Αποτελέσματα live αναζήτησης

Σε ψηφιακά μονοπάτια οι ελληνικές επιχειρήσεις - Μία στις δύο χρησιμοποιεί mobile apps

19 Μάρτιου 2015 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά
Τα ψηφιακά εργαλεία έχουν αρχίσει να υιοθετούν με μεγαλύτερη συχνότητα οι ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς, ήδη, το 50% συντηρεί mobile apps, με το 25% να κάνει SMS campaigns. Οι ελληνικές εταιρείες διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: στις “πρωτοπόρους”, που αποτελούν το 16% και διαθέτουν ηγετική παρουσία στα digital µέσα, οι “παραδοσιακές”, που αποτελούν τη μεγάλη πλειοψηφία (66%) και είναι εταιρείες με καθιερωμένη παρουσία στα digital µέσα και οι “αρχάριοι” της αγοράς (18%), µε απλή παρουσία στα digital µέσα.

Οι εταιρείες στην Ελλάδα δαπανούν το 18% του συνολικού marketing budget σε online ενέργειες.

Κατά µέσο όρο, οι ελληνικές επιχειρήσεις δαπανούν το 18% του συνολικού marketing budget σε online ενέργειες, με εξαίρεση τον κλάδο των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, που δαπανά ποσοστό μεγαλύτερο από 85% στο online. Μάλιστα, το 69% των εταιρειών δηλώνει ότι στο μέλλον θα αυξήσει τις δαπάνες του σε digital marketing.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα State of Digital Leadership 2014, που διεξήγαγαν η Valuecom, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου & Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), υπό τον καθ. Κ. Γεώργιο Δουκίδη. Η έρευνα, που μελετά  “Πόσο digital είναι το marketing των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σήμερα” διαπιστώνει, πάντως, ότι, ενώ οι περισσότερες πρωτοπόρες στον κλάδο τους εταιρείες χρησιμοποιούν, ήδη, τα ψηφιακά µέσα, υπάρχουν ακόμη σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Και αυτό, καθώς σήμερα μόνο το 42% των εταιρειών θεωρείται σχετικά έμπειρο στο digital marketing (ήτοι είναι ενεργό τα τελευταία 6 - 10 χρόνια), το 37% κάνει χρήση λιγότερο από πέντε χρόνια, ενώ το 21% πάνω από δέκα χρόνια.

Εngagement των πελατών
Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα υιοθετούν τα ψηφιακά μέσα, στοχεύοντας στο engagement των πελατών απέναντι στο προϊόν και τη μάρκα (το 50% των εταιρειών του δείγματος). Την ίδια στιγμή,  το 44% των επιχειρήσεων χρησιμοποιεί τα social media για customer care, ενώ για το 33% των τα social media αποτελούν µέσο επικοινωνίας µε τους πελάτες, τους fans του brand και τους opinion leaders, ώστε να αφουγκραστούν τις υπάρχουσες ή αναδυόμενες ανάγκες τους και να προσαρμοσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους κατάλληλα.

Μάλιστα, οι μεγάλες επιχειρήσεις αξιοποιούν τις δυνατότητες των digital µέσων µε πρώτιστο στόχο την αύξηση των πωλήσεων και της αναγνωρισιμότητας της μάρκας τους.

Το πιο δηµοφιλές εργαλείο digital marketing για τις επιχειρήσεις της έρευνας  είναι οι διαφημίσεις στο Facebook, ενώ ακολουθούν οι διαφημίσεις µέσω Google Adwords, αυτές στο YouTube και αυτές στο Google Display Network.

Big Data - Business Analytics στην Ελλάδα
Στο μεταξύ, το 72% των επιχειρήσεων είναι εξοικειωμένες µε τον όρο “Big Data & Business Analytics” και το 84% κάνει μερική ή πλήρη αξιοποίηση αυτών των δεδομένων. Τα δεδομένα προέρχονται, κυρίως, από τα CRM συστήµατα, τα analytics reports ή το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Η επεξεργασία τους µπορεί να είναι δομημένη ή αδόμητη και χρησιμοποιούνται, κυρίως, για τη λήψη αποφάσεων, την εξατομίκευση υπηρεσιών, το σχεδιασμό προσφορών και προωθητικών ενεργειών.

Το 59% των επιχειρήσεων κάνει τέτοιες ενέργειες, από τις οποίες το 70% αφορά e-shops ή ιστοσελίδες παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Εργαλεία
Όσον αφορά στη χρήση συγκεκριμένων ψηφιακών μέσων, το 55% των επιχειρήσεων κάνουν SEO και 95% χρήση SEM. Το SEM είναι πολύ σημαντικό και χρησιμοποιείται πολύ περισσότερο σε σχέση µε το SEO, ωστόσο, τονίζεται η πρόθεση κατανόησης, εξοικείωσης και χρήσης του SEO ως επόμενο βήμα στο εγγύς μέλλον. Οι μικρές επιχειρήσεις είναι πιο πιθανό να επενδύουν σε SEO σε σχέση µε τους ηγέτες στον κλάδο τους, ενώ για τις μεγάλες οι πληρωμένες διαφημίσεις και το SEM, μπορούν να τους αποφέρουν γρηγορότερα αποτελέσματα στα αρχικά στάδια.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις θεωρούν ότι το sms είναι πιο ακριβό, αλλά απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό ηλικιακά, ενώ τα mobile apps “είναι το ιδανικό εργαλείο για να προσεγγίσεις και να χτίσεις σχέσεις µε άτομα, τα οποία είναι εξοικειωμένα µε την τεχνολογία”.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα διενεργήθηκε σε 32 επιχειρήσεις από 11 κλάδους (Καλλυντικά, Λιανεµπόριο, Μόδα, Αθλητικά Παιχνίδια, Σπίτι & Τεχνολογία, Ταξιδιωτικές Υπηρεσίες, Τηλεπικοινωνίες, Τράπεζες/Ασφάλειες, Τρόφιμα & Ποτά, Υγεία).

Πηγή ΣΕΠΕ


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης