Προς το περιεχόμενο

Κατάργηση Δ.Αποστολής-Σήμανσης. Προτάσεις για επίλυση πρακτικών ζητημάτων


compexpert

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα κάνω μια προσπάθεια να κωδικοποιήσω τα προβλήματα που προκύπτουν απο την κατάργηση του Δελτίου Αποστολής , την παύση της υποχεωτικής σήμανσης παραστατικών και τις προτάσεις (ως μηχανογράφου και όχι ως λογιστή) για την επίλυση.

Η αλήθεια είναι οτι ελάχιστες επιχειρήσεις μπόρεσαν να προσαρμοστούν στην ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ (για να χρησιμοποιούμε και όρους του υπουργείου) ανακοίνωση των περίφημων δικλείδων.

1. Τί κάνουμε με τις ΕΑΦΔΣΣ αν δεν εκδίδουμε παραστατικά λιανικής;

-Κανονικά πρέπει να τεθούν σε αδράνεια. Αλλά επειδή έχουμε συνηθίσει σε παλλινωδίες και αλλαγές, προτείνω να τις κρατήσουμε ως έχουν, παρότι δεν χρησιμοποιούνται . Προσωπικά πιστεύω οτι η κατάργηση της σήμανσης θα ευνοήσει την παράνομη διακίνηση και την μεταχρονολογημένη έκδοση παρα στατικών. Η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων δεν λύνει το πρόβλημα όταν πωλητής και αγοραστής θέλουν να δουλέψουν μαύρα. Αλλωστε συγκεντρωτικές είχαμε και μέχρι χτες, απλά ήταν ετήσιες και με όριο στο ποσό. Υπάρχουν κατηγορίες επαγγελμάτων, στις οποίες η φοροδιαφυγή θα φουντώσει. Καλά τα λόγια για εμπιστοσύνη στους φορολογούμενους, αλλά σε μια περίοδο που οι επιχειρήσεις αγωνίζονται με νύχια και δόντια να επιβιώσουν και νοιώθουν οτι η πολιτεία τους έχει στραγγίξει, δεν μπορείς να εφαρμόζεις τέτοια μέτρα. Οπότε μην σας προκαλέσει εντύπωση σε κανένα χρόνο η επαναφορά με τη σημερινή ή με άλλη μορφή (software) των ΕΑΦΔΣΣ.

2. Εχω λόγο να συνεχίσω να χρησιμοποιώ τον φορολογικό μηχανισμό;

-Σε κάθε περίπτωση η χρήση ΕΑΦΔΣΣ δεν απαγορεύεται. Αν κάποιος για τους δικούς του λόγους επιθυμεί τη χρήση, είναι ελεύθερος να το κάνει.

-Σε παλιά προγράμματα (μορφής DOS) που τα παραστατικά εκτυπώνονται σε γραφικούς εκτυπωτές , η εκτύπωση από το πρόγραμμα είναι draft (για κρουστικό εκτυπωτή δηλαδή) και μετατρέπεται σε γραφική απο τον φορολογικό. Αν θέλει να συνεχίσει την ίδια μορφή εκτύπωσης ή πρέπει να ανανεώσει/αλλάξει το πρόγραμμα ή να συνεχίσει με τον φορολογικό. Το κόστος στην πρώτη περίπτωση είναι πολύ μεγαλύτερο. Βέβαια και εδώ μπορεί ο μηχανισμός να χρησιμοποιείται χωρίς να εκτυπώνει σήμανση, αλλά αυτό εξαρτάται απο τον μηχανισμό.

-Με την εφαρμογή της υποβολής συγκεντρωτικής, επιχειρήσεις που έχουν προγράμματα χωρίς σύμβαση υποστήριξης απο τον κατασκευαστή και εκδίδουν πολλά παραστατικά τα οποία ενημερώνουν συγκεντρωτικά τα βιβλία, μπορούν να επιλέξουν την αναβάθμιση του μηχανισμού για να χρησιμοποιείται για την υποβολή των καταστάσεων.

-Ας βάλω και μια άλλη παράμετρο. Η ΠΟΛ 1221 μιλάει για ευθύνη του εκδότη για την αυθεντικότητα και την ακεραιότητα των εκδιδομένων στοιχείων. Ενα κομάτι χαρτί χωρίς καμία πιστοποίηση του κράτους για τη γνησιότητά του ή η δυνατότητα μετά τη διακίνηση αλλοίωσης του περιεχομένου ή και πλήρους εξαφάνισης του, δεν εξασφαλίζει σε καμία περίπτωση αυτό που ο ίδιος νόμος απαιτεί. Την διασφάλιση δηλαδή της αυθεντικότητας και ακεραιότητας. Αυτό να είστε σίγουροι οτι θα το βρούμε μπροστά μας.

3. Τί κάνουμε με την αρίθμηση;

-Σήμερα έχουμε Δελτίο Αποστολής και αύριο Συμφωνητικό ή οτιδήποτε άλλο. Το Δελτίο Αποστολής έχει φτάσει στον αριθμό πχ. 1000. Μπορούμε να κάνουμε νέα σειρά και για το νέο Δελτίο και για τα υπόλοιπα παραστατικά που θα προκύψουν. Αυτό όμως σημαίνει αλλαγές και οι χρήστες είναι επιρρεπείς σε λάθη στις αλλαγές..Επίσης σημαίνει σχεδιασμό, νέες φόρμες με όποιο οικονομικό κόστος συνεπάγεται αυτό. Γνώμη μου είναι οτι μπορούμε να συνεχίσουμε την αρίθμηση απο εκεί που σταμάτησε το Δελτίο Αποστολής.

-Το Τιμολόγιο-Δ.Αποστολής γίνεται σκέτο Τιμολόγιο.Εχουμε όμως το Τιμολόγιο που μέχρι τώρα ενημερώνει μόνο αξίες και θα συνεχίσει να το κάνει γιατί θέλω σωστή ενημέρωση της αποθήκης. Γνώμη μου είναι όλα αυτά τα παραστατικά να παραμείνουν  ως έχουν στο πρόγραμμα, αλλά να έχουν κοινή αρίθμηση και να αλλάξει ο τίτλος στην εκτύπωση..Το πρόβλημα θα προκύψει οταν η αρίθμηση του απλού (μέχρι τώρα) Τιμολογίου είναι μικρότερη του παλιού Τιμ-ΔΑ. Πχ. Το ΤΔΑ έχει φτάσει στο 1000 και το ΤΙΜ στο 900. Αν ορίσω οτι τώρα θα έχουν κοινή αρίθμηση και θα ακολουθούν την αρίθμηση του ΤΙΜ, όταν θα εκδώσω νέο ΤΔΑ και η αρίθμηση πχ είναι στο 910, θα έχω πρόβλημα γιατί το ΤΔΑ 910 υπάρχει. Σ’ αυτή την περίπτωση πρέπει να δημιουργηθεί νέα σειρά (Α,Β,Γ κλπ) για τα νέα τιμολόγια και να αρχίσει η αρίθμηση απο το 1.

4. Τί κάνουμε με τις ενδείξεις ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ, ΑΝΤΙΤΥΠΟ κλπ;

Αυτές οι ενδείξεις προέκυπταν απο τον μηχανισμό. Γνώμη μου είναι οτι μπορούν να παραληφθούν. Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να σχεδιαστούν διπλές και τριπλές φόρμες στο πρόγραμμα για να εκτυπώνουν αυτή την ένδειξη.

Επεξεργασμένο από compexpert
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και τι θα τους πειραξει αν συνεχιζουμε να κοβουμε ΔΑ-ΤΙΜ με σημανση? στο σβερκο θα τους κατσει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 month later...

πελατης μου ηρθε προσφατα με αδρανεια επιχειρησης ατομικης απο το 2009 και θελει να κανει παυση!!για προσωπικους λογους δεν υπαρχει μεγαλος αριθμος βιβλιων και στοιχειων!!υπαρχει καποια προτση για να πεσουμε στα απαλα???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.
×
×
  • Δημιουργία νέου...