερομηνία λήξης των ΕΠ της Προγραμματικής Περιόδου 2007- 2013, απαιτείται ικανός χρόνος για την ολοκλήρωση των διαδικασιών διαχειριστικού κλεισίματος των πράξεων από τα στελέχη των ΚΓ. Το χρονικό διάστημα που συμπίπτει η λειτουργία των ΚΤΓ που αφορούν τις δύο προγραμματικές περιόδους τα στελέχη ασκούν παράλληλα καθήκοντα και για τις δύο αυτές περιόδους.



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης