Αποτελέσματα live αναζήτησης

Υπόμνημα-θέσεις της Ο.Ι.Υ.Ε. για τη λειτουργία καταστημάτων της Κυριακές και αργίες

  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 12 λεπτά
Ο.Ι.Υ.Ε.

ομοσπονδία ιδιωτικών υπαλλήλων ελλάδος
Ψαρών 2 - Πλατεία Καραϊσκάκη
10437 Αθήνα - Ελλάδα
Τηλ: (01) 5239766 - 5239001
Fax: 5231619
http://www.oiye.gr

Αθήνα, 26 Mαρτίου 2015

ΥΠΟΜΝΗΜΑ - ΘΕΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΡΓΙΕΣ

Κύριε Υπουργέ,

Παρά την επανειλημμένη καθολική αντίδραση, όχι μόνο των εργαζομένων αλλά και της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργοδοτικών οργανώσεων, ενάντια στη λειτουργία των καταστημάτων κατά τις Κυριακές και αργίες, η προηγούμενη μνημονιακή Κυβέρνηση, δια του τότε Υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, προχώρησε με τη ψήφιση του Ν. 4177/2013 στην ουσιαστική απελευθέρωση της Κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων.

Ο νόμος αυτός ως γνωστόν καθιέρωσε την ελεύθερη λειτουργία όλων των καταστημάτων για 7 Κυριακές το χρόνο, στις οποίες προστέθηκε επιπλέον η τελευταία Κυριακή του χρόνου (σύνολο 8 Κυριακές) και δόθηκε η αρμοδιότητα στους Αντιπεριφερειάρχες να αποφασίζουν για επιπλέον Κυριακές το χρόνο και για καταστήματα κάτω των 250 τ.μ., ενώ τέλος προέβλεψε την πιλοτική λειτουργία των καταστημάτων και για τις 52 Κυριακές σε 10 περιοχές της χώρας με Υπουργική απόφαση και με το πρόσχημα στήριξης του Τουρισμού. 

Υπενθυμίζουμε ότι σε εφαρμογή του Ν. 4177/2013, εκδόθηκε τον Ιούνιο 2013, η Υ.Α. Γιακουμάτου, κατά της οποίας η ΟΙΥΕ από κοινού με τις εργοδοτικές οργανώσεις ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ προσφύγαμε στο ΣτΕ, το οποίο την ανέστειλε προσωρινώς, ενώ αναμένεται η τελική απόφαση.

Κύριε Υπουργέ,

Η Ομοσπονδία μας, εκπροσωπώντας πάνω από 400.000 εργαζόμενους στον κλάδο του Εμπορίου, επαναλαμβάνει την πλήρη και κατηγορηματική της αντίθεση σε οποιαδήποτε προσπάθεια ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές, το οποίο θα είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν ακόμα περισσότερο καταστροφικές συνέπειες για την απασχόληση και το Εμπόριο.

Επισημαίνουμε κατ’ αρχάς ότι, τα βασικά σημεία του Ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων και ιδίως η απαγόρευση της λειτουργίας τους κατά της Κυριακές, υπήρξε (πριν από τη νομοθετική ανατροπή του Ν. 4177/2013), προϊόν Κοινής Συμφωνίας μεταξύ των αντιπροσωπευτικών οργανώσεων των εργαζομένων και των εργοδοτών του Εμπορίου ήδη από το 1996.

Η Κοινή Συμφωνία θεσμοθετήθηκε αρχικά από την τότε Κυβέρνηση (ΥΑ 1162/97), αλλά και επιβεβαιώθηκε από την κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του Εμπορίου έτους 2001, δημιουργώντας για τον κλάδο του Εμπορίου ένα διαχρονικά οικονομικά λειτουργικό και ευρύτατα κοινωνικά αποδεκτό πλαίσιο λειτουργίας των καταστημάτων του κλάδου, από καταναλωτές, εργαζόμενους και επιχειρήσεις.

Είναι ακόμα σημαντικό να επισημανθεί ότι, η συγκεκριμένη Συμφωνία και ΣΣΕ για την απαγόρευση λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές είχε γίνει σεβαστή από όλες τις διαδοχικές κυβερνήσεις από το 1996 και μετά, πλην της τελευταίας μνημονιακής Κυβέρνησης.

Κατά την άποψή μας, το ζήτημα του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές έχει τεθεί παρασκηνιακά από ορισμένες γνωστές πολυεθνικές επιχειρήσεις και μεγάλα εμπορικά συμφέροντα, τα οποία χρησιμοποιούν το προσχηματικό επιχείρημα ότι, η απελευθέρωση του Ωραρίου θα φέρει δήθεν ανάπτυξη, θα μειώσει τις τιμές και θα δημιουργήσει θέσεις απασχόλησης.

Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να προκαλέσουν ακόμα περισσότερη ασφυξία στις μικρές, μεσαίες, αλλά και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις του Εμπορίου οδηγώντάς τες σε κλείσιμο.

Στην ουσία τα μεγάλα πολυεθνικά συμφέροντα επιδιώκουν να ανακατανεμηθεί ο εμπορικός τζίρος σε όφελός τους (ο οποίος σημειωτέον στη σημερινή συγκυρία της ύφεσης βαίνει συνεχώς μειούμενος), να μονοπωληθεί η αγορά από ελάχιστες πολυεθνικές, οι οποίες θα μπορούν απερίσπαστα και χωρίς κανέναν έλεγχο να χειραγωγούν και την ποιότητα και τις τιμές των προϊόντων σε βάρος των εργαζομένων και των καταναλωτών.

Η προηγούμενη κυβέρνηση με τις επιλογές της για το Ωράριο επέλεξε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων ή/και εγχώριων εμπορικών αλυσίδων, των malls, των εκπτωτικών χωριών κ.λπ., επιλογή που θα έχει ως αποτέλεσμα τον αφελληνισμό όχι μόνο του Εμπορίου, αλλά και της ελληνικής παραγωγής με καταστροφικά αποτελέσματα για τη χώρα.

Με άλλα λόγια, τα επιχειρήματα περί ενίσχυσης της ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας λόγω απελευθέρωσης της Κυριακής – Αργίας είναι όχι μόνο έωλα, αλλά και καθοδηγούμενα από τις «γνωστές-άγνωστες» πολυεθνικές που επιδιώκουν να υπάρξουν μαζικά λουκέτα στις ΜΜΕ, επειδή αυτές δεν θα μπορούν σε καμία περίπτωση να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο λειτουργικό και εργασιακό κόστος που θα προκύψει από την απελευθέρωση της Κυριακής.

Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι, μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ακόμα περισσότερες καταστροφικές συνέπειες για την απασχόληση και την ανατροφοδότηση του φαύλου κύκλου της ύφεσης και της ανεργίας, αφού ως γνωστόν η συντριπτική πλειοψηφία (άνω του 90%) των εργαζομένων στο Εμπόριο απασχολείται σε επιχειρήσεις έως 10 ατόμων.

Το ίδιο σε ισχύει και για τους αυτό-απασχολούμενους εμπόρους, οι οποίοι ειδικά στον κλάδο του Εμπορίου εκπροσωπούν το 30% της απασχόλησης.

Με λίγα λόγια: Για την ανάπτυξη και την Απασχόληση δεν λείπουν ώρες για ψώνια, αλλά εισοδήματα από εργαζόμενους και καταναλωτές, που εξανεμίζονται από τις πολιτικές της λιτότητας.

Αποτελέσματα ερευνών για τις Κυριακές

Όλες οι μελέτες που κατά το τελευταίο διάστημα έχουν διενεργήσει με ευθύνη τους οι οργανώσεις των εμπόρων ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ, αποδεικνύουν με αδιαμφισβήτητα στοιχεία την αποτυχία του μέτρου τις Κυριακές και τις αρνητικότατες επιπτώσεις για το Εμπόριο και την Απασχόληση.

Συνοπτικά αναφέρουμε:

Α) ΕΣΕΕ, έρευνες με τίτλο: «Αποτελέσματα ερευνών του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για την απελευθέρωση της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές» και «Αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων 2014.

- Το 78% των εμπόρων δήλωσε δυσαρεστημένο από την Κυριακάτικη λειτουργία, όπου χαρακτηριστικά ο τζίρος της Κυριακής 20 Ιουλίου 2014 (εν μέσω τουριστικής υποτίθεται περιόδου) ήταν μικρότερος ακόμα και από αυτόν τον ελάχιστο που είχε καταμετρηθεί τις Κυριακές 3/11/2013 και 19/1/2014.
- Οι εμπορικές επιχειρήσεις καταρρίπτουν το μύθο της τόνωσης της απασχόλησης λόγω Κυριακάτικης λειτουργίας, καθώς το 95% των επιχειρηματιών απάντησε αρνητικά στο ενδεχόμενο νέας πρόσληψης, όχι μόνο βραχυπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα. Αντιθέτως, σημειώνεται μια μείωση της απασχόλησης της τάξης του 16,1% μεταξύ Αυγούστου 2013 και Αυγούστου 2014.
- Το 73% των εμπόρων δηλώνει ότι, το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές επιβαρύνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων, ενώ το 88,7% δηλώνει ότι το άνοιγμα των Κυριακών δεν συνέβαλε ούτε καν στην αύξηση της επισκεψιμότητας
- Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αποτυχίας του μέτρου είναι η επισήμανση της ΕΣΕΕ, ότι στη Θεσσαλονίκη τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 20 Ιουλίου ήταν μόλις 17 και ανήκουν όλα σε μεγάλες διεθνικές αλυσίδες!

Β) Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, για την Κυριακή των θερινών εκπτώσεων (20 Ιουλίου 2014).
- Το 94% των επιχειρήσεων δηλώνει μικρότερο τζίρο ακόμα και από αυτόν το λιγοστό, που είχε καταγραφεί τις Κυριακές 3.11.2013, 19.1.2014 και 4.5.2014.
- Το 75% των εμπόρων κρίνει το μέτρο της Κυριακής ως καθόλου αποτελεσματικό.
- Το 63% δηλώνει ότι το άνοιγμα τις Κυριακές επιβαρύνει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των καταστημάτων.
- Το 88% δηλώνει ότι δεν έχει κάνει ούτε μια πρόσληψη επιπλέον υπαλλήλου για τις Κυριακές (το 11% δεν απαντά και μόνο το 1% δηλώνει ότι έχει κάνει πρόσληψη).

Γ) ΓΣΕΒΕΕ έρευνα με τίτλο «Έρευνα ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ Ιανουαρίου 2013».

1. Το 81,5% των επαγγελματιών διαφωνεί με το μέτρο της απελευθέρωσης λειτουργίας καταστημάτων τις Κυριακές. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις με λίγους εργαζόμενους παρουσιάζουν ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό διαφωνίας που αγγίζει το 90%.

2. Το 84,9 % των εμπόρων εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει θετική επίπτωση στην αγορά από την εισαγωγή του μέτρου της απελευθέρωσης λειτουργίας τις Κυριακές.

3. Το 85,1% των επαγγελματιών δεν περιμένει θετική επίπτωση στην απασχόληση της επιχείρησης του από το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. ΄Ερευνα του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΒΕ για το εισόδημα καταγράφει σημαντικές απώλειες για τα νοικοκυριά την περίοδο της κρίσης της τάξεως του 38% (2012), ενώ το 90% των νοικοκυριών έχει περιορίσει τις αγορές για αγαθά εμπορίου (ένδυση-υπόδηση, κ.α.).

4. Οι προσδοκίες για ανάκαμψη της αγοράς λόγω του διευρυμένου ωραρίου (λειτουργία τις Κυριακές) είναι εξαιρετικά χαμηλές. Μόλις το 10,2% των εμπόρων αναμένει ανάκαμψη λόγω του συγκεκριμένου μέτρου. Ουσιαστικά, αντιλαμβάνονται την ορατή απειλή και τη συμπίεση στο τζίρο που θα υπάρξει από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, οι οποίες λόγω οικονομιών κλίμακας θα μπορούν να λειτουργούν με καλύτερους όρους κερδοφορίας.

5. Η συνολική αρνητική ψυχολογία της αγοράς, το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών και η περιορισμένη ζήτηση επιδρούν πολύ αρνητικά στην πρόβλεψη για αύξηση της απασχόλησης. Άλλωστε, για να καταφέρει μια επιχείρηση να προσλάβει προσωπικό, θα πρέπει προηγουμένως να έχει προσδοκίες για αύξηση κατανάλωσης, παραγγελιών και βελτίωση του οικονομικού κλίματος. Το άνοιγμα και μόνο των καταστημάτων τις Κυριακές δε θα επιδράσει σε καμιά από τις παραπάνω μεταβλητές.

- Επίσης σύμφωνα με την 6η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τις Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις (που εξετάζει 19 χώρες): α) οι επιπτώσεις στην απασχόληση από το διευρυμένο ωράριο είναι αρνητικές, β) Ο καταμερισμός εργασίας στον τομέα του λιανικού εμπορίου, βάσει των αλλαγών, αλλάζει σημαντικά. Το εργασιακό κόστος αυξάνεται περισσότερο απ’ ότι οι πωλήσεις (ιδιαίτερα τις Κυριακές), ενώ η απελευθέρωση του ωραρίου των λιανεμπορικών καταστημάτων φαίνεται να επιταχύνει την μείωση του μεριδίου της αγοράς των ΜΜΕ, ελαττώνοντας την κερδοφορία τους», γ) Τα μικρά καταστήματα μειώνουν τις θέσεις εργασίας (καθώς το κόστος είναι μεγαλύτερο των κερδών, γεγονός που αναγκάζει τους μικρούς επιχειρηματίες και τις οικογένειες τους να δουλεύουν πολύ περισσότερο), ενώ τα μεγαλύτερα καταστήματα (κυρίως τροφίμων) δημιουργούν νέες θέσεις μόνο μερικής απασχόλησης, δ) Εξαιτίας του μεγαλύτερου ανταγωνισμού και τη μείωση των κερδών, τα μικρά καταστήματα εξαφανίζονται από τον εμπορικό χάρτη ή υποχρεώνονται σε εξαγορά από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων (franchised).

- Επιπλέον, από την ανάλυση των στοιχείων απασχόλησης μετά την απελευθέρωση ωραρίου για συγκεκριμένες χώρες, προέκυψαν τα εξής: α) στην Αυστρία η συνολική απασχόληση δεν επηρεάστηκε, β) στην Ολλανδία μειώθηκε η πλήρης απασχόληση στο σύνολο των λιανεμπορικών καταστημάτων, γ) στη Γερμανία τα αποτελέσματα των μελετών του SFS (Ινστιτούτο Κοινωνικής Έρευνας) και του Ifo (Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας) σε σχέση με την επιρροή της διεύρυνσης του ωραρίου των καταστημάτων στο κύκλο εργασιών και την απασχόληση, ήταν αρνητικά (μείωση συνολικής απασχόλησης 5,8%).

Δ) ΟΚΕ, Γνώμη Πρωτοβουλίας για το Ωράριο των Εμπορικών Καταστημάτων (Φεβρουάριος 2013).

- Η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές θα επιβαρύνει δυσανάλογα τα μικρά καταστήματα, που θα αναγκαστούν να επεκτείνουν τις ώρες λειτουργίας τους, προκειμένου να διατηρήσουν την ανταγωνιστική τους θέση και το μερίδιο αγοράς έναντι των μεγάλων καταστημάτων.
- Οι μικροί επιχειρηματίες και οι οικογένειές τους μειονεκτούν κοινωνικά εφόσον θα πρέπει να απασχολούνται πολύ περισσότερες ώρες, τα μικρά καταστήματα θα εξαφανιστούν από τον εμπορικό χάρτη ή θα αναγκάζονται σε εξαγορά από μεγάλες αλυσίδες.
- Η μείωση των τιμών ως αποτέλεσμα της επέκτασης της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές είναι εξαιρετικά αμφίβολη, καθώς τα μικρά καταστήματα θα λειτουργούν με μεγαλύτερο κόστος, ενώ θα ενισχυθούν οι ολιγοπωλειακές τάσεις στην αγορά.

Κύριε Υπουργέ,

Από τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα στοιχεία και έρευνες, προκύπτει ότι από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές:

1. Δεν θα αυξηθεί ο τζίρος, απλώς θα ανακατανεμηθεί σε όφελος των μεγάλων. Ήδη πολλές μελέτες καταγράφουν ότι οι καταναλωτές σε καμία περίπτωση δεν αυξάνουν τις αγορές τους, αλλά τις περικόπτουν λόγω της δραματικής μείωσης των μισθών, της ανεργίας και της δυσβάσταχτης φορολογικής επιβάρυνσης. Ήδη, η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει συνεχείς μειώσεις του Γενικού Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο καθόλη την περίοδο εφαρμογής των μνημονιακών μέτρων.

2. Δεν θα μειωθούν οι τιμές των προϊόντων. Η μικρή σημειούμενη πτώση των τιμών, αφενός δεν αφορά όλα τα προϊόντα, αφετέρου είναι αποτέλεσμα της μείωσης του τζίρου λόγω ύφεσης και μερικής απορρόφησης του ΦΠΑ. Μεσομακροπρόθεσμα όμως, η εξόντωση και τα λουκέτα των επιχειρήσεων λόγω Κυριακάτικης λειτουργίας θα πολλαπλασιαστούν με αποτέλεσμα να υπάρξει συγκέντρωση της αγοράς και δημιουργία ολιγοπωλιακών καταστάσεων, που με τη σειρά τους θα χειραγωγούν τις τιμές σε βάρος των καταναλωτών.

3. Δεν θα δημιουργηθούν θέσεις απασχόλησης, αντίθετα θα αυξηθεί περαιτέρω η ανεργία. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση ελληνικού εμπορίου της ΕΣΕΕ, Η απασχόληση στο εμπόριο το 2014 υποχώρησε για έκτη συνεχή χρονιά, καθώς μειώθηκε κατά 31.700 άτομα περίπου ή κατά 4,8% έναντι του 2013, συγκεντρώνοντας μόλις 624.496 απασχολουμένους. Τόσο η απόλυτη μείωση της απασχόλησης όσο και η ποσοστιαία είναι μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες που είχαν καταγραφεί στο διάστημα 2012-2013. Για τρίτη συνεχή χρονιά η απασχόληση στο εμπόριο διαμορφώθηκε κάτω από τις 700.000 θέσεις, σε επίπεδα του 1995. Σε σχέση με το 2008 το εμπόριο παρουσιάζει απώλειες 208.000 καθαρών θέσεων εργασίας (ή το 25%).

4. Δεν θα αυξηθεί η τουριστική κίνηση. Η αύξηση του τουρισμού αφορά κατά κύριο λόγο τον all-inclusive τουρισμό, ο οποίος ως γνωστόν δεν ευνοεί τις τοπικές τουριστικές αγορές, αφού οι τουρίστες διαμένουν και καταναλώνουν αποκλειστικά στα ξενοδοχεία διαμονής. Έτσι και αλλιώς όμως, το Ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων στις τουριστικές περιοχές είναι ήδη πλήρως απελευθερωμένο και κατά συνέπεια η γενικευμένη απελευθέρωση δεν πρόκειται να επιφέρει κανένα όφελος στον τουρισμό.

Πέραν όμως των παραπάνω, η τυχόν λειτουργία των καταστημάτων κατά τις Κυριακές και αργίες θα είχε πρόσθετες αρνητικές συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις των μισθωτών με χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών και γενικευμένη καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας, ιδίως ως προς το σκέλος της υποχρέωσης των εργοδοτών να αμείβουν τους εργαζόμενους με την προσαύξηση του 75%.
- Είναι φανερό ότι σχεδόν καμία μικρομεσαία αλλά και μεγάλη επιχείρηση –στην περίπτωση που επιχειρήσει να λειτουργήσει τις Κυριακές – δεν θα τηρήσει την προσαυξημένη αμοιβή κατά 75%, επειδή κάτι τέτοιο θα αύξανε ακόμα περισσότερο το κόστος λειτουργίας. Αποτέλεσμα θα είναι μετά την πενθήμερη εργασία, να καταργηθεί και η εξαήμερη εργασία και οι εργαζόμενοι στο Εμπόριο να εξαναγκάζονται τελικώς να απασχολούνται 7 ημέρες!
- Παράπλευρη αρνητική συνέπεια θα είναι και η χειροτέρευση των όρων υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, ενώ ταυτόχρονα θα γιγαντωθεί και το φαινόμενο της μαύρης - ανασφάλιστης εργασίας με ατομικές συμφωνίες, χειροτερεύοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση στην αγορά εργασίας.
- Η κατάργηση της Κυριακής – Αργίας θα έχει τελικά τέτοιο αποτέλεσμα, ώστε οι ήδη εργαζόμενοι να γίνουν ακόμα πιο λάστιχο και με μισθούς εξαθλίωσης, απλά και μόνο για να στηριχθεί η κερδοφορία των μεγάλων εμπορικών ομίλων σε συνθήκες κρίσης και βαθιάς ύφεσης. Οι εργαζόμενοι θα αποστερηθούν οριστικά και των στοιχειωδών δικαιωμάτων στην ξεκούραση, στην υγεία, στον ελεύθερο χρόνο, στην οικογένεια, στην ποιότητα ζωής, στη συμμετοχή στη κοινωνική δράση.

Τέλος επισημαίνουμε ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης θεσμοθέτησε την απελευθέρωση των Κυριακών χωρίς να έχει παρουσιάσει: α) καμία εμπεριστατωμένη μελέτη σχετικά με τα τυχόν οφέλη που θα είχε το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, β) καμία μελέτη σχετικά με τις επιπτώσεις στην απασχόληση και την ανάπτυξη, γ) καμία μελέτη για τις νομικές πτυχές του εγχειρήματος ιδίως σε ό,τι αφορά το δίκαιο του ανταγωνισμού, δ) καμιά μελέτη για την προστασία των εργασιακών σχέσεων, την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και της διασφάλισης των όρων αμοιβής και εργασίας των μισθωτών.

Με βάση τα παραπάνω, η Ομοσπονδία μας είναι κατηγορηματικά αντίθετη στη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, καθώς και σε οποιαδήποτε προσπάθεια διεύρυνσης του υφιστάμενου Ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων.

Για το λόγο αυτό απαιτούμε από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο σας:

- Κατάργηση του Ν. 4177/2013 που επιτρέπει τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
- Νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακής Αργίας.
- Ειδικό, περιορισμένο και σαφές πλαίσιο για τις τουριστικές περιοχές με βαρύνουσα γνώμη των συνδικάτων.

Για την ΟΙΥΕ

Η Πρόεδρος
ΜΕΤΑΞΙΑ ΣΤΕΚΟΥΛΕΑ

Ο Γεν. Γραμματέας
ΘΑΝΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης